Gå til innhold
Fiskersiden

Lei "O-laks spam"


 Share

Recommended Posts

Det var da voldsomt til egasjement dette temaet skapte.

Jeg skjønner godt spørsmålet men ikke problemet.

1.

Dersom man følger oppfordringen i trådbeskrivelsen vil man unngå dobbeltposter."Her postes linker til sportsfiske- og fiskerelaterte nyheter på nettet. Vennligst bruk overskriften til artikkelen det linkes til som overskrift for tråden."

2.

Det er frivillig å klikke/ikke klikke på tråden

3.

Jeg forbeholder meg retten til å poste hva jeg vil, så lenge jeg overholder forumreglene.

4.

Det er moderatorene/redaktørenes jobb og slette/stenge unødvendige tråder

5.

Det er redaktørenes jobb og organisere forumet, og kommer det mange nok henvendelser om et tema tror jeg de vil lytte til ønskene.

6.

At moderator "truer" med å slette tråder som kun inneholder en link uten at trådstarter gir sin egen kommentar synes jeg er sensur og helt unødvendig.

7.

Vi lever i et fritt land, og det er like mye min rett som alle andres å spre mitt budskap. Du kan like det eller ikke, men slik er det.

8.

Til trådstarter: Jeg synes det er fint at du tar opp temaet og ytrer ditt syn, helt supert, selv om det ikke plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i et fritt land, og det er like mye min rett som alle andres å spre mitt budskap. Du kan like det eller ikke, men slik er det.

greit nok, men denne diskusjonen handler overhodet ikke om ytringsfrihet, og hva man har LOV til å (videre)formidle, men hva og hvor mye som er KLOKT å formidle, ikke minst av hensyn til ens egen agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok, men denne diskusjonen handler overhodet ikke om ytringsfrihet, og hva man har LOV til å (videre)formidle, men hva og hvor mye som er KLOKT å formidle, ikke minst av hensyn til ens egen agenda.

Nei, jeg føler på ingen måte at ytringsfriheten er truet.

Det kunne jo bli en meget artig diskusjon om vi startet å diskutere hva som finnes av kloke/ukloke innlegg her inne :) Forøvrig kommer jeg sjelden over budskap som ikke spres i forhold til en agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er laksenyheter etterhvert blitt like (lite) interessant som alt relatert til fluefiske og ferskvannsmeite, men det løses jo enkelt ved å ikke klikke meg inn på innleggene. Med et så stort forum, som tar for seg alle aspektene ved sportsfiske, vil det jo alltid være noe som ikke fenger alle, jeg klarer ikke med min beste vilje å se hvordan det skal være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde sjekke fakta før du uttaler deg med pondus, Martin. jeg har særtrykket av rapporten som Innovasjon Norge og NHO Reiseliv sto bak. Her ble forskere engasjert for å kartlegge hvor mange som fisket laks i Norge (og andre land), hvor mange dager de fisket, hva de var villige til å betale, hvilke tilbud de etterspurte, osv. Dette ble utført av forskjellige instanser som oppdragforskning. Du finner sikkert pdf'en på nett et sted, men her har du et foredrag som sammenfatter resultatene. I følge NINA fisker over 30.000 bare i elvene rundt Trondheimsfjorden.

Martin - jeg kødder ALDRI med tall. Om kildene er skriftlige eller er interne i Mattilsyn, forskning eller annet kan man ikke alltid oppgi, men noen av oss sjekker ting før man hiver ut påstander. Kanskje du burde gjøre det samme?

Per, det er ikke tallene du la frem (at du gjorde det) jeg tvilte på. Du har som nevnt hentet disse fra andre kilder. Det er tallene fra disse kilder jeg sterk tviler på. Det er også en vis forskell mellom hvor mange som fisker i vise områder og hvor mange aktive laksefiskere som finnes. Derfor så jeg på fisketrygden som en grei kilde å hente disse tallene ifra. Det er også selvfølgelig en vis forskjell mellom å fiske laks en gang i bland og å være aktiv laksefisker.

Per, beklager om du ikke oppfattet meg rett. Det har aldri vært menningen å fornærme deg.

Edit: Leste rapporten og der står det klart : Norge 150 000 sportsfiskere ( ikke nevnt laksefiskere) , hvorav 35 000 av disse er utlendinger. Dette stemmer mer...og er for å vise potensialet med fisketurisme.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var det 66.730 som løste fisketrygdavgift (snakket netopp med Jorunn Larsen i DN), noe som var en nedgang på noen tusen fra året før. Hvis vi antar at det er en del som ikke løser fisketrygd, men som fisker likevel (egne vald etc.) så er det kanskje 70-80.000 aktive laksefiskere hvert år. Med tanke på at hver laksefisker fisker et betydelig antall timer så vil jeg nesten tro at dette er den største enkeltgruppen av fiskere i Norge. Og når laksen i tillegg er en art som Norge har et unikt internasjonalt ansvar for å forvalte så er det kanskje ikke så rart at lakserelaterte spørsmål skaper stort engasjement.

Personlig har jeg stor interesse av å følge med på 'Eksterne Nyheter' forumet, og da særlig spørsmål om laks. Det er klart at alle ikke er interessert i det samme, men da er det vel bare å la være å kilkke på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges mest utbredde hobby er.....

Fotografering. Har jeg lest

Sportsfiske. Det har jeg også lest. Blandt fiskere er sikkert havfiske størst, vis man teller alle som har stanga i bilen og fisker mens de venter på ferja.

Tur i skog og mark. Her bare gjetter jeg....

Tror det er mange som påberoper seg å være største hobby.

Alle som har fotoapparat er ikke hobby fotografer, og alle som har ei fiskestang og noen sluker er ikke sportsfiskere.

Akkurat som verdens største sport. Teller man antall registrerte topputøvere, eller at alle har en fotball i Norge, mens alle har en basketball i USA. Det finnes dem som mener Golf er en av verdens største sporter, selv om jeg er ganske sikker på at det er mye mer balltriksing en køllesvinging :)

Hvor mange ganger man skal fiske laks pr år for å være laksefisker eller hvor mange ganger man skal legge ut agn for å være meitefisker, det lurer jeg også på.

Jeg regnet meg som laksefisker de årene jeg ikke fisket laks også, akkurat som med min ene laksetur i år osv. Tror det er veldig mange som anser seg som laksefiskere, men som i perioder ikke får fisket, eller bare får tatt seg en tur i året. Skal man begynne å telle på hvor mange ganger de fisker og fremdeles definere antall laksefiskere tror jeg det bare er å glemme hele regnestykket. Hvordan du definerer forholdet til det du holder på med avgjør hvor du står. Jeg har også hørt om 120-130 000 laksefiskere mange ganger; blandt annet tror jeg NJFF bruker dette tallet. Og bruker man disse tallene har man ihvertfall kilder, og det er en fruktbar vei å gå.

Og å tvile på tall er alltid greit, men her hr man ihvertfall gjort systematiske forsøk på å beregne dem, og det blir så mye bedre enn "jeg kan aldri tenke meg...." tall

Referanser er alltid bra, og støtter argumentasjonen

Og jeg kan bekrefte at PerH er en pain in the ass når det kommer til å ha belegg for sine påstander :)

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til egasjement dette temaet skapte.

Jeg skjønner godt spørsmålet men ikke problemet.

1.

Dersom man følger oppfordringen i trådbeskrivelsen vil man unngå dobbeltposter."Her postes linker til sportsfiske- og fiskerelaterte nyheter på nettet. Vennligst bruk overskriften til artikkelen det linkes til som overskrift for tråden."

2.

Det er frivillig å klikke/ikke klikke på tråden

3.

Jeg forbeholder meg retten til å poste hva jeg vil, så lenge jeg overholder forumreglene.

4.

Det er moderatorene/redaktørenes jobb og slette/stenge unødvendige tråder

5.

Det er redaktørenes jobb og organisere forumet, og kommer det mange nok henvendelser om et tema tror jeg de vil lytte til ønskene.

6.

At moderator "truer" med å slette tråder som kun inneholder en link uten at trådstarter gir sin egen kommentar synes jeg er sensur og helt unødvendig.

7.

Vi lever i et fritt land, og det er like mye min rett som alle andres å spre mitt budskap. Du kan like det eller ikke, men slik er det.

8.

Til trådstarter: Jeg synes det er fint at du tar opp temaet og ytrer ditt syn, helt supert, selv om det ikke plager meg.

Jeg kan egentlig ikke forstå annet enn at på et eller annet nivå traff jeg et sårt punkt. Kanskje føler du deg litt truffet uten noengang å ha vært siktet på?

To ganger har jeg skrevet lange svar idag punkt for punkt, to ganger har jeg måtte legge det fra meg uferdig pga jobb. Nå gidder jeg ikke forfatte mer, og de to gangene var på en måte terapi også, det er ute av systemet :rolleyes:

Derfor tar jeg bare det med trusselen min. Jeg kommer selvsagt ikke til å håndheve dette, og beholdt den setningen kun for å understreke behovet for litt tankevirksomhet rundt det å poste stadig nye tråder med linker til samme tema. Nivået med tråder om lakserelaterte tema er såpass høyt at folk reagerer, da må det være lov å si fra om å roe ned tempoet. Det er flott at media har stadig nye artikler om temaene, men er det virkelig SÅ mye nytt HVER gang, at det må linkes til her inne?

Dessuten, som du siterer av delforumteksten "Her postes linker til sportsfiske- og fiskerelaterte nyheter på nettet." Det er altså lov med en tråd uten kommentar, men jeg synes det er en uting. Dersom du skal få DITT budskap og DINE meninger frem bør det komme med en kommentar fra deg. Og med "deg" mener jeg ikke DEG, men den som poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en digresjon, er det for mye laksenytt, burde ikke da interessen bli økt for å bringe andre nyheter? For det er mye nyheter om fiske og fisk. Eller er ikke det samme brennende engasjementet der foruten noen ildskjeler som snapper opp det meste ang laks? Og, sist men ikke minst, man MÅ ikke lese alle innlegg om man ikke VIL. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en digresjon, er det for mye laksenytt, burde ikke da interessen bli økt for å bringe andre nyheter? For det er mye nyheter om fiske og fisk. Eller er ikke det samme brennende engasjementet der foruten noen ildskjeler som snapper opp det meste ang laks? Og, sist men ikke minst, man MÅ ikke lese alle innlegg om man ikke VIL. ^_^

Jeg for min del leser fint lite av dette, men får det i trynet HVER gang jeg går inn på forumet og forsiden med "Siste tråder startet" er proppfull av laksenyheter. Det er ikke til å komme forbi at laks er den enkeltarten som engasjerer flest mennesker i Norge, men det er ingen unnskyldning for å legge inn nyheter som strengt tatt ikke er nyheter men kverning på gammelt nytt. Det er flott at media har mer og mer kritisk fokus, men ALT må ikke linkes til på FS.

Det er heller ikke til å komme forbi at det i dette sommerhalvåret kanskje har tatt litt av med hensyn til nye tråder angående laks. Bevares er de flott med engasjement, det eneste som bes om, og det må da være fornuftig, er at man tar en ekstra vurdering før man poster noe. Er det sagt før, ikke post det.

Kanskje viser også det økende engasjementet og informasjonsspredingen at det er behov for et delforum for laks, lakseforvaltning og oppdrett? Dette vil ikke bedre sitasjonen ang. antall nye tråder, men i det minste lette trykket på eksterne nyheter delforumet og gjøre andre saker mer synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en digresjon, er det for mye laksenytt, burde ikke da interessen bli økt for å bringe andre nyheter? For det er mye nyheter om fiske og fisk. Eller er ikke det samme brennende engasjementet der foruten noen ildskjeler som snapper opp det meste ang laks? Og, sist men ikke minst, man MÅ ikke lese alle innlegg om man ikke VIL. ^_^

Vel talt - det er en grunn for at jeg ikke har telefonkatalogen på nattbordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke forstå annet enn at på et eller annet nivå traff jeg et sårt punkt. Kanskje føler du deg litt truffet uten noengang å ha vært siktet på?

