Remy Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 Jeg har stamavtaler neste helg og har forberedt meg på å begynne annet fiske enn kun isen og sjøørret. Men jeg klarte ikke å vente til neste helg og dro ut klokken 6 i dag tidlig. Dro først til en kjent plass i Glomma, fikk to fisk der men så ble det fort stilt. Dro ut på en kjøretur og endte opp en mil lenger ned på en plass jeg hadde tittet på kartet for en god stund siden. Fisket her og etter kort tid satt den første stamen. 5 stk totalt ble tatt der, den største på 1760g. Alle hadde mark krypende på seg, små hvite. Jeg fisket to stenger (0 - 12) 10,5fotere med 35g søkke og en meter fortom til str 2 widegap kroken agnet med pølse eller reke. Tacklet er glidende og 7 av 7 napp ga fast fisk. Overraskende nok siden enkelte mener at dette er feil teknikk etter stamen, spesielt så tidlig. Men akk så feil [:I]... Etterhvert gikk jeg over til kun pølse, løkpølse winer fra leiv vidar. Det var kun pølse som leverte. Fôret med Sensas ett eller annet grønt fôr med en forferdelig lukt av ost (røye ørret fôr). Steike vad bra rapport, eller hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthew Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 sitat:Steike vad bra rapport, eller hva? Knallrapport som alltid. Ingen overraskelse at Leiv Vidar funker (desidert beste pølsene) [8D] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syver Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 Kan ikke helt se hva som skulle være feil med metoden din Remy. Spørs om vi har en liten missforståelse på gang. Selv fisket jeg også stam denne helga. Hele fire timers intenst fiske i går. Kun EN fisk på land. Men så veide den 1800 også da.[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 Poenget er jo ikke at metoden er feil Remy, men unødvendig. Hadde du kjørt fast paternoster ville du fått like mange fisk ;-).Uansett så er stammen på hugget om dagen, og DET er det beste vårtegnet av de alle ;-). Løkpølse er jo ellers min favoritt også, bla til fiske *lol* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted April 3, 2005 Author Report Share Posted April 3, 2005 Bare tullet litt med metoden da for å p***e fredrik og morten litt opp på leggen [ ] Nå har jeg hjernerystelse deluxe fra Fredagen, sov i hele går gitt og skulle nok holdt senga i dag og. Glomma er skikkelig møkkete. Får ta 2,5kilos plussen neste helg. KIS: Var veldig ironisk den tilbakemeldingen min altså. Fisken kunne sikkert blitt behandlet litt bedre, men der jeg var fantes det null niks og nada annet enn fjell. Hoven glemte jeg i bilen (blåmerke på hjernen vettu) og jeg måtte legge fra meg fisken der i to sec for å få opp en lås. Tok derfor bilde kjapt og for å hive, ouch, ooops, sette fisken ut. Tror jeg med god samvittighet kan si jeg behandler fisk bra. Var på sms med Charlie i dag noen timer og, han fisket av Drammenselva. Mye moro fiske i stammen. Knut: Ja, var den jeg vare ute for å ta da grrrr... manglet 50g bare. Men nå er oppvarmingen gjort, nå skal målet til pers Frisch [ ] Stein: Takk! Edit: Glomma spiser så syyyyykt mye søkker [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AAB Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 sitat:KIS: Var veldig ironisk den tilbakemeldingen min altså. Fisken kunne sikkert blitt behandlet litt bedre, men der jeg var fantes det null niks og nada annet enn fjell. Hoven glemte jeg i bilen (blåmerke på hjernen vettu) og jeg måtte legge fra meg fisken der i to sec for å få opp en lås. Tok derfor bilde kjapt og for å hive, ouch, ooops, sette fisken ut. Tror jeg med god samvittighet kan si jeg behandler fisk bra. Når fisken først var veid, hvorfor ikke da ta bilde av fisken liggende i eller på veienettet? Et fuktet veienett er jo i hvertfall bedre som underlag for fisken enn stein, grus, sand, jord osv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charlie Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Bra Remy at du finner nye plasser. Har tenkt å lete litt i Drammensselva for det samme noen kvelder fremover. Var ikke det helt store i går for meg. i tillegg til at alle skulle mate svanene akkurat der jeg satt, enda det står et stort skilt med 'mating av svaner forbudt her' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted April 4, 2005 Author Report Share Posted April 4, 2005 AAB: Klarer stort sett all annen fisk seg uten veienett tror jeg stammen gjør det og da, eller hva? Men joda, den kunne fått bedre behandling. Men hvor går det til det sinnssyke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audun Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Remy! Dersom en skal kunne kalle seg sportsfisker som heller mot prinsippet om fang og slipp følger det med et viktig ansvar. Fisk er over hodet ikke tilpasset et liv på tørt land. Dersom veienett, avkrokingsmatte eller noe så enkelt som en plastpose ikke er med, bør alt av avkroking og landing skje i vannet. All fisk fortjener en god behandling, "lite edel" karpefisk såvel som "arvesølv-definert" ørret! Jeg har sett hvordan vederbuk og stam blir behandlet av blant annet konkurransefiskere, særlig ved Rælingsbrua. Jeg har opplevd å gjenfange disse senere på sesongen, med forferdelige infeksjoner i over- og underhuden med påfølgende skjelltap og soppangrep. Say no more... Vis seriøse holdninger uavhengig av art! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 Joda, avkroknings-underlag bør man alltid bruke. Men du er unnskyldt da Remy, du har jo blåmerke på hjernen[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted April 4, 2005 Author Report Share Posted April 4, 2005 Fordi jeg en av 100 ganger behandler en fisk LITT dårlig så skal det ramle så mye pepper og belæres om emnet som jeg var en dritt unge, så må jeg le! Enda mer moro er at jeg arresterte meg selv med bildet, og uten, ja, da kan man jo likeså glemme rapporten. Men tror ingen av dere får meg til å gå rundt med en "godkjent" avkrokningsmatte og "godkjent" veienett til stam, sjøørret eller havbbor. Som oftest er aldri fisken i kontakt med land, kun fuktige fingre og hender. Ofte aldri ute av sitt våte element. Men takk for belæringen. Jeg har da avkrokningsmatte på vei, godkjent til de grader, men den får kun bli brukt på spesielle ting og store ting. En stam som har ligget i ro på tørst fjell i 30 sec uten å røre på halen har ikke fått noen spesielt varige men! Så brems dette hysteriet fem hakk og tenk på alle de gangene du har behandlet fisk "utenom" de riktige normer, regler og etiskelover. Djesus Edit: driver faktisk å skriver om gjenutsetting og behandling av fisk, ironisk nok jeg som er misshandlern [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts