Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Hei å hå godtfolk.

Etter en lørdag på sjøen har jeg endeli våknet. lite bilder fra sjøen begrunnet glemte kamera og regnet litt så ville ikke utsette mobilen for våte drømmer.

Min fangst er ikke til å skryte av.. en lange på ca 6-7 kilo.

Men kjell Øyvind fikk Nordsjø festival størst fisk en lange på 18,2KG. og den var 150 lang. har tatt noen bilder før vi begynte å sløye/filletere dem men desverre fikk ikkje kjell øyvind være med.

lange2.jpg

lange_18,2kg_1,5m.jpg

Her er dei 2 bildene jeg har.

fisketuren var kjekke.. været var fint. mye kluss med og rote oss borti ankrer osv ( fikk ikke dregfeste ) men det løyste seg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag gikk klubbtur nummer to av stabelen, hele ni medlemmer deltok i det til tider sure været.

Litt utrygge meldinger gjorde nok at flere vurderte om de skulle bli med eller bli hjemme, men det finnes ikke dårlig vær osv...

Siden kamera ikke var noe som florerte i båtene, er jeg redd det blir lite bilder fra denne turen.

Det blei dratt mye fin brosme idag, de største på nærmere 12 kilo.

Største lange var mellom 15 og 16 kilo, den var dagens største fisk forøvrig.

Jeg fikk meg en ny brosmepers, 1 meter lang og 11,65 kilo :lol: .

Guttungen synes den var veldig kul...

19092010102728d14cc037bd41b6ba.jpg

Skal ikke nekte for at jeg likte den jeg også hehe.

190920101036c8e25882aace4688a8.jpg

Kan ellers nevne at det totalt blei dratt opp 211 kilo fin matfisk, det må vi være fornøyde med.

Tror det var fire pigghåer som blei dratt opp idag, alle blei selvsagt satt pent uti igjen.(og fisker blei premiert med 3 poeng)

Klarte også å sette fast i bunn helt i slutten av konkurransen, noe som resulterte i nye drøye 300 meter snøre som blei slitt av.

Eller tror jeg alle hadde en trivelig tur idag, håper noen har mer bilder av fangst og kanskje litt fra selve turen ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattiz med pers igjen Ladden :lol:

Du er i siget nå, synd det ikke passet for meg å Bodil å bli med i dag.

Skal få ut poengum å resultater etterhvert.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pers på muskelbunten. Slike størrelser er ikke hverdags. Håper ikke at du kaster hodet, den smaker faktisk kjempegodt og er indrefileen i fisken, men ikke la ungene spise for mye av den. De kan bli sterkere en oss voksne.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Er dere ofte på Boknafjorden? Er ganske ny på dypvannsfiske, trenger noen tips. Blir gjerne med på neste tur! Stiller med egen båt!

Fisker der innimellom, men det blir for det meste Nedstrand.

Du er hjertelig velkommen til å henge deg på, vi er mye ute utenom klubbturer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :dribble:' date='20 september 2010 - 19:12' timestamp='1285006362' post='618868]

Fisker der innimellom, men det blir for det meste Nedstrand.

Du er hjertelig velkommen til å henge deg på, vi er mye ute utenom klubbturer også.

Ok. Hvor er det dere starter turen fra? Jeg har båten på Kolnes. Hvor langt inne i Nedstrandsfjorden går dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvor er det dere starter turen fra? Jeg har båten på Kolnes. Hvor langt inne i Nedstrandsfjorden går dere?

Går ut fra Gismarvik som regel, vi putrer et stykke ut/inn :dribble:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo Thommas tok kontakt på PM å er nå ute med Arild Gismarvik på sin første tur på dypet.

De sleit med å få dreggfeste i sta å bommet på en av plassene med store Brosmer, men skal flytte seg.

Håper Thommas får noe siden han alldrig har fått noe særlig stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Got a call from Lasse earlier and picture message, seems the newbie has had an excellent debut!

2 siffra deby på duden å flere perser er knust, uff å uff, tror ikke vi vill ha han med i klubben gitt :)

Blir vel en rapport når han kommer i land ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Da var første havfisketur på de store dyp unnagjort med stort hell. Hele 6 langer landet i stampen min :)

Den første var på 4,5kg på min vekt, nr 2 bunnet vekta mi så jeg måtte bruke vekta til Arild den veide 6,5kg.

