Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2010


GeirN
 Share

Recommended Posts

I følge børsen kan det se ut som om det har stoppet helt opp i Hellefossen. Men det er visst en del fisk å se og kjøres på flere lakser daglig. Senest i går var det visst en som kjørte av laks helt inntil håven.

Så de som har muligheter for å fiske til helgen bør ikke droppe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det spørs om det ikke skorter litt på registreringen. Vet at Knut Røssum fikk en på 8,2 kg på gul sone, denne står ikke registert. Det kan seff også skyldes manglende innrapportering. :bbq:

Nå er laksebørsen oppdatert med alle innrapporterte fangster, se her http://www.hellefossen.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av gutta gjorde storeslem på kultiverings-sonen idag :) De fikk 5 lakser tilsammen og vektene var 15,0 - 13,2 - 11,2 - 8,2 - 7,2 i tillegg til at de mistet fisk. Det er også tatt fisk på Midtskjæret, Landskjæret og gul sone. Dette er hittil det beste døgnet i Hellefossen så langt i år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er nå det blir vanskelig å få kort!

Jeg må ta bussen fra bødalen og til drammen for tog fra drammen til hokksund og det tar en 2 timer! da er det jævla kjipt å ikke få kort men jeg stikker inn til uka for da er det ikke så mange som skal ha kort vil jeg tru:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde et bra døgn der nå :dribble:

Tok meg fri fra jobben på onsdag for å ta min 3. tur dit i år. Det var trekning på rød-kortene, men bare en som ikke fikk. Jeg var blant de heldige og sto klar på Midtskjæret tirsdagskvelden kl 21:00. Hadde drukket URGE og gjort annet på forhånd som skulle øke fiskelykken :thumbsup:

Og det var tydelig at jeg hadde fiskelykke. Kvelden gav meg en 9-kilos på søkke+tube. Og morgenen en på 8.7 på sluk og en på 6.2 på spinner. I tillegg hadde jeg på laks med sluk + flere hugg på marken.

En av andre fiskerne hadde også dagen sin og dro opp en flott laks på 11,4 kilo. Ellers var det 2 av de andre som kjørte på hver sin laks og flere av de andre hadde napp. Så ingen tvil om at det er brukbare forhold der nå.

Det ble også tatt laks på Grevlingen (Blå vest) både kvelden og morgenen.

Ja, også fikk jeg jo gleden av å hilse på Storlaksen 16 som var oppover for å teste Blå Vest :o

Her er litt bilder, først min 9-kilos :)

2406201008381452f492b9f845a4a1.jpg?30

Og så de to jeg fikk på morgenen

24062010083116f00607f0c64d7b86.jpg?52

Som jeg - straks jeg skjønte at bittet var over - kjørte bort til røkeriet

2406201008394012e328974c4aeea7.jpg?69

Så en liten bildeserie av den 11.4 kilosen en av de andre fikk:

240620100841c2655e4bff024c41ba.jpg?51

240620100828ca7b5daed006436cab.jpg?60

240620100842ffb32a827b724629be.jpg?33

240620100844084869fc3ebd4748a2.jpg?60

24062010084586607ed3c2e042fc8d.jpg?79

240620100847cec6afa54f9742ba8f.jpg?46

2406201008495c1a4dd032a34fe99c.jpg?46

24062010085092f58ab2ce134ca6b8.jpg?21

240620100852bfc0303bec184a89ba.jpg?95

Passet bra å få såpass med fisk da det sannsynligvis ikke blir flere turer dit før etter sommerferien. Nå ser jeg fram gode laksemiddager og røkt laks på brødskiva :dribble:

(Laksene er ikke på børsen enda, men de er meldt inn med bilder og hele pakka - så det kommer :))

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS! bra en av oss har litt flaks der :P jeg mista 2 laks og var borti et par stk til men fikk ingen...

Den ene tok reke akkuratt i strømkanten på evje siden og lot den dra ned stanga før ejg dro til og den skjærte ut i strømmen før kroken falt ut...

på morran dagen etter har jeg litt mark og etter noen timer i evja kjenner jeg det tar godt og venter til jeg har direkte kontakt med laksen som ikke tar så lang tid for den svømmer fra meg og drar til! den rista litt på hue før jeg fikk tilbake kroken min uten mark....

bruker 3/0 kroker så skjønner ikke at de ikke satt! og hadde 2 gravemark på den så var ikke for mye mark på heller så bare uflaks igjen...

MEN PÅ MANDAG :P DA SKAL JEG HA MIN FØRSTE LAKS I HELLEFOSSEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så vanskelig å få kort på blå vest eller blå øst men på rødt var det jo trekning hvor 1 ikke fikk kor...

mener det er 5 kort som selges på rødt 10 på blå øst og 10 på blå vest? kultiveringa hørte jeg noen rykter om at det var solgt ut i lang tid på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så vanskelig å få kort på blå vest eller blå øst men på rødt var det jo trekning hvor 1 ikke fikk kor...

mener det er 5 kort som selges på rødt 10 på blå øst og 10 på blå vest? kultiveringa hørte jeg noen rykter om at det var solgt ut i lang tid på?

Det selges 10 døgn-kort på rød sone, 10 døgn-kort på blå vest, 10 døgn-kort på blå øst og 4 døgn-kort på flue-sonene (både øst+vest). Inntil halvparten av disse kortene kan forhåndsselges og derfor kan antallet variere på de forskjellige sonene når du kommer ned på Laksehytta for og kjøpe kort om kvelden. Derfor kan du oppleve at det er f.eks. 5 kort (men aldri mindre) som legges ut på rød sone for det påfølgende fiskedøgnet.

På kultiveringssonen kan alle 4 kortene forhåndsselges så der kan det være tomt.

Det sitter en kortsalgsvakt fra foreningen hver kveld mellom kl 18.30 - 20.00 på Laksehytta. Han legger ut lister over hva som er tilgjengelig av kort for det påføgende fiskedøgnet når han kommer. Hvis det er flere fiskere enn kort, trekker han kl 19.15. Hvis du har planer om flere fisketurer i løpet av sesongen, kan du be vakta se etter i boka om det er ledige kort og forhåndskjøpe som passer med planene dine. Du kan også forhåndskjøpe kort for andre fiskere hvis du har med fiskeravgiften deres. Det er ikke mulighet til og føre på andre fiskere som ikke er tilstede på evt trekning for det påfølgende fiskedøgn

Håper dette var svar på spørsmålet ditt :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.