Gå til innhold
Fiskersiden

Vadere/vadebukse for barn?


Nils Master
 Share

Recommended Posts

:thumbsup: Jeg sleit med det samme for en del år siden. Og fant ut at disse pvc greiene ikke holdt mål, hverken styrke messig, eller på andre områder. Dette pga at de er svært kalde, mye kondens etc. Jeg kjøpte ett par 3,5 mm neoprenbukser i USA. Du kan få tak i vadestøvler, og vadebukser fra str.6 i hvertfall fra england, og helt sikkert i usa også. I norge er jeg usikker.Jeg er litt optatt av at de ikke skal fryse, og at det skal være nogenlunde behagelig å ha på seg. Nordisk fiskeutstyr har Redington vadere toppmodelen i ekstraliten, men om den er for stor vet jeg ikke.

Kan hende du må ut å hente. Komplett fritid har en Guideline vadebukse i extra small pustene til under 1000.-. I hvertfall på kelkoo.no. Jeg sjekket Cabelas i USA og de har samme vadere for barn ennå i 3,5mm neopren med påsatte støvler til 70 dollar. men det tar jo fort 14 dager føre du har disse.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I sommervarmen bruker jeg pustende hoftevadere. Samme prinsippet som pustende vadebukser med løse sko. Hoftevaderene veier null og niks. Men har fordelen av skikkelige sko. Bruker rapala sine som jeg har kjøpt på skittfiske. De er fleksible kan brettes ned. tipper nok at str small/medium kan brukes av unge fiskere.

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.