Even A Posted June 28, 2010 Report Share Posted June 28, 2010 http://www.adressa.no/forbruker/jaktogfiske/article1499600.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Den var skikkelig strøken i fargene og formen, håper han får plass til hele fisken på grillen da. Kanskje kjøre den hel over bål med et spyd tvers igjennom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortwe Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Fantastisk Ikke mange byer hvor man kan fiske sånn fisk omtrent midt i sentrum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay-Arne Olsen Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Fisken vokser gitt, var 19,2 ved veing, 19,5 pgr av bløggin, og nå var den jaggu blit 20 blank... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b2 Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Nå er det jo godt kjent at en død laks fortsetter å vokse på seg i mange år etter den er tatt Hvordan er Nidelva som lakseelv egentlig? Hvor mye laks tar man sånn ca på en sesong, hvor langt oppover går laksen og er det partier som passer for fluefiske også? Jeg har da vært i Trondheim en gang hvertfall, men det ble med et par pils og et besøk i "domen". Pils etterpå såklart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mao Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 En utrolig flott laks er det en stor Gratis til fiskeren p/s at de vokser etter bløgging er ikke så ukjent fenomen. laksen er flott den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay-Arne Olsen Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 http://www.tofa.no/sider/tekst.asp?side=283 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Må bare gratulere fiskeren med en enormt stor og pen nidelvlaks men den skulle jo svømme opp til tilfredshet jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mao Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Hei hvordan er det og få seg fiske kort døgnkort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielsen Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Ja, det var jammen en flott laks !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Mao: Olsen77 vet sikkert hvilket vald det er og annen nyttig informasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mao Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Mao: Olsen77 vet sikkert hvilket vald det er og annen nyttig informasjon Takk, lyst til og prøve der med flua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pæta Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 http://www.tofa.no/sider/tekst.asp?side=283 Respektalble lakser han har på samvittigheten han godeste kong Hansen av Nidelva. stemmer virkelig vekta på alle laksene han har tatt? Eller ble det brukt en fjærvekt med litt slapp fjær i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnum44 Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Fisken vokser gitt, var 19,2 ved veing, 19,5 pgr av bløggin, og nå var den jaggu blit 20 blank... hei. stemmer jeg veide den til 19,2kg 10min etter den ble tatt i land,så den fisken har aldri veid 20kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay-Arne Olsen Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Det valdet, eller de femti metran dem fiske der nede egner seg nok ikke til flue! Valdet er privat og det selges ikke kort. Om denne ble tatt nedom eller ovom brua vet jeg ikke, men var det neom, kastes vel sluken oppunder brukaret. Det var en meget pen fisk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mao Posted June 30, 2010 Report Share Posted June 30, 2010 vil ikke fiske der, så litt på hjemme siden men fant ikke så mye info om valdene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
h1rik Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 .....og da er enda en tatt på RIKO. Den siste "19 kg. muskler" pensjonerte vistnok wobbleren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 .....og da er enda en tatt på RIKO. Den siste "19 kg. muskler" pensjonerte vistnok wobbleren HVA skjer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
h1rik Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 HVA skjer? Ta det rolig det er ikke meg, det er flinke/suksessfulle fiskere som "vaffler opp" laks Jeg er nærmest pensjonert, men lover å prøve meg senere i sesongen -Jeg synes bare det er morro at Riko leverer, i og med at jeg gikk god for den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 (edited) nais Ska handle en rull fireline te haspelen så bli de nok litt wobblerdenging på mæ å i nidelva senere i år Edited July 1, 2010 by veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay-Arne Olsen Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 Fikk en og mista ni på Fossen i dag, to va STOR, no e æ DRITT lei av Owner ST41 kroka, største møkka som e laga... Tre gang i dag og minst fem gang tilier i sesonge har vi mista stor fisk på at den retter ut krokene! Butikker og selgere reklamerer jo me at krokene er "ubøyelige" og skal knekke før bøyes, men nei, bare tull og tøys.. Skal sende en liten pk til importøren av møkka over helga, med på skriften, TAKK SKA DU ***** MÆ HA... Hva skal jeg kjøpe?? Tips mottas med stor takk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 (edited) Hva skal jeg kjøpe?? Tips mottas med stor takk.. Nye kroker (kunne ikke dy meg) Edited July 1, 2010 by veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even A Posted July 1, 2010 Author Report Share Posted July 1, 2010 Hva skal jeg kjøpe?? Tips mottas med stor takk.. Dersom ein er litt meir skånsom med cluchen, så retter ikkje krokane seg ut, men om forholda ikkje tillet det så må ein opp i godstjukne på krokane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 finkjøring eller kveitetrebler Fikk en og mista ni på Fossen i dag, to va STOR, no e æ DRITT lei av Owner ST41 kroka, største møkka som e laga... Tre gang i dag og minst fem gang tilier i sesonge har vi mista stor fisk på at den retter ut krokene! Butikker og selgere reklamerer jo me at krokene er "ubøyelige" og skal knekke før bøyes, men nei, bare tull og tøys.. Skal sende en liten pk til importøren av møkka over helga, med på skriften, TAKK SKA DU ***** MÆ HA... Hva skal jeg kjøpe?? Tips mottas med stor takk.. de krokene er vel ikke tilfeldigvis fra samme pakke? (kjøp en ny ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abu Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 Fikk en og mista ni på Fossen i dag, to va STOR, no e æ DRITT lei av Owner ST41 kroka, største møkka som e laga... Tre gang i dag og minst fem gang tilier i sesonge har vi mista stor fisk på at den retter ut krokene! Butikker og selgere reklamerer jo me at krokene er "ubøyelige" og skal knekke før bøyes, men nei, bare tull og tøys.. Skal sende en liten pk til importøren av møkka over helga, med på skriften, TAKK SKA DU ***** MÆ HA... Hva skal jeg kjøpe?? Tips mottas med stor takk.. Jeg har også fått tak i et parti Owner kroker som jeg har satt på sluker og woblere som bøyer seg veldig lett. Må være noe med stålet. Har satset på kamazan kroker jeg nå. Og VMC er ikke så ille de heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts