Gå til innhold
Fiskersiden

Lime på ny tupp på brukket stang


Fiskerinnen
 Share

Recommended Posts

Jeg klarte til min STORE fortvilelse å knekke tuppen på min kjære Loop stang denne sesongen, jeg har alt limt på en ny med superlim.. Men jeg stoler ikke helt på at dette er nok, ønsker noe jeg kan forsegle tuppen med utenpå.

Tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til forumet.

Superlim har fungert fint hos meg vertfall..Jo fastere du fester den på, jo verre blir den å få av neste gang :)

Ellers brukes det lim fra limpistol. Kanskje du kan forsegle den med det..Smelter når du varmer det opp..

Takk for tips og velkomsthilsen. Jeg manglet et fiskeforum å henge i, og valget fallt på dette.. ;)

Jeg spurte på fiskebutikken jeg kjøpte tuppen hva de brukte, og de snakket om varmtlim, funderte litt på noe glassfiber, men vil helst ha noe som er lett. Ikke bør det være klissete, og gjerne se litt ok ut.

Limpistol kan absolutt fungere, men den limen blir vel ikke hard?! Ser at ringene på resten av stanga er surret fast, for så å ha et lag med glatt gjennomsiktig lim/lakk?! over.. var noe i den dur jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er toppringen du snakker om så kan du trygt bruke smeltelim/pistollim. Fordelen med dette er at du kan varme opp tuppen og limet blir da mykt nok til å trekke av ringen - en fordel dersom du skader toppringen ogvil bytte denne - da kan du få av toppringen uten å måtte forkorte stangen. Det er uansett lite press i lengderetningen på en toppring så det skal ekstremt mye til å trekke den av - det viktige er at du får en ring som passer - er den litt stor kan du med fordel surre en liten base med f.eks fluebindetråd slik at den ikke er slarkete før du limer... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd, skal absolutt sjekke ut disse limene dere har tipset meg om + dette med fluebindetråd var jo veldig greit.

Får se hva jeg får til.. greit å kunne være litt Mcgyver avogtil :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.