Gå til innhold
Fiskersiden

rekord på gjedde?


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Marvin

For å få registrert/godkjent stor fiks, hvilke regler gjelder??

Veie på vekt godkjen for kjøp og salg?? hva er det??

Får jeg ei gjedde på 20k må jeg da ta en plastpose vann over hode på å løpe ned på Rimi for og hiven på fruktvekta???

Noen som vet? Litt vanskelig med CR, får jeg en gjedde som er så stor vil jeg jo gjerne ha den reistrert ofiselit og, samtidig som den godt kan får slippe fri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke klubbe fisken for å få N.rek! Det holder å veie, måle(lengde og rundmål), ta en drøss med bilder og så slippe fisken ut igjen, for så å kontrollere vekta mot en som er godkjent etterpå!

Flere vitner og videofilm er også lurt hvis det er snakk om en abnorm/sjelden fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.... men man skal vel være ærlig!?! Og det at jeg pr.dags dato ikke har gjedde over 3 så gjør det det vel enda vanskeligere å tenke seg at man ikke ville hatt en gjedde på 17,8 på veggen. Ikke alle som er like blaserte som Vinger-mafian :-)

Men regner med at du guider meg til skikkelig gjedde i løpet av vår/sommer/høst Arnt Aage..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stoppa ut en fisk på 11.1 kg for noen år siden betalte kr 3600, så 14000 er en stiv pris.

En ting jeg ikke forstår med dere C&R fiskere, hvis dere får en norgesrekordfisk måler, veier og fotograferer dere den før den retuneres slik at andre kan slå rekorden med samme fisk senere. Jeg ville klubba fisken for å beskytte rekorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytta, den kan/vil jo bli slått ved en annen fisk/anledning. Får du derimot en gjedde på 25 kilo...kanskje. Men for min del så er det ikke det at c&r er så hellig for fiskens/fiskets ve og vel, men min egen samvittighet, hadde aldri klart å klubbe noe som var så stort. Men meg om det.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av AAB

sitat: Så når jeg får den som er større betaler du meg da 14k for den?

I såfall skal jeg vurdere å kubbe den...kanskje..

Michael

Jeg betaler kun for ei som er levende, ikke kubba/klubba!

Hvis du kjøper fisken på auksjon så blir den klubbet uansett!

åååaaaa og klokka er over 0100 og jeg har humor[ :P ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig. Mener jeg så n. rek gjedda utstoppa på villmarksmessa på lillestrøm i helgen! Det var ikke den på finn. Kanskje en avstøpning! Han har kanskje tjent endel penger på den fra før også.

Selge rekord fisken sin er noe han sikkert kopmmer til å angre på senere i livet...[ :P )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det snakk om han utstopperen som stod i øst-enden av hallen? solgte endel mindre utstoppet der.. ja, fordundre meg, den som hang på veggen bak der sto det da vitterlig "norgesrekord" under? hmm, eller blander jeg nå? Forresten, noen som har kjennskap til aurtjern v/sessvollmoen her? hører noen si at det er brukbar gjedde der? sikkert ikke noen beist, men har hørt prat om 7-8 kilo.. ? moro på en grå hverdag det og.. [ :P ]

Svare på mitt eget innlegg, sirkelen er sluttet.. [ :) ]

Asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.