Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags fisk er dette?


Recommended Posts

Er det bare laks, eller noe mer spennende? Ikke jeg som har fått de, bare fant et bilde på en svensk side.

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=84275&cid=16&scid=0&sort=date

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er ikke uenig med bsalte. Regnbue som går i sjøen som det enkelte steder mange av ligner svært på disse. Særlig om de er kommet i sjøen føre de er blitt som overfeite oppdrettsfisk. Også i vann der det har vært satt ut. Men sikker er jeg ikke.

Halen ligner ikkje på steelhead men ellers ligner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk ei røye i Etnefjorden ein gong, den var heilt sølvblank som dei avbilda fiskane, men desse har "regnbuetryne" så eg er skikkelig i tvil... ei skikkeleg nøtt dette...

(om ikkje det heile er kødd på eit svensk forum... at desse fiskane slett ikkje er tatt her i skandinavia, er jo ein mulighet det og...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en av stillehavslakseartene i et tidlig stadium

kjeften er jo alt for stor for å kunne være smolt av Atlantisk laks, og røye er det vel heller ikke. Så medmindre det er noen som har laget en god fotomontasje her, heller jeg også til at dette må være en av Stillehavslaksene. Som mange er inne på kan den minne noe om regnbueørret som jo hører til stillehavslaksene, men med tanke på halefinnens utseende er det nok mer trolig at det dreier seg om pukkellaks eller keta, eller kanskje coho (sølvlaks)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som er "rart" med disse, er at de er stimfisk... tatt som bifangst under makrellfiske, for å klare å få tre sånne bør det jo være på titusenvis.. og da er det rat at ingen andre kan melde om noe lignende.

Må si jeg er MEGET skeptisk til at disse er tatt i sverige.. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.