Gå til innhold
Fiskersiden

Hayling Island


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Madamen har noe familie på Hayling Island i sør-England. Snakket med noen lokale folk der i sommer, som kunne fortelle at det ble tatt både havabbor og torsk på strendene der. Hadde dessverre ikke med fiskeutstyret over, så jeg fikk ikke prøvd meg selv.

Er det noen som har vært der og fisket, eller har informasjon om fisket på Hayling Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring denne butikken for info :

Paige's Fishing Tackle Tel: 023 9246 3500.

Eller sjekk:

http://www.total-fishing.com/Fisheries.aspx?Category=sea&ID=hayling_island

http://www.hayling.co.uk/guides/hayling-fishing.php

Eller hvis du vil ut med båt:

http://www.seafishingonline.com/HAYLING_ISLAND.htm

Har ikke vært der selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Følger opp denne litt med et par-tre bilder fra årets tur. Det ble dessverre meget begrenset med fisketid, både på grunn av familiære plikter og fryktelig dårlig vær. Men fikk meg et par fine økter med fluestanga. Var innom den glimrende butikken Paige's Fishing Tackle og pratet med dem, og konverserte i tillegg både med en lokal meitefisker, samt en fluefisker fra London som oppsøkte øya hvert år for å jakte på store havabbor og multer, og fikk flere gode tips fra dem. Så jeg ser veldig fram til neste års tur!

Innseilingen til Langstone Harbour. Vanvittig strøm her, og visstnok en meget bra fiskeplass til tider.

IMG_1285.jpg

IMG_1286.jpg

IMG_1287.jpg

IMG_1288.jpg

Fisket også på andre siden av øya, og fikk meg en havabbor på ca. 1,4 kilo på en grønn reke krok #10. Det var mye fisk i området, både multer og havabbor, men de var ikke så lette å lure... Hadde jeg hatt bedre tid på meg skulle jeg nok fått opp flere. Neste gang! :-)

Legg merke til slitasjen på nedre del av halefinna, som kommer av at de går og beiter på veldig grunt vann ved lavvann. Forskjellen mellom flo og fjære er jo flere meter her, så fiskeplassene forandrer seg hele tiden. Det er visst ikke uvanlig at fiskere må hentes med båt fordi at de har vandret hundrevis av meter ut på sandbankene, og så blir stengt inne når det flør. Må prøve å unngå det...

IMG_1333.jpg

Forhåpentligvis blir det mer tid til fiske neste gang. Har også fått anbefalt å bli med en av charterbåtene ut på havfiske. Skal visst være høy kvalitet på dette, hvis man velger riktig båt/skipper.

Mvh

Stian

Endret av Veggeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.