Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2011!


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

Det må vel blåse fra nord for at du skal få pølseduften Silver?

Når jeg tenker meg om så er nok det å foretrekke også, framfor en sørlig bris som driver med seg lukta fra den sure neoprenbuksa di nedover elva.......

:hot:

Mente jo at det blåste mot sør :P

Men neopren er ei god lukt det da. Særlig når det blir 25 varmegrader :D Verst er det når vinden kommer fra vest, revefarmlukt er noe svineri. Det er fæle greier det !

Pussig det der, når jeg tenker meg om. Får aldri laks når jeg kjenner denne revelukta. Så jeg begynner å tro at vindretningen har mye å si for bettet ;)

Iallefall, det virker som det ikke er noen fare for at noen laks vil smette forbi Kvål i sommer, med all denne maten dere skal fortære ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare fire og en halv måned igjen! :)

...og takk og lov for det!

Prøvesmakte litt i går i et festlig lag, bedre pælser skal man slite hardt for å finne. Men de kommer ikke med "varedeklarasjon", men Olav er ingen "light-man", så hjertet vil nok få noen tilstoppede årer etter pølseetinga. Godt det er en stund igjen til, slik at man lever i alle fall ærlite lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg, etter forsikringer om at pølsebeholdningen skal fornyes etter Gaulaturen, booket ei helg i Stryneelva sammen med laget til pølsemesteren....

Dra fra Trøndelag til vestlandet for å fiske laks....???? :o

Hva gjør man ikke for å få en smakebit av turprovianten til disse livsnyterne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok nå er det straks mars,hvordan ser snøforholdene ut nå oppe i fjellheimen og i lavlandet rundt Gaula?

Så det var spådd kaldere enn normalt i mars april og varmere enn normalen i mai,så om det slår til så blir det vel god vannføring i mai og litt uti juni,men vi får vel bare vente og se hvordan våren,varmen,snøsmeltinga og nedbøren blir.Det går nå ihvertfall mot sommer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvesmakte litt i går i et festlig lag, bedre pælser skal man slite hardt for å finne. Men de kommer ikke med "varedeklarasjon", men Olav er ingen "light-man", så hjertet vil nok få noen tilstoppede årer etter pølseetinga. Godt det er en stund igjen til, slik at man lever i alle fall ærlite lenger...

Så vidt jeg husker skal det mye til før du fyller vadebuksa, så litt pølsespising (uten varedeklarasjon) har du bare godt av. Kanskje er jeg heldig og får smake en bit selv til sommeren (selv en "stakkars guide" må ha litt næring). Kun 2,5 mnd. til Bjøra åpner, gleder meg til årets første vannblemmer etter timer bak årene. Stressfull tid jobbmessig, med mye reisevirksomhet også i helgene. Kona spurte i går om når jeg skulle benytte avspaseringsdagene jeg opparbeider ? Jeg rakk ikke svare før hun trakk spørsmålet tilbake :-) Bortsett fra 2 uker på Kreta med familien skal det lakses i både Bjøra, Gaula, Namsen og noen elver vi ikke behøver å nevne navnet på :-) Skal bli moro å treffe mange nye fiskebrødre til sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker skal det mye til før du fyller vadebuksa, så litt pølsespising (uten varedeklarasjon) har du bare godt av. Kanskje er jeg heldig og får smake en bit selv til sommeren (selv en "stakkars guide" må ha litt næring). Kun 2,5 mnd. til Bjøra åpner, gleder meg til årets første vannblemmer etter timer bak årene. Stressfull tid jobbmessig, med mye reisevirksomhet også i helgene. Kona spurte i går om når jeg skulle benytte avspaseringsdagene jeg opparbeider ? Jeg rakk ikke svare før hun trakk spørsmålet tilbake :-) Bortsett fra 2 uker på Kreta med familien skal det lakses i både Bjøra, Gaula, Namsen og noen elver vi ikke behøver å nevne navnet på :-) Skal bli moro å treffe mange nye fiskebrødre til sommeren :-)

Hmmm, guider skal man ta godt vare på :)

Tror ikke du skal være redd. Det kommer til å være rikelig med mat for grillen, både pølsemat og kjøttmat fra fjellheimen, og sannsynligvis et par fat med øl.

I hvertfall første uka....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja en bart hadde gått an. Men vi kommer til å stryke både Olav og jeg, på fysikk - dvs lngde på 195 cm. Hvordan i Helv******.... skal vi to lure "småripsan inn i baksetet" på en Manta..?

