Gå til innhold
Fiskersiden

Arter i Ulsrudvannet?


Snorre
 Share

Recommended Posts

Skal en tur til Ulsrudvannet i morgen eller på Tirsdag, og da lurer jeg på hvilke arter som finnes i Ulsrud. Vet om karpe og suter men ingen av de er vel særlig aktive på seint på året? Noen som vet om mulige fiskemuligheter samt evt. fiskeplasser rundt i vannet etter disse artene?

Satser mest sannsynlig på meiting men kan jo gjerne bytte teknikk hvis det passer bedre til den arten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den siden står det at det er Abbor og Gjedde der også.... Stemmer ikke dette? Hvis det stemmer blir det Ulsrudvannet ihvertfall. Nøklevannet er så stoooooooooooort...

Da får du la "gjeddegrunna" der være i fred, men i Ulsrud er det vel størst sjans for abbor etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeddemeite i ulsrud tror jeg kan bli en relativt kjedelig aktivitet. Det skal etter sigende gå en og annen gjedde der, men tror ikke de er spesielt store eller spesielt mange. Abboren er også stort sett liten. Så om du har en fiskedag tilgjengelig som du ikke tenker på å benytte til meite etter edel karpefisk, ville jeg nok valgt et annet vann enn ulsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romstjern i Lillomarka? Blir spennende å høre hvordan det går. Har inntrykk av at det er brukbart med smågjedde der. + sjans for grei ørret og abbor. Men skjer det ikke noe særlig der kan det være vel så lurt å bruke tiden i Steinbruvann. Slumper borti grei (til å være i marka) gjedde og ørret der innimellom. Noen kast fra demningen i badedammen er heller ikke dumt - tas en del smågjedder og greie abborer derfra

Ellers er det jo ørret å få i flere av småvannene rundt. Spesielt Lusevasan er det mye (men ikke så store) ørret i.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romstjern i Lillomarka? Blir spennende å høre hvordan det går. Har inntrykk av at det er brukbart med smågjedde der. + sjans for grei ørret og abbor. Men skjer det ikke noe særlig der kan det være vel så lurt å bruke tiden i Steinbruvann. Slumper borti grei (til å være i marka) gjedde og ørret der innimellom. Noen kast fra demningen i badedammen er heller ikke dumt - tas en del smågjedder og greie abborer derfra

Ellers er det jo ørret å få i flere av småvannene rundt. Spesielt Lusevasan er det mye (men ikke så store) ørret i.

Ja, i lillomarka. Drar ut om ei time. Starter på Romstjernet, og så går jeg videre til Steinbruvannet, og hvis jeg ikke har fått noe da tar jeg meg en svipptur innom Lusevasan. Blir nok en fin tur dette, og kommer med rapport :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke bra, veldig dårlig fangst men en fin tur, og mye penere enn å stå i Nitelva da :thumbsup: Ble ei lita mort når jeg fiska etter agnfisk men bare dette brukte jeg rundt to timer på. Var hovedsaklig i Romtjern men tok meg også en tur innom Lusevasan hvor det heller ikke ble noe. Var kanskje ikke dagen idag. De vannene i området blir prøvd neste gang jeg kommer opp hit :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.