Gå til innhold
Fiskersiden

Kystfiske i danmark


veg
 Share

Recommended Posts

Hei, vi skal en uke til danmark i sommer og vi skal campe i nærheten av sjøen. Jeg tenkte å ta med lettspinnstanga og enhåndsen mtp horngjel eller muligens HA :) Er det andre arter som er vanlige og artige å få langs den danske kyst? er det noe annet jeg bør ta med meg? Må man kjøpe fiskekort for kystfiske der? Er det andre viktige regler?

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel under 18 og da slipper du fiskekort ved fiske i sjøen. Det samme gjelder dagen du bikker 65år. Sjekk her.

Uten å ha inngående kjennskap ville jeg prøvd meg etter multe når jeg først var i pannekakelandet. Sikkert noen som har tips og triks om den, men havner er uansett en hotspot. Tas på meite eller flue. Ellers er det jo SØ og havabbor, og flyndrer selvfølgelig. Men Danmark er ikke bare Danmark, og artsmangfold og muligheter kan variere fra vestkyst til østkyst og nord og sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi skal en uke til danmark i sommer og vi skal campe i nærheten av sjøen. Jeg tenkte å ta med lettspinnstanga og enhåndsen mtp horngjel eller muligens HA :rolleyes: Er det andre arter som er vanlige og artige å få langs den danske kyst? er det noe annet jeg bør ta med meg? Må man kjøpe fiskekort for kystfiske der? Er det andre viktige regler?

veg

Hej Veg. skriv lidt om hvor i Danmark. da kan jeg måske hjælpe dig lidt med tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blush: En anne sak som kan være til hjelp er å gå inn på nettet og søke på det område du skal til. Fikk tilsendt i posten masse kart og fiskeplasser etc sit jeg var i Danmark etter å ha kontaktet en form for lokale turistkontor.

det er jo en del mulighetr i ferskvann også, samt åer mm. Alt fra de med prikker og karpe etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket på vestkysten ved Hvide Sande og langs strendene på Fyn, og kan si at Danmark er et drittland å kystmeite i. Finnes så godt som ikke fisk i det hele tatt, og de som er der er umulig å få. Styr unna! (Skrevet med en god porsjon ironi og en liten porsjon bitterhet etter å aldri ha fått fisk i Danmark...) Neste gang blir det ferskvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal førstog fremst til danmark fordi lillebror skal til legoland :lol: Men campingen er ved sjøen :)

om du bor i området ved Legoland, kan jeg anbefalæe nattfisket ved vejle fjord, samt Sjøørretfiske i Vejle å(nattfiske). største sjøørret i denna elv i år er på 9,15 kg.

jeg bor sjølv ikke langt fra legoland. om jeg er hjemme når du er i danmark. kan vi godt ta oss ei tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.