Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa saltist 40H


Mr Tucker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida, helt greit - driver sånn daglig på jobben. Folkeopplysning kaller vi det. Har når fått halvparten til å gå over fra å si "daæven han steike i innerste "#¤%# 5¤% #¤% 345 #¤ %###¤% #¤%" "til "FILLERN!"

I tillegg til FILLERN, kan du jo lære bort andre rasende kjekke kraftgloser som: NUVEL, DU STORE ALPAKKA, GODE MIN og min favoritt - DU SLETTE TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Så tilbake til snella jeg kjøpte som er som overskriften. Er det nødvendig å smøre den før bruk? Har brukt den noen ganger uten problem så langt, men ser at noen har hatt problemer med andre sneller som ikke vart smurt godt nok fra fabrikken. Må jeg gjøre noe selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilbake til snella jeg kjøpte som er som overskriften. Er det nødvendig å smøre den før bruk? Har brukt den noen ganger uten problem så langt, men ser at noen har hatt problemer med andre sneller som ikke vart smurt godt nok fra fabrikken. Må jeg gjøre noe selv?

Min erfaring er at dette avhenger veldig av bruken. Hvis stang og snelle står i stangholder under forflytning, og blir jevnlig dusjet av saltvann, bør man få inn mer fett så raskt som mulig mens snella er ny. Klarer man å unngå saltvannsbading/dusjing, og ikke bruker trykkvann ved skylling etterpå, har man mye mer tid på seg før første service intervall. Kulelagerene er klassiske problemområder. Pakk alle lagre (untatt IAR lagre) med fett, så er du på den sikre siden. På alu-sneller lønner det seg også med litt fett på skruene, ellers sitter man med en ganske så solid aluminiumsklump etterhvert :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her. Keem em coming!

Biltema har en god del hjelpemidler

IMG_5175.JPG

Ikke noe i veien for å montere denne hjemme på en passende rundstokk eller rør.

Funker veldig bra og er enkelt å få til . Kan leses mer om denne her

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.