Gå til innhold
Fiskersiden

Ny kveitekombo


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Å få en ny snelle i posten er som å pakke opp en julegave.

Har tatt tipsene til Persa( www.persasfiskeblogg.blogspot.com " til hjertet og investert i nytt, lett og lite men likevel råsterkt jigging utstyr. settet består av accurate bx 400N "N" for narrow- smal spole. Matchet dette med grov accubraid 80# som tilsvarer rundt 0.46mm og en Shimano 6 fots jiggingstang. Kjøpte accuraten fra www.Charkbait.com fikk med olje, snellepose og noen fine klistremerker=) samt beastmaster jigging kjøpte jeg fra fastener på bygdøy. Det gikk litt over 200 meter med accubraid på snella. settet skal brukes primært til storsatsning etter kveite mot sommeren (aaaltfor lang tid dessverre)

Etter å ha vært gjennom mange store til mellomstore sneller har jeg nå gått ned kraftig størrelsesmessig. Men dette gjør jo ikke noe når denne lille accuraten har like sterk brems som en tiagra 16. (målte rundt 30 kg- med jevn brems på max)Er vel ikke ubegrunnet å velge seg en såpass lett combo ettersom Persa, Per jonasson og Nikolassisen bruker lignende comboer. På tide med et generasjonskifte når det gjelder tungt fiskeutstyr folkens. comboen veier 840gram :D dette blir det mye aktiv fisketid av.

P1010305.jpg

P1010304-1.jpg

P1010315-1.jpg

P1010313.jpg

P1010311.jpg

P1010306.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

er ikke snakk om og ro, men kan være mange forskjellige faktorer som kan ende i at snøre fort går ut, feks. en renne som går fra grunt til veldig dypt, være veldig uheldig og kunne få motorproblemer eller rett og slett kaos og rot i båten som fort kan forsinke ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke snakk om og ro, men kan være mange forskjellige faktorer som kan ende i at snøre fort går ut, feks. en renne som går fra grunt til veldig dypt, være veldig uheldig og kunne få motorproblemer eller rett og slett kaos og rot i båten som fort kan forsinke ting.

Jo , så da er nok best med flaggstang, motorjuksa med minst 1000m multi og yrkesfiskebåt :thumbsup:

Har selv litt troen på dette oppsettet jeg...

Uten voldsom erfaring med denne formen for fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo , så da er nok best med flaggstang, motorjuksa med minst 1000m multi og yrkesfiskebåt :thumbsup:

Har selv litt troen på dette oppsettet jeg...

Uten voldsom erfaring med denne formen for fiske.

rart hvordan folk alltid skal måtte pirke å trykke på alt her inne..

Hva jeg sier er at jeg syntes det er litt lite snøre, og ingenting galt med utstyre, løsningen kan være noe så enkelt som å gå ned litt på dimmensjonen. Hva er egentlig vitsen med og kunne svare på tråder hvor folk spør om hva hverandre syntes om deres nye utstyr uten og måtte stå opp og forsvare enhver setning? meningen er og kunne være positive og kritiske med tilbakemeldinger, som igjen kan hjelpe både tråd starter og alle andre som kanskje også kjiker på samme utstyret. Skal være en god dag når man faktisk heller kan ha en liten debatt på tråden ang. eventuel kritikk istede for reine reinslaktninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg ville brukt såpass på håkjærringa, men det er meg, og jeg vil si såpass at den eneste grunnen til at jeg bruker så tjukt selv etter kveita er pga. at jeg føler meg tryggere i forhold til slitasje siden jeg foretrekker og bruke kort topshot. Men jeg vil ikke gå under 0.35 til kveitefiske, noe som jeg selv skal bruke da jeg handler meg lett utstyr til sommeren, blir fort noen meter ekstra snøre på snella da. Forresten over til dere Thor som følger med, dere har ikke sett pris på den nye snella til okuma? vurderer den med en 20-30 stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen praktisk grunn fra min side av å ha spolt på såpass mye sene, men fisket jeg skal bedrive med denne comboen blir på grunt vann 5-30m, derfor trenger jeg ikke noe over 220m med sene på snella, men fylte den selvfølgelig til randen, man mister jo gjerne litt braid etterhvert også. Liker å være på den sikre siden, derfor kjører jeg slik braid, også aper jeg litt etter persa og nikolassisen. Om jeg skulle være så uheldig at stooorkveita skulle gått ned på 100 m så har jeg fortsatt 100 meter å gå på, samt kjøre etter med båten og hvis jeg dermed kjører 30kg med brems på snella så skal det nok gå bra, så lenge ikke stanga ryker da... :P

til sjarkarn den androsen du tenker på er ikke ute til salg såvidt jeg kan se, men den er der nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400n veier 510 gram. er usikker på talicaen, men du kan ikke ha narrow versjon hvis du skal matche senekapasiteten til en talica. HAr to accurater og disse er grovt gode sneller. Kjøp deg en accu Vilhelm! dessuten er det kulere å være i accuklubben enn shimanoklubben- det er liksom så mange medlemmer i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.