Gå til innhold
Fiskersiden

Stam på Solli...


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Suget etter Stamfiske er økende her hjemme så jeg bråbestemte meg for å ta en tur opp på den legendariske plassen nederst i Aagårdselva.

Kom opp rundt kl 1800 og fant ut at jeg hadde hele strekket for meg selv,deilig :) Men fy som søppelet flyter der oppe,jævla griser.Plukket 2 bæreposer fulle av dritt,kunne lett fylt flere :oops:

rJonge645.jpg

rJonge646.jpg

Synd at det skal være sånn.Lurer i samme slengen på hvordan det ser ut oppe i Skinnerflo,tenkte på litt Sørvfiske der senere i år...

Over til Stammen,hadde med reke,loff,hvitløksbaguett og kyllingfilet som agn,2 av de har jeg aldri fisket med så det var spennende.Startet med å bunnmeite med de forskjellige typene+noen merkelige kombinasjoner av disse.Reke fungerte best,men var bare noe småtteri som utfordret kroken min.

rJonge641.jpg

Tok noen timer før godstammen kom, men det var heftig å se noen skikkelige rugger tok Loffen rett ved land,brutale var de.Satte på en loffebit på størrelsen med en Fyrstikkeske og hev ut ca 5meter fra der jeg satt,10sekunder tok det før en fin Stam slurpet i seg biten,kjapt tilslag og den satt perfekt i munnviken :)

Ikke store fighten men hadde trua på at det var ny pers.Oppe på land for veiing,måling og fotografering kunne jeg juble inni meg,det var ny pers :D

rJonge643.jpg

rJonge642.jpg

rJonge644.jpg

2480gram og 54cm holdt til at kvelden var reddet. Var flere Stam inne men de forsvant.Prøvde også litt Bunnmeite med Laue men det ble ikke no mere,ikke noe bonusfisk heller.

Neste prosjekt blir Greåker-elva etter Sørv og Stam.Kommer jo selvfølgelig til å ha ute ett par stenger etter Gjørs og Gjedde også :)

Noen som har tips om plasser i Greåker-elva,vurderte å dra ut på den øya som ligger der,men vet ikke helt...

Endret av Aristokraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satans folk som ikke kan rydde etter seg! Fylte selv en diger søplesekk med skrot på en av mine godplasser her forrige uke... Og jeg ble ikke ferdig med ryddinga. Vet grunneier der har trua med bom og fiskeforbud pga søppel tidligere, så det er vel bare å ta i et tak...

Uansett! Grattis med stor stam! Trist med såret på ryggen, får håpe den klarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny PB.

Ang "greåker-elva" har jeg en grom plass etter hva jeg har hørt og lest,

tenkte jeg skulle teste den ut når jeg kommer tilbake fra syden og fisketur.

du kan jo bli med hvis du føler for det ;)

Det gjør vi,jeg tar mest sannlynlig en tur i moora allererde :(

N.B: Pass på å ikke bli solbrent nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med stam,gratulerer :thumbsup: Du nevnte at den ikke fightet noe særlig,kanskje den var litt dorsk pga såret den hadde på ryggen?

Ja tenkte tanken sjæl,var ett utras og ferdig med det :o

Det skal jeg prøve å unngå :D

Kan jo snakkes mere når jeg kommer hjem ang når vi skal dra stor fisken ;)

Er hjemme igjen lørdag 26.06

Den er grei :) Kos deg der nede og hils damene fra meg :withstupid:

Her hjemme blir det fiske,fiske og atter fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.