Husker ikke helt rekkefølgen på på alle langene men nr 5 var 16kg :dribble: De andre jeg fikk var mellom 5 og 8kg.

Så i dag ble persen min slått 4ganger hehe, har hørt rykter om at jeg har slått persen til andre i klubben og :fish:

Turen i dag var på første klasse med flott vær og kjempe fangst :thumbsup:

Bilder kommer plutselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det klaffet for deg i dag :)

25092010_001_.jpg

Du fikk med deg det meste, litt dårlig vær, sleit med å få dreggfeste, sleit snøret osv.

Premien fikk du også (fisken) å jeg ble faktisk skikkelig happy når Arild ringte når dere var ute å fortalte dette.

25092010.jpg

Meget bra deby, gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med stor lange, Turbo, det er like greit å setta dei andre i klubben litt til veggs med det samme... :thumbsup:

Grattis med disse store fangstene.

Jeg har kjempe lyst å ta med båten min og prøve meg i nedstrandsfjorden!

Er ivrig å fange en stor brosme, min pers er på bare 5 kilo.

Endret av blålange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med disse store fangstene.

Jeg har kjempe lyst å ta med båten min og prøve meg i nedstrandsfjorden!

Er ivrig å fange en stor brosme, min pers er på bare 5 kilo.

Nå er det klubbtur igjen om 3 uker, siden du bor så langt unna må vi eventuellt avtale noe men det å planlegge dato langt frem i tid her på vestlandet er ikke mulig pga været.

Kan du være inpulsiv å komme på kort varsel er det ingen problem å bli med oss en tur om du vill.

Grattis med stor lange, Turbo, det er like greit å setta dei andre i klubben litt til veggs med det samme... :thumbsup:

Bensin på bålet, dette er KUN positift, med Turbo er vi nå 19 medlemmer i Haugaland Havfiskeklubb :)

Web side er påbegynt å klubbturene er bestemt.

Dialogen innad i klubben (med ledelsen) fungerer men det er fortsatt ting å jobbe med fra min side, jeg er treeeeeeg på visse ting å må ta meg selv i nakken.

Innen nyttår håper jeg allt er på plass å ting går smoooooth.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='26 september 2010 - 12:40' timestamp='1285497632' post='619755]

Nå er det klubbtur igjen om 3 uker, siden du bor så langt unna må vi eventuellt avtale noe men det å planlegge dato langt frem i tid her på vestlandet er ikke mulig pga været.

Kan du være inpulsiv å komme på kort varsel er det ingen problem å bli med oss en tur om du vill.

Takk for invitasjonen! Jeg tar gjerne kontakt med dere når jeg tar turen over fjellet. Kanskje jeg kunne tatt en langhelg, eller en ferietur med familien. Jeg knytter gjerne båten min på din båt Mr big fish :) Jeg skal nok ditt uansett :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='26 september 2010 - 12:40' timestamp='1285497632' post='619755]

Bensin på bålet, dette er KUN positift, med Turbo er vi nå 19 medlemmer i Haugaland Havfiskeklubb ;)

Web side er påbegynt å klubbturene er bestemt.

Dialogen innad i klubben (med ledelsen) fungerer men det er fortsatt ting å jobbe med fra min side, jeg er treeeeeeg på visse ting å må ta meg selv i nakken.

Innen nyttår håper jeg allt er på plass å ting går smoooooth.

Hadde eg fortsatt vore på Stord, så hadde eg vore medlem i klubben dykkar, eg har sansen for intensjonen dykkar, og liker ideane dykkar, Lasse! :thumbsup: Om Turbo sine fangster var bensin på bålet, ja, så håper eg at bålet brenn lenge og vell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg fortsatt vore på Stord, så hadde eg vore medlem i klubben dykkar, eg har sansen for intensjonen dykkar, og liker ideane dykkar, Lasse! :thumbsup: Om Turbo sine fangster var bensin på bålet, ja, så håper eg at bålet brenn lenge og vell. :)

Takk Even :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.