To ganger har jeg skrevet lange svar idag punkt for punkt, to ganger har jeg måtte legge det fra meg uferdig pga jobb. Nå gidder jeg ikke forfatte mer, og de to gangene var på en måte terapi også, det er ute av systemet :)

Derfor tar jeg bare det med trusselen min. Jeg kommer selvsagt ikke til å håndheve dette, og beholdt den setningen kun for å understreke behovet for litt tankevirksomhet rundt det å poste stadig nye tråder med linker til samme tema. Nivået med tråder om lakserelaterte tema er såpass høyt at folk reagerer, da må det være lov å si fra om å roe ned tempoet. Det er flott at media har stadig nye artikler om temaene, men er det virkelig SÅ mye nytt HVER gang, at det må linkes til her inne?

Dessuten, som du siterer av delforumteksten "Her postes linker til sportsfiske- og fiskerelaterte nyheter på nettet." Det er altså lov med en tråd uten kommentar, men jeg synes det er en uting. Dersom du skal få DITT budskap og DINE meninger frem bør det komme med en kommentar fra deg. Og med "deg" mener jeg ikke DEG, men den som poster.

Neida, jeg føler meg hverken siktet på eller truffet. Du ble litt sint når du leste det tror jeg, hvis det ble terapi ut av det er det bra det også. Ble det for mye adrenalin er jeg lei meg for det. Jeg kunne pakket det inn på en "penere" måte men jeg tok sjansen på å spissformulere det litt så din tilbakemelding er helt ok. Egentlig sitter jeg og smiler litt for jeg ventet ikke akkurat denne reaksjonen, det var synd dine to første forsøk måtte kanseleres. Hele denne tråden er for meg et godt eksempel på engasjement, avsporing og hastig posting og noen gode lattere har jeg fått meg også.

To click or not to click, thats the question

Ha en god helg alle sammen så treffes vi sikkert i en annen diskusjonstråd snart ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo greit at det virker som om antall laksekrise nyheter er redusert siden denne tråden startet, og at man hr blitt flinkere å fortsette i eksisterende tråder heller en å starte nye hele tiden :)

Edit: OK, det hadde visst kommet litt flere enn jeg trodde......

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er jo også slik på fiskersiden at ikke alle poster og temaer er like interessante for alle. Det gjelder vel de fleste av oss.

Og for å være helt ærlig så er det jo frivillig å lese alle poster som kommer. Det går faktisk å la være. Det er vel slik at det flere temaer som går i gjen og i gjen. Så bruk "fjerkontrollen" og hopp over det du ikke er interessert i. Jeg er litt redd for at dette skal begynne å "sensurere" bort poster og postere. At man lager underpostere etc å legger ting av samme tema inn der er helt ok mm. Men tror vi er litt på villspor om en skal begynne å klage på temaer og områder i dette fora. Les og engasjer dere i det som er av din interesse, og la det andre heller være i stedet for å bli irritert på stoffet. I dette aktuelle temaet så er det en stor miljømessig utfordring på flere områder enn kun lakselus. Samt at det ender ikke kun med laksen, også andre områder av vårt fiske kan få konsekvenser. Og jeg mener at fiskersiden bør ta dette for seg og informere de som er er interesert i dette. Så kan vi som ikke gidder la være å lese posten.

Jeg leser heller ikke alt og alle poster, men leser absolutt en del. Men lar være å irritere meg over det jeg ikke har noe forhold eller nok interesse i. Det er nå mange andre teamer/agendaer som går i gjen og i gjen på sidene også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en digresjon, er det for mye laksenytt, burde ikke da interessen bli økt for å bringe andre nyheter? For det er mye nyheter om fiske og fisk. Eller er ikke det samme brennende engasjementet der foruten noen ildskjeler som snapper opp det meste ang laks? Og, sist men ikke minst, man MÅ ikke lese alle innlegg om man ikke VIL. :)

Mener du at jeg ikke hadde trengt å bruke alle de timene på tråder om karpefiske og meite etter snåle slimklumper på 38 gram. Jeg som trodde dette var en plikt.

Fra spøk til alvor. Agenda. Trådstarter tar opp i og for seg to ulike forhold for det første mengden av tråder angående villlaksen og for det andre etteretligheten i innleggene. Trenden er klar gjennom tråden, det er for mange tråder og de er for kritiske til opprettsindustrien. I stedet for å selv å vise til dokumentasjon for egne påstander mistenkeliggjøres motpartens argumenter (bortsett fra de sedvanlige henvisningene til verdiskapning og arbeidsplasser, resonementet om avlastning av fiskepresset pga oppdrett har vi sett fra NHL for lenge siden). Aner jeg en agenda? Utover en irritasjon over mengden tråder?

Så hva gjør jeg selv når tråden rekordålekvabbe i sognefjorden lyser mot meg her inne.

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenden er klar gjennom tråden, det er for mange tråder og de er for kritiske til opprettsindustrien. I stedet for å selv å vise til dokumentasjon for egne påstander mistenkeliggjøres motpartens argumenter

Aner jeg en agenda? Utover en irritasjon over mengden tråder?

Det er ikke medlemmer på Fiskersiden som skaper alle saker om oppdrett i media. At det er svært mange nyheter om dette skyldes at media har blitt mer kritiske til oppdrett generelt. Grunnen til at det skrives mye om dette er at det på den ene siden hevdes en ting fra oppdrettshold, mens forskningsresultater eller uttalelser fra fagpersoner sier det stikk motsatte. Dermed har man i de fleste saker en polarisering mellom meninger, og det er nettopp denne dualiteten i måten man fremstiller fakta på som er interessant. Det kommer slevsagt slike saker på f. eks. kysttorsk også, hvis noen hevder den er utrydningstruet mens fiskere hevder den er forsvarlig og fiske på. Da er saker om en så sedvanlig fisk som torsk plutselig interessant.

De som kommenterer innleggene gjør det i noen stjålne minutter på jobb eller hjemme. Noen forsøker å vise til fakta ved å linke opp saker som går i dybden på et felt. Andre gjør det ikke, men snakker ut fra følelser. Men å kreve at absolutt alle uttalelser på et nettforum skal backes med referanser opp er absurd. Du vet like godt som meg hvordan dette er. Dessuten kan jeg som fagperson sitte med så mange vitenskapelige arbeider eller særtrykk av nasjonale rapporter jeg bare vil, men kan ikke linke disse fordi de ikke lar seg hente opp av folk utenfor miljøet.

Agendaen er klar. Noen av oss kjemper for å nyansere nyhetsbildet og plukke fra hverandre argumentasjonen fra f. eks. FHL. Er ikke det viktig nok i seg selv - og kanskje til og med folkeopplysende nok til å være interessant da? Hvis noen skulle mene noe annet eller ha belegg for å introdusere en motsatt virkelighetsoppfatning så er det jo absolutt intet som hindrer dem fra det?

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke medlemmer på Fiskersiden som skaper alle saker om oppdrett i media. At det er svært mange nyheter om dette skyldes at media har blitt mer kritiske til oppdrett generelt. Grunnen til at det skrives mye om dette er at det på den ene siden hevdes en ting fra oppdrettshold, mens forskningsresultater eller uttalelser fra fagpersoner sier det stikk motsatte. Dermed har man i de fleste saker en polarisering mellom meninger, og det er nettopp denne dualiteten i måten man fremstiller fakta på som er interessant. Det kommer slevsagt slike saker på f. eks. kysttorsk også, hvis noen hevder den er utrydningstruet mens fiskere hevder den er forsvarlig og fiske på. Da er saker om en så sedvanlig fisk som torsk plutselig interessant.

De som kommenterer innleggene gjør det i noen stjålne minutter på jobb eller hjemme. Noen forsøker å vise til fakta ved å linke opp saker som går i dybden på et felt. Andre gjør det ikke, men snakker ut fra følelser. Men å kreve at absolutt alle uttalelser på et nettforum skal backes med referanser opp er absurd. Du vet like godt som meg hvordan dette er. Dessuten kan jeg som fagperson sitte med så mange vitenskapelige arbeider eller særtrykk av nasjonale rapporter jeg bare vil, men kan ikke linke disse fordi de ikke lar seg hente opp av folk utenfor miljøet.

