Gå til innhold
Fiskersiden

Æ hi virti laksfeskar


Triturus
 Share

Recommended Posts

Ettersom jeg har bodd i Trøndelag i over 6 år nå, er det på tide jeg blander meg mer med lokalbefolkningen og deltar i deres type fiske. Derfor har hatt noen småturer til en lita elv hvor det går bra med smålaks. Utrolig spennende å smygfiske med lett utstyr i ei lita elv, man ser ofte fisken man fisker på. Nå er det ingen vei tilbake, skal selge alle tullestengene mine, og bruke pengene på lakseraier, multiplikatorer, finske wobblere, doggmarkklekkeri og årskort i Gaula 2011.

1 kg blank.

4879068168_94247a6682_b.jpg

1,7 kg.

4878458843_7a65304a77_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer får man da si, med de første laksene. Nå er det ikke sikkert han blir like toillat og ensporet som oss andre som bare fisker etter ørret og laks, så det er da sikkert håp :lolu:

Se bare på Veg, han har ikke tatt av enda han heller :D

Synes det er mere moro å se så mange fanatiske fluefiskere konvertere fullstendig til mark og sluk, he he. Har en video som jeg sannelig skal legge ut, til spott og spe. Hadde aldri trodd han skulle fiske med mark/søkke. Remy tror jeg faktisk blir den siste som står ved sin lest livet ut :lolu: Drømmen hadde vært å tatt ham på fersken, det var nære i juni. Huff det var nære !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandale x 2! Hva blir det neste? Avkroken med tohånds fluestang og Simms-vadere i Bjøra?

Jeg skal i det minste holde min sti ren.

ja dette er skandale, og til og med jeg må jo innrømme at jeg ved et par anledninger har falt for fristelsen og forsøkt å måle krefter med trøndersk laks. Moro var det når man fikk fisk, men jeg blir nok aldri noen laksefisker. Uansett bra at noen klarer å holde fast på prinsippene. Og jeg tror nok at du kan ta det for gitt at Tom Ole også klarer å holde fast ved disse. Du får neppe noen gang se ham med tohånds fluestang og Simms-vadere i Bjøra...!? :lolu:

for øvrig grattis til Irvin med smålaks. Mitt råd er likevel å slutte å leke med "ilden" på denne måten, og komme tilbake til "virkeligheten"! :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - og velkommen etter!

Kikkefiske etter smålaks i oversiktlige elver med lett utstyr er gøy, men vent bare til du står i en stor, rask elv med storlaks på som gjør som den vil mellom stristrøm og steiner uti der. Da får du raskt hjertet i halsen og opplever rushet vi andre er hekta på. Etter det er du solgt, havfiske vil med få unntak for få arter fortone seg drittkjedelig rent fightmessig etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dine første lakser :thumbsup:

Antar veien kanskje blir kort til større vilt i større vassdrag også etter hvert?

Men det er jo en sesong for det meste gjennom året, og det ene utelukker derfor ikke det andre. Laksesesongen er som kjent sørgelig kort, og allsidighet er derfor ikke det dummeste hvis man ønsker optimale opplevelser innen sportsfisket på ulike steder, tider, teknikker, ... osv. til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkefiske etter smålaks i oversiktlige elver med lett utstyr er gøy, men vent bare til du står i en stor, rask elv med storlaks på som gjør som den vil mellom stristrøm og steiner uti der. Da får du raskt hjertet i halsen og opplever rushet vi andre er hekta på. Etter det er du solgt, havfiske vil med få unntak for få arter fortone seg drittkjedelig rent fightmessig etterpå!

Hah! Irvin vil heller ha en hornulke på håkjerringutstyret, eller mikromeite en mudderkutling han har lokalisert under snorkling i mars, enn en 20-kilos laks i Gaula.

Kom deg ut og fisk sølvtorsk, lysprikkfisk og laksesild, Irvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det er du solgt, havfiske vil med få unntak for få arter fortone seg drittkjedelig rent fightmessig etterpå!

tja, har fått både laks i elv og innsjø, riktignok ingen riktig store, men fisk opp til over 8kg, og på relativt lett utstyr. Morsomt nok, men likevel var dette relativt grei skuring som ikke ga det store adrenalinkicket. Det blir uansett småtterier sammenliknet med brutaliteten til selv mellomstore kveiter, også når man tar disse på svært grovt havfiskeutstyr beregnet på de største kveitene. Laks er en utmerket sportsfisk, men akk så oppskrytt! :thumbsup: Jeg forstår ikke den nærmest religiøse tilnærmingen mange har til denne arten. Den er jo bare en fisk på lik linje med de fleste andre.

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, har fått både laks i elv og innsjø, riktignok ingen riktig store, men fisk opp til over 8kg, og på relativt lett utstyr. Morsomt nok, men likevel var dette relativt grei skuring som ikke ga det store adrenalinkicket. Det blir uansett småtterier sammenliknet med brutaliteten til selv mellomstore kveiter, også når man tar disse på svært grovt havfiskeutstyr beregnet på de største kveitene. Laks er en utmerket sportsfisk, men akk så oppskrytt! ;) Jeg forstår ikke den nærmest religiøse tilnærmingen mange har til denne arten. Den er jo bare en fisk på lik linje med de fleste andre.

...understreker "med visse unntak"...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.