Gå til innhold
Fiskersiden

Lett snelle til havfiske


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snasen stang. Greia med spiral wrapped stenger er et tilfelle der man ser at terrenget stemmer med kartet, dvs man FÅR ei mer stabil stang under innsveiving med tung fisk på, stanga wobler lite og det bidrar til en mer kontrolert fight der man bruker litt mindre krefter på stangføring. Jeg ser denne stanga har en radikal wrap med full twist mellom 2. og 3. ring. Dette funker sikkert bra. Det finnes en stil som man kaller NZ stil som forskyver 1. ringen mer over mot hø , altså ikke midtstilt 1.ring, dette for å unngå et lite problem med tendens til opphopning av snøre til ene siden på snella som man kan oppleve med spiral wrap. Gratulerer med ny stanga :growl: Min egen Seeker er skadet i "ekstremnringen" og jeg venter bare på at den kneler..

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket på ringen er nærmest et vinkelrett press mot stanga og ringen vil tåle dette greit normalt sett, denne stanga ser ut til å ha kraftige ringer i tillegg. Ringen er dog mer utsatt under transport og skjødesløs handtering, noe som jeg synder mot ofte. Min opplevelse er da at jeg ikke vil gå for så mange dyre custom stenger i fremtid da stenger er bruksting og "arbeidsredskap" som vil slites og ødelegges i et jevnt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.