Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken art er dette?


Recommended Posts

Om isfiskestikke teller, så er den tatt på stang... men fisken ble sluppet ut,uten å ha veid eller målt, da jeg tenkte dette var en vanlig fisk å få på kroken og den ikke var spesielt stor(trudde det var tangsnelle). krok 24 og en liten bit tangloppe gjorde susen. fisken virka ikke spesielt sky, men måtte nesten slå agnet i skallen på fisken før den bokstavelig talt sugde agnet i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Om isfiskestikke teller, så er den tatt på stang... men fisken ble sluppet ut,uten å ha veid eller målt, da jeg tenkte dette var en vanlig fisk å få på kroken og den ikke var spesielt stor(trudde det var tangsnelle). krok 24 og en liten bit tangloppe gjorde susen. fisken virka ikke spesielt sky, men måtte nesten slå agnet i skallen på fisken før den bokstavelig talt sugde agnet i seg.

Juling skulle du hatt[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Jørgen: står lenger oppe... krokstr 24, med liten bit tangloppe.. bra vi er fler som har gjort samme tabbe da...[ :P ]

Oops, skulle visst lest tråden litt mer nøye. Må legge til at jeg har brukt ca. 20 timer senere etter samme art uten hell, kan bli lang tid til du får denne krabaten på kroken igjen [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Jørgen: står lenger oppe... krokstr 24, med liten bit tangloppe.. bra vi er fler som har gjort samme tabbe da...[ :P ]

Oops, skulle visst lest tråden litt mer nøye. Må legge til at jeg har brukt ca. 20 timer senere etter samme art uten hell, kan bli lang tid til du får denne krabaten på kroken igjen [ ;) ]

Har du brukt 20 timer på å få en så liten fisk da er jeg ikke noe annet enn imponert, og måtte jeg slippe å bli bitt av den basillen. Og lykke til[ :) ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å få sardinolje fra Tom Ole i posten, da blir det foring og gutsing etter småkryp i Trondheim sentrum - i konstant redsel for å bli gjenkjent! [ :P ] Er vel kanskje bedre å finne litt saltere og renere vann enn i kanalene her til artsmeite tipper jeg.

Etterlyser artikkel om kutlingmeite! Tidspunkt på året og døgnet, samt dybde og bunnforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget konsist, men faktisk veldig nyttig, svar! Er styggredd for at Vilhelm passerer meg i antall arter ila fiskersidens treff, han mangler jo mange lette ferskvannsarter, så hold han unna Dynovika! [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Kutlingfiske i all sin enkelhet :...dybder fra 0 - 3 meter.Har sett kutlinger som har ramlet ut av munnen på torsk jeg har dratt opp fra bortimot 50 meters dyp. Tyder jo på at kutlingen står dypt også. Er det grunn til å tro at de aller største kutlingene står på dypet?

(Kutlingene fra torskekjeftene tatt på 50 m har vært av ordinær størrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kutlingene holder seg på dyp fra 0 til 20 m. Torsken har sikkert vært en tur i på litt grunnere vann og gumlet i seg hvis dette ikke var på vinterstid. Tror vel ikke størrelse har noe med dyp å gjøre, heller lokasjon. For å få de største har jeg heller tro på foring på gode plasser slik at man kan plukke de største med visuelt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.