Det er jo ikke plass - ikke i Octaviaen til Olav heller...

OK - vi tar min bil, Olav!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en bart hadde gått an. Men vi kommer til å stryke både Olav og jeg, på fysikk - dvs lngde på 195 cm. Hvordan i Helv********.... skal vi to lure "småripsan inn i baksetet" på en Manta..?

Det er jo ikke plass - ikke i Octaviaen til Olav heller...

OK - vi tar min bil, Olav!

Hmmm....

Kinkig!

Men, hvis jeg drar med Lavvoen kan vi dra det gamle "vil du se Tipien min", så kan de småvokste og innavla ha mantaen for seg selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips hvis de lokale fruentimmerne i omegn skal lures inn i lavvoen:

Frimerkesamling og alt det der funker ikke. Lokk bare med noe brennevin, så ordner det meste seg sjøl. Det er brennevin de er ute etter smårypsen i terrenget :lol:

Og ikke snakk om laks og wooblere etc. Det er totalt uinteressant ! Illeluktende vadere holdes på god avstand under akten (for evt. single fiskere) :blush:

Og se endelig opp for lokale kailla som lurer på hvor kvinnfolka "deres" er blitt av ! De er ikke å spøke med, kan kaste folk med ei arm uti elva uten å mukke ! De er halvtamme disse lokale trønderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips hvis de lokale fruentimmerne i omegn skal lures inn i lavvoen:

Frimerkesamling og alt det der funker ikke. Lokk bare med noe brennevin, så ordner det meste seg sjøl. Det er brennevin de er ute etter smårypsen i terrenget :lol:

Og ikke snakk om laks og wooblere etc. Det er totalt uinteressant ! Illeluktende vadere holdes på god avstand under akten (for evt. single fiskere) :blush:

Og se endelig opp for lokale kailla som lurer på hvor kvinnfolka "deres" er blitt av ! De er ikke å spøke med, kan kaste folk med ei arm uti elva uten å mukke ! De er halvtamme disse lokale trønderne.

OK - gode tips, er det heimbrent & karsk som gjelder, eller er "småripsan" altetende? Hvis de er halvtamme fra før, hvordan blir tilstanden da etter litt gurglevann? Høres en smule risikabelt ut.

Lavvo høres uansett bedre ut enn Mondeo stv med nedslåtte seter, spesielt hvis Olav skal være med samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar!

114817_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...6435/114817.jpg

På tross av barten ser jo ut som om du svever over gulvet. Det er unektelig noe Uri Gellersk over trønderutgaven av GE i år...

Er vel et slags årlig storhende første fiskedagen der oppe, med alt som kan krype og gå i bygda samla til "ovdrykkje" i basecamp Nedre Kåsen. Får se om jeg finner noe oppfliset strie som kan limes under nesen så jeg ser "lokal nok" ut til å slå an på festen uten å dra meg juling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, steike bra :thumbsup: Glir rett inn i miljøet !

E dokker heldig går "Kvålsdagan" mens dere er der og fisker etter damer :D Pleier å være noe sånt i juni der nede. Med hælan i taket og karsken på rundgang.

Hører bonmusikken helt oppe på Støren !

(Ser bra ut dette, kanskje det kommer noe fisk opp til oss likevel) :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pinstiaften"

Det var det Einar kalte det, ja - han spurte lenge før Jul om det gjorde noe for oss at bygda bedrev flatfyll mens vi var der. Akkurat som det skulle gjøre oss noe, har vel sett & opplevd like ille og verre ting innen fiskelaget. Trønderne brenner f. eks. så vidt meg bekjent ikke fiskekompisenes klær så man utplaget av fyllanerver må gå kanossagang både i og utenfor huset i bare snoppen på fåfengt klesleiting...

Vi har vel også St. Hansaften innenfor våre to fiskeuker. GE skal vel brenne ned basecampen da, tenker jeg, med den udødelige prammen fra Åfjord på toppen. Blir vel tidenes St. Hansbål på Kvål om ikke GE får godt med laks..!

Hu-aaaah som danskene sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... Er det mulig ? Ser jo ut som du kommer rett i fra Blue Oyster Bar. Ikke f... om du skal sitte bak meg i båten med det antrekket. Må jo bøtte i meg en kasse med Aquavit, for i hele tatt å tørre å bøye meg etter ølposen. Dette var ille. Søk hjelp ! Kontakt en av de med Dr. foran, og spør om de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.