Gå til innhold
Fiskersiden

0,8-1mm havfiske mono sene


TORMOD74
 Share

Recommended Posts

Hei ,noen som har noen gode erfaringer med en sene som har høy styrke og som ikke er helt som pianotråd.

Skal brukes som fortom på havfiske.Dvs tenke og ha 20-50m med det på snella.

Skal fylle opp med pp 80lb først så litt mono.

Alle svar motas med takk....

Endret av TORMOD74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske håkjerring eller håbrand? Uten det som mål ser eg ingen grunn til å bruke så mykje mono til havfiske. :)

Nei men bør vel ha noe som tåler mer en pp 80lb...... 0,60 føles litt lite...

Og skal ikke brukes i norsk farvann..... Skal brukes til havfiske i thailand....

Sist vi fisket så gikk det i 1,20mm men da med mye større utstyr..

Jeg føler jeg altid har for sterkt snøre men men....

Er bare ute etter hva snøre som anbefales.. erfaringer med hva som er bra og dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er mye smak og behag her. Ofte er de sterkeste også de stiveste. Du kan legge sena i oppvask kummen i litt varmt vann. Ikke glohett. Da er den straks bedre å knyte knuter eller lage en forbindelse via bimini/albright til eks. Eks om du skal bruke den til topshot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men bør vel ha noe som tåler mer en pp 80lb...... 0,60 føles litt lite...

Og skal ikke brukes i norsk farvann..... Skal brukes til havfiske i thailand....

Sist vi fisket så gikk det i 1,20mm men da med mye større utstyr..

Jeg føler jeg altid har for sterkt snøre men men....

Er bare ute etter hva snøre som anbefales.. erfaringer med hva som er bra og dårlig...

Jeg tror ikke det er tykkelsen han reagerer på, men mengden. femti meter høres litt mye ut, men jeg har ingen peiling på havfiske i Thailand, så jeg skal ikek si noe på det :) Muligens sjanser for hai? Da kan det jo være greit med noen meter ekstra topshot. 0.80 PP er ekstremt, men igjen mulig du trenger ekstremt der du skal fiske :)

Som en anbefaling kan du jo titte på Sufix sine fortomsruller. Har selv god erfaring med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er tykkelsen han reagerer på, men mengden. femti meter høres litt mye ut, men jeg har ingen peiling på havfiske i Thailand, så jeg skal ikek si noe på det :) Muligens sjanser for hai? Da kan det jo være greit med noen meter ekstra topshot. 0.80 PP er ekstremt, men igjen mulig du trenger ekstremt der du skal fiske :)

Som en anbefaling kan du jo titte på Sufix sine fortomsruller. Har selv god erfaring med dem :)

Er ikke så mye sjangs for hai på det fiske vi har gjort ,men stor marlin og sailfish er det og få.

Så er greit og ha noe som strekker seg i enden ikke multi helt ut.

Hvor mye mono er jeg heller ikke sikker på , mulig det holder med 10-20 meter .

Men som sagt har ikke peil, da de bare bruker mono der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.