Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa saltist 40H


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ååhhh, sier du det ja. Hadde glemt hvilken snelle det var. Hvor mye line tar 30H (0,40 da)?

Pokker det ble vanskelig igjen. Nå står det melllom Daiwa saltist 40H, Shimano tekota 600 LC, Shimano torium 20 eller 30 og Talica 12lbs (er denne stor?). Hva tror dere passer best til ny stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhhh, sier du det ja. Hadde glemt hvilken snelle det var. Hvor mye line tar 30H (0,40 da)?

Pokker det ble vanskelig igjen. Nå står det melllom Daiwa saltist 40H, Shimano tekota 600 LC, Shimano torium 20 eller 30 og Talica 12lbs (er denne stor?). Hva tror dere passer best til ny stanga?

611.JPG

Der har du Talica 10 II på en Greys Siege 24lbs med 21 kilo kveite i andre enden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel omtrent 250 meter 0.36 på min Talica 10 II. Saltist 40 er endel større, så jeg vil tippe du kan få innpå vel 300 meter. La spolen med snøret ligge i vann før du legger det på snelle, og husk å spole det steinhard på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget lovende ut :) Nå har jeg bare kjøpt spole med 270 m whiplash så da går vel hele rullen på da? Bør jeg legge litt tykk nylon innerst? Vet at man iallefall bør ha et lag med maskeringsteip under med multifilament så den ikke glir. Den skal spoles hardt på ja, det vet jeg. Har jobbet i sportsbutikk og spolt på noen 1000 meter på en del sneller før. Noen som har noen tips til hvordna man spoler på hardt manuelt? Er vant med maskin. Legge den i vann først? Et triks jeg ikke har hørt om før. Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Det burde jo funke ja. Får prøve noe slikt. Du har spolen i eska for å ikke få brannsår på skankan?

Jeg lagde en løsning da jeg skulle spole på 1 Km med Power Pro:

- Ta en vaskebøtte, fyll den med vann høyt nok til å dekke minimum halvparten av sene-spolen.

- Ta et tynt rør/stang, og trè den gjennom åpningen i sene-spolen og legg så stangen tvers over bøtta (røret må være langt nok til å stikke ut på begge sider av bøtta)

- Fest så røret til bøttas håndtak på hver side med et par strips, slik at røret ikke får flyttet seg når du begynner å spole.

- For å sikre sene-spolen slik at den ikke fyker frem og tilbake, så fester du to små strips på hver side av sene-spolen når den er på midten av røret. Dette bidrar også til å bremse spolen slik at senen ikke kommer av for fort, eller legger seg dobbelt.

Så er det bare å væte f.eks. en arbeidshanske, legge senen en/to ganger rundt hånden eller fingre, og spole på så hardt at mannen med ljåen kan skimtes av og til. :)

Patenten funker veldig bra, og tar bare et par minutter å rigge. Man slipper også at vannet skvetter overalt med denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte av Marcus, kjempe metode, men kan bli tungt vist du gjør det feil da, men det blir hardt og tett som stål!

La spolen ligge i pappeska, og tre en pinne/stålrør igjenna eska og hullet på spolen. Så legger du enten spolen på gulvet og legger press å stanga med føttern, eller kan du legge den underknærne(du sitter selvfølgelig) og presser mot spolen med lårene for og få motstand, så er det bare og sveive og krysslegge snøret=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.