Gå til innhold
Fiskersiden

60 gr. lodd, greier ikke å kaste mer enn 5 meter


Gjest fiskekaren
 Share

Recommended Posts

Gjest fiskekaren

Hei,

Jeg er en nybegynner på agnfiske.

Kjøpte meg en ferdig agnsene med lodd og to kroker. Har en 10 fots stang 20 - 50 gram. Han på butikken sa det gikk greit med 60 grams lodd.

Skal det være mulig å kaste mer enn 5 meter? Senen glipper ut av tommelen min når jeg kaster. Har kjøpt meg 30 grams lodd som jeg skal forsøke i morgen. Håper det går bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er en nybegynner på agnfiske.

Kjøpte meg en ferdig agnsene med lodd og to kroker. Har en 10 fots stang 20 - 50 gram. Han på butikken sa det gikk greit med 60 grams lodd.

Skal det være mulig å kaste mer enn 5 meter? Senen glipper ut av tommelen min når jeg kaster. Har kjøpt meg 30 grams lodd som jeg skal forsøke i morgen. Håper det går bedre.

Hvor mye betalte du bananen for kastekurset :D ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :D' date='29 juli 2010 - 21:21' timestamp='1280434885' post='608141]

Hvor mye betalte du bananen for kastekurset :D ??

haha!

Du skal nok klare å kaste betydelig mye lengre. Bruke du multi. snelle og er ny på dette kan du slite litt, uten erfaring selv hører jeg at mange bruker litt tid på å bli god til og kaste med disse.

Bruker du haspel bruker du som tidligere sagt helt feil kaste teknikk, du skal holde snella slik at den peker nedover og at du låser snøret mot stanga med pekefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskekaren

Du burde kaste 50 (x2) meter med 60gr lodd :o mulig stanga er litt overklassifisert :dribble: i så fallgår det bedre i morgen :)

Takk for svar. 100 meter? Jeg får trene litt mer da... Du mener ikke underkvalifisert siden stanga kan ta maks 50 gr. sluker og lodd?

Det som slår meg er at du holder sena med tommelen.

Det vanlige er å bruke pekefingeren