Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

I morgen tidlig blir det prøvetur for Haugaland havfiskeklubb.

Vi er vel rundt 8 mann som stiller opp, så får vi se om det kanskje blir noen "nye" klubbrekorder hehe.

Blir spennende å se om poengsystemet vi har vedtatt funker som vi håper, det er et system som skiller seg ut fra det som de andre klubbene her bruker.

Nye tider krever ny tenkemåte, og det har vi hatt som en nerve i planleggingen av den nye klubben.

Kun prøvetur i morgen, men gode værmeldinger om godt humør gjør det nok til en kongetur.

Håper både lange, brosme og kanskje litt blålange kan finne veien over ripa :)

Bilder vil bli tatt og rapport kommer... :)

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var grytidlig utpå og fikk med oss mye bra vær idag.

Vi var 7 mann som møtte opp, tror alle fikk bøy på stanga si i løpet av dagen.

Tror de aller fleste kom fornøyd hjem :) .

Svart og pigghå blei satt uti med stor suksess, så vi har virkelig vært snille gutter idag :) .

Mulig Mr.bigfish slenger ut 2-3 bilder i kveld før vi sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se klubb debyen gikk. :)

Kunne du fortelle litt om klubb reglene,da det er på høy tid at noen frisker opp det gamle kakk fisken&sleng den over bord senere systemet.

Ingen kakk å sleng i denne klubben ;)

Poeng på (rødlistede fisk) "ikke matfisk" osv.

All fisk som ikke er skadet eller ikke skal på matbordet blir sluppet ut.

Kan komme med en mere detaljert forklaring på dette senere i tråden siden denne tråden kommer til å bli brukt til rapporter å hvordan klubben utvikler seg frammover.

Legger ikke ut bilder i dag, har MASSSE fine bilder av store buer å fine fisker, nesten norgesrekord på Blålange ble tatt i dag å pers på flere mann på andre fisker.

Personelig fikk jeg en knallstart på dagen med en pers jeg har lengtet leeeeeeenge etter :) IM HAPPY.

Lover rapport å bilder i mårra,12 timer på sjøen har satt sine spor i meg i dag å jeg er sliten.

Takk til Ladden Hmelhus å resten av gutta for en knalldag på sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhfk1.jpg

Stemningsbilde fra eiendommen til Ladden på Bygnes ca kl 05 30 Søndags morgen.

Trøtte i trynet å klare for første testur med vår nye klubb.

Klubben består hovedsakelig av x medlemmer fra Tysvær Havfiskeklubb men noen andre har allerede også hengt seg på før vi har kommet skikkelig i gang.

Sto faktisk opp før vannet denne morgenen :thumbsup:

Hhfk2.jpg

Men når båten skulle ut kom vannet, flaks......... he he

Hhfk3.jpg

Hhfk4.jpg

Arild Gismarvik Ladden å jeg dro først å flere båter skulle komme senere på morgenen.

Hhfk5.jpg

HERLIG.

Hhfk6.jpg

Hhfk7.jpg

Litt prating å Gps studering før vi ankrer opp på første plass.

400 meter.

Hhfk8.jpg

Kontak med fisk med en gang, Ladden er i ferd med å dra opp fisk da det også hogger skikkelig till hos meg.

Med en 10/17 lb stang må jeg bare si det var en utrolig deilig følese å dra opp denne fisken.

Hhfk9.jpg

Pers på Lange 12,2 kg å ENDELIG er min flaue langepers på 6 kilo ute av værden for godt.

Ladden dro opp en på 6,5 samtidig.

På nedslipp nr 2 byttet jeg stang, kun fordi 400 g bly ble litt mye for den lette stanga mi, følte jeg ikke fikk gitt skikkelig tillslag pga mykheten i stanga.

Hhfk10.jpg

Fisk nr 2 satt med en gang, Lange 10 kilo å en bedre start kan man vell neppe be om.

Hhfk11.jpg

Hmelhus & Co har ankommet åstedet samtidig med flere fra Haugaland Havfiskeklubb.

Kom en del Pigghå opp å hilste på også før de sa takk for titten, ba oss rydde i båten å tok turen ned igjen :thumbsup:

Hhfk12.jpg

Hhfk13.jpg

Hhfk14.jpg

Helge drar opp fisk etter fisk, lettmatrosen hans fikk også pers i dag å regner med de har noen bilder å legge till her.

Hhfk15.jpg

Hhfk16.jpg

Måkebesåk ombord.

Hadde makrellen nesten i nebbet på den før den fløy.

Hhfk17.jpg

Mere Hai ombord.

Hhfk18.jpg

Å ut igjen.

Dette gir påeng så vekten blir ikke viktig i klubben.

Mange av oss er lei at totalvekt på det som kommer i land skal være så viktig, derfor kjører vi heller et påensystem som sparer masse fisk for en helt menigsløs død.

Hhfk19.jpg

Spredde oss litt etterhvert, prøvde Blålangeplassen også.

Hhfk20.jpg

Noe er bortpå.......

Hhfk21.jpg

Tillslag........ fast fisk :thumbsup:

Hhfk22.jpg

Mere fast fisk.

Hhfk23.jpg

Å mere....

Hhfk24.jpg

Å mere.....

Hhfk25.jpg

Hhfk26.jpg

Helge tar en tissepause i fiskingen, måken på motoren øyet et meitemarkmåltid :thumbsup:

Plutselig mot slutten av dagen er det Ladden sin tur igjen, årets største for han kommer till overflaten å også Ladden kan slå seg på brystet med en fisk over 9 kilo.

Hhfk28.jpg

Hhfk29.jpg

Helge napper også opp en fin Lange mot slutten av dagen, det var ikke lett å gi seg siden det beit så jevnt gjennom hele dagen.

Håndforing av måker satt et pungtum på søndagen som ble en utrolig deilig dag på sjøen med fine resultater på alle mann.

Hhfk30.jpg

Arild Gismarvik kjørte inn med 40 kg i båten sin å dro inn før resten av oss, all lange å brosme vi ikke skal ha selv blir gitt bort.

Bilde av Blålangen til Jarle(en overlykkelig ferskt medlem) på 14,20 Kg.

Gledesropene kunne høres over hele Nedstrand..........å Bokn :unsure:

bilde.jpg

mail.jpg

Kjell Øyvind fikk også en brosme på 12,2 men tok ikke bilder.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjempe flott tur gutter :)

Jeg var ganske fornøyd med de 5 fiskene jeg fikk og første reis lærlingen var i god form med sin største fisk ever.

Vektene på mine var : 6kg 8,7kg 8,75kg 9kg og 12kg

Lærlingen fikk en fisk på 8,5kg

35820_443337291627_600436627_633915.jpg

36747_443336711627_600436627_633911.jpg

34110_443337436627_600436627_633916.jpg

35719_443336906627_600436627_633912.jpg

Bilde av den "nye" fiske maskinen min :)

34171_10150217399230414_582660413_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med perser og mye fin fisk!

Kom gjerne med mer info om poengsystemet dere vil bruke.

Poensystemet er enkelt, hvær sort fisk gir poeng, 1 pigghå 3, 1 svarhå 2 bare for å ta et eksempel.

Totalvekten faller bort på en måte å vi snakket om å veksette fiskene på forhånd (bruskfiskene spesiellt) men helt enige ble vi vell ikke dær.

Fiskene som sprenges er det ikke mye å gjøre med, vi fisker jo hovesakelig dypt(med værforbehold) men fisken går ikke i søpla, vi kjenner alle folk som vill ha fisken når fryserene våre er fulle :)

Alle detaljer er ikke på plass, men skal få det ut her så fort som mulig.

Haha dette her så veldig gøy ut!. Gratulerer med klubben og vellykett førsteoppmøte! Hva tid er det første klubbfest? ;)

En klubbfest kommer, sosialt sammvær utenom klubben er en ting vi tok opp på møtet som også hadde innslag av sjanglebrus :unsure:

Ikke verst :)

10 klubbturer vill bli satt opp i året, 5 vill være tellende.

Dette fordi det passer alldrig for alle å bli med pga barn å jobb osv.

Men 5 turer på ett år bør folk klare, så klarer de flere kan de plukke ut de fem beste turene å bruke de poengene i slutten av året :)

Grunnen til dette er at flere av oss har opplevd at turer "tilrettelegges" for den indre kjærne å da blir det direkte uretferdig for resten av de betalende medlemmene.

Tror alle kommer til å stille likt sånn som vi har satt dette opp.

Grattis med NY klubb og Store fine fisker, misunelig ;) Må kanskje hive meg på dette...

Takker.

Kontak vår kasserer Ladden, velkommen skal du være :)

Allt er ikke helt på plass enda som sakt men datoene for resten av turene i år kommer snart.

Du var vel egen båt også, dette er en fordel siden båter å plass til medlemmene alldrig skal være et tema.

Det kom mye fornuftig ut av møtet vårt, også dette med for mye folk å lite båter så er det ikke nok plass tar vi heller ikke inn flere medlemmer.

Er det god plass vill jeg legge det ut her å folk som vill fra FS kan bli med på tur mot at besinutgiftene blir delt :)

Sikker flere her som vill prøve.

Blå langen var 145cm

hilsen

jarle

Der fikk FS ett nytt medlem ja, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.