Agendaen er klar. Noen av oss kjemper for å nyansere nyhetsbildet og plukke fra hverandre argumentasjonen fra f. eks. FHL. Er ikke det viktig nok i seg selv - og kanskje til og med folkeopplysende nok til å være interessant da? Hvis noen skulle mene noe annet eller ha belegg for å introdusere en motsatt virkelighetsoppfatning så er det jo absolutt intet som hindrer dem fra det?

Du snakker om å bli misforstått. Det er sikkert min egen evne til komunikasjon som svikter :) Det var altså trådstarters argumentasjon jeg etter ringe evne og forgjeves forsøkte å gi en beskrivelse av.

Når det gjelder det du skriver så slutter jeg meg 100% til det du skriver selv om det føles litt merkelig.

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli steinet, da jeg ikke har noe med saken å gjøre, dog er jeg som aktiv leser og bruker av FS lei eksterne nyheter som bare har med laks eller skader - biefekter som denne industrien skaper ,å gjøre.

Bare se på arkivet .

Med all respekt for dere som engasjerer seg i villlaksens vel , men legger merke til at sidene brukes aktivt for å hakke på denne del av norsk industri, som faktisk skaper en god del arbeidsplasser og verdier .

Det må vel være også ting som skjer med andre fiskeslag som har betydning ?

.Andre lesere som føler det samme ???

Etter å ha tråklet meg gjennom hele tråden med innlegg både fra moderatorer, superbrukere og andre mer eller mindre engasjerte og opplyste deltagere, sitter jeg igjen med et bedrøvelig inntrykk av at det skal mye til for å kunne skape det engasjementet som må til for å berge hobbyen som sprtsfisker for fremtiden. Når til og med dem som er så interresert i hobbyen sin at de leser forum som fiskersiden, klager over at de er lei av ensidig fokus på de miljøproblemer som oppdrettsindustrien skaper, da lurer jeg på hvem som skal redde våre ville fiskeressurser.

Den som tror at det kun er laks og sjøørreten som vil forsvinne som følge av oppdrett i åpne mærder, begår en kardinaltabbe. Når det i posten her henvises til arbeidsplasser og verdier, hopper man galant bukk over at det skapes vel så mange arbeidsplasser som følge av ordinære fiskerier langs kysten, og sportsfiske.

Allerede vet vi at kysttorsken sliter som følge av oppdrett, at overgjødsling faktisk er et problem, at et utall arter er borte fra oppdrettsintensive områder og at det snart ikke finnes beskattbare elver igjen i disse områdene. Det som IKKE enda er kjent, er det FAKTUM at bruk av medisiner i oppdrett faktisk kan føre til at HELE økologien kollapser. En utstrakt og omfattende bruk av ketinhemmere er i ferd med å ta livet av både kreps,krabbe,hummer,reker og skjell, og faktisk også dyreplanktonet. For den som er spesiellt interresert kan jeg ved henvendelse sende de fagrapporter som advarer mot flubenzuroner, og som faktisk konkluderer med at dette setter en lang rekke arter i overhengende fare sammen med fare for at hele systemet kommer ut av likevekt.

Dette skjer mens de som jeg trodde virkelig var interresert i sin hobby, klager over at det er for mye stoff om problemene......buhuu!!

Det er ikke bare laksefiskerne som blir skadelidende, og selv om man kun er interresert i meitefiske etter innlandsfisk bør det være av interesse at andre arter som faktisk er MAT blir borte. Og om det IKKE er det, har man faktisk den elegante mulighet å la være å lese om dette. Klikk deg bare videre inn på poster som handler om knuter, snører, stenger og fiskeslag som DU er interresert i. Lukk øynene for problemene og KOZ deg med stingsild på 4gram og overbefolkede skogstjern.

Men mens noen stikker hodet i sanden og later som at alt er såre vel, er det andre som ser problemene som kommer. At det er plagsomt har jeg forståelse for. At du ønsker å lukke øynene like så. Men at andre som på dette fora ønsker å gjøre likesinnede fiskeinterreserte klar over hva vi risikerer å miste, blir "uglesett" fordi de poster om dette tema, er ikke greit. Og dersom fiskersiden ønsker å sette begrensninger på dette, finnes det heldigvis også andre nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.