Gå til innhold
Fiskersiden

Lakselus på spotten min


 Share

Recommended Posts

Det er godt at det vert stadige påminningar til den vanlege mann og kvinne om problema med onæringa, slike artikler i lokalaviser har stor betydning for lokale meininger om næringa. :rolleyes:

Men hjelper det?

Jeg sendte inn bildet bare for å se om noen reagerte, tok ikke lang tid før de ringte meg.

viktig å få dokumentert slikt, selv om det er fra bortgjemte steder og ikke bare fra Orkla, Gaula og de stedene.

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ein ørret på samme 450 gram i nordalsfjord 20 min fra florø

den var det 37 lus på det er vel ikke helt bra nei

rappoterte du denne inn på www.fiskealarmen.no?

er jo nesten ingen som legger in info der ser eg, 176 fisker i hele landet på 1 månad er ikke mye.

Var det i elva frå Solheimsdalen? Der fiska eg for 25 år sidan , då var det ei perle av ei søelv, eller ein bit av ei elv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i elva frå Solheimsdalen? Der fiska eg for 25 år sidan , då var det ei perle av ei søelv, eller ein bit av ei elv. :)

Hei

er nok den ja

er desverre ikke så mye fisk der lenger mye oppdrett og mye lus :(

men blir tatt noe fisk der inne , fikk ein laks på 12.2 der i fjor men det hører til sjeldenhetene

vi får også ein del sjøøret men den er ikke så stor

men artig elv og fiske i da den er så liten og du ser fisken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisene er interesserte i stygge bilder av fisk med mye lus. Ta bilder og send til avisene på e-post. Det hjelper ingenting å stå ved elvebredden å klage. Gjør noe DU også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rappoterte du denne inn på www.fiskealarmen.no?

er jo nesten ingen som legger in info der ser eg, 176 fisker i hele landet på 1 månad er ikke mye.

For vanskelig laget til og det er et fåtall av fiskerne som klarer å skille lusa i de forskjellige kategoriene - spesielt hvis de ikke har lest seg opp først.

Jeg har liggende oversikt over 4 lakser fra Namsen hjemme, med antall lus, men ikke om de var med eller uten...... så får ikke registrert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

er nok den ja

er desverre ikke så mye fisk der lenger mye oppdrett og mye lus :thumbsup:

men blir tatt noe fisk der inne , fikk ein laks på 12.2 der i fjor men det hører til sjeldenhetene

vi får også ein del sjøøret men den er ikke så stor

men artig elv og fiske i da den er så liten og du ser fisken

Lurer litt på hvordan du kan bekrefte at det er elven fra Solheimsdalen, da det er jeg som jeg som har fisket den som er omtalt og avbildet i Firda.

Kan avkrefte det, det er IKKE fra den elven.

alek

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan du kan bekrefte at det er elven fra Solheimsdalen, da det er jeg som jeg som har fisket den som er omtalt og avbildet i Firda.

Kan avkrefte det, det er IKKE fra den elven.

alek

:thumbsup: Eivind skreiv om ein sjøaure han hadde fått i ei elv, som synte seg å vera i samme elva eg var i for mange år sidan, han har ikkje påstått at din omtala fisk er tatt der. Les alle linjene i innlegga, då forstår du kva eg meiner. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.