Gå til innhold
Fiskersiden

Haisommer på Solsiden


Trond
 Share

Recommended Posts

Drifterne av dokket skal selv bruke håv i dag for og prøve og få dem ut da de var "tamme", svømte rundt føttene på vaktmestrerne i dag under rengjøring. Dokket er nå ferdig vasket så det vill bli fylt opp i løpet av helga.

Jeg vill dykke for og se om det finnes noe hull i betongen ut mot elva når hjem fra ferie om fjortendager.

At fisken kommer inn med pumpa er ikke mulig da det er en skovelpumpe som hakker i styker alt over 2/3cm.

Det er ikke bare sjøørreten som har levd der i flere år, masse krabbe, flyndrer, sypiker og ål. Det er 4 stk sjøørret på rundt kiloen, at de har vært der i årevis er ikke umulig, da det hives xxx kilo med rekeavfall der hver sommer, det pumpes også inn xxx tusen liter vann hver dag, så det kommer nok mat inn...

Det er en helstøpt betong mur ut mot elva så det er nok ikke hull i muren, men bunnen er ikke støpt, så kansje elva har vasket ut litt slik at det er mulig for fisken og svømme ut og inn. Det finne vi ut om et par uker...

Jeg er 99.9% sikker på at pigghåen er flyttet hit av folk, ser jo medie dekkningen det har fått, adressa, P4 osv. jeg har i alle fall aldri hørt om fangst av pigghå opp i elveløpe tiligere...

PS- kan nevne at det er fiske forbudt der inn.

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er ikke bare sjøørreten som har levd der i flere år, masse krabbe, flyndrer, sypiker og ål. Det er 4 stk sjøørret på rundt kiloen, at de har vært der i årevis er ikke umulig, da det hives xxx kilo med rekeavfall der hver sommer, det pumpes også inn xxx tusen liter vann hver dag, så det kommer nok mat inn...

Du er veldig skråsikker nå Kay :-), men du har vel god dokumentasjon. Dette er interessant, men samtidig irrelevant. Ingen vill fisk skal holdes sperret på et lukket, avgrenset område pga menneskeskapte konstruksjoner slik som dette. Hvordan blir oksygenforholdene i dette bassenget på vinteren? Muligheter for fisk til å overeleve?:)

Vi kan spekulere som mye vi vil. Det viktigste her er at det ikke oppfordres til noe som kan være dyreplageri.

Turistatraksjoner har vi nok av i Trondheim.

Kay, du kan jo fossro fram og tilbake til Munkholmen mens tyskere og nederlendere tar tida osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får rodd nok i elva æ Morten:-) Skråsikker er jeg aldri:-) Men ser ikke at det er en umulighet at fisk kan lever der inne. Mat får de heltklart nok av i sommehalvåret i allefall, men vintern er jeg usikker på jeg å, men at det kommer næring inn med pumpa er det jo ikke tvil om. Hvor mye sjøøreten kan "skru av metabolismen" om vintern vet nok du mere om, men i elva er den vel også "innaktiv" i vintermånedene? Tærer på sommerfettet? Oksygen tror jeg også det er nok av da det skal være god sirkulasjon på vannet.

Det er uansett som du sier, ikke tiltenkt akvarie der inne, så vis det er "hull" en plass skal vi finne ut av det om fjorten dager når er hjemme gjenn. Nå er det nemelig snorkling i varmere vann og Biggame fiske rundt Madeira som står på planen:-)

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truet?

Innsendt av Bolla, 15.10.2010 12:59:31

Morten Bergan bør ta seg en tur på fjorden med line. Vi får enorme mengder med Pigghå. Det har vi gjort til alle tider fra Hitra til helt inne i byfjorden.

Blir trist og forbannet når jeg ser kommentarer som dette, virkelig idioti i verdensklasse.

Til den anonyme gjerningsmannen vil jeg bare si: bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sjøørretan da? De var ikke intresset i agnet evt dem da?

Så en sjøørret ja, oppimot to kg. Men den var svært lite interessert i agnet.

Såååeemm - jeg hemmeligfyren unngår søksmål og offentlig lynsjing?

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, trur it nån bryr seg så mye om det. Du spart vel vaktmestern for en times arbeid eller to, så han e vel happy han..

Nå er det bare og se om det ikke går sport i og slipp ut div fisk her da, med den mediedekkningen dette fikk:-)

Fisken så mager ut? Bar preg av og gådt der legne? Svømmer vel for det meste på bunn, så med et fullt dokk, kan den jo ha levd der i inntill 6 mnd uten at den har blit sett da dokket tappes ned kun to ganger pr år for rengjøring.

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.