Gå til innhold
Fiskersiden

Veneren 16-17 Okt 2010


gundhus
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg og kompisen hadde egentlig planlagt og dra en tur til Oslofjorden i helja, men planene ble endra på fredag og veldig spontant bestemte vi oss for å dra en tur til veneren. Selv om det bare er 5 hestern som funker, og vi bare har stang paravaner og fiske med var suget etter og prøve på veneren så stort at vi bestemte oss for å dra uansett.

Fikk ei hytte på ørnes fiskecamp fra Lørdag til Søndag, så vi skulle dra grytidlig Lørdagsmorgen. Men vi kom oss ikke ut og fikk fiska før i 13 tia, for vi måtte få tak i dybde kart og fikse litt utstyr o.s.v

For har aldri vært på veneren før og hadde hørt at det var en del grunner der som vi måtte være ops på, men fikk stengene i vannet og dorga vel i 10 min før det høgg tell på den ene stanga, men det var jo så klart en grønn en. Merka ikke no mer før i 16 tia og da blei det liv i båten, sto og så på den ene paravan som jeg hadde blya ned en bomber m 40 gr bly. Da den plutselig skjøt bakover i en enorm fart, før den forsvant under vann og vi skjønte ganske raskt at dette var noe annet enn en grønn en. Etter det heftigste utraset jeg har opplevd og mange minutter senere fikk vi se fisken og så at det var en Laks og at wobbleren satt utenfor kjeften. Men fisken var ikke klar for håven,etter flere heftige utras og 40-50 min senere kunne jeg nyte synet av den sprekeste fisken jeg har fått noen gang.

Ikke den aller største men stor fornøyd med en fin vill laks på 6 kg.

Hadde knallvær begge dagene og holdt oss ikke så langt unna Fogden fyr,så det gikk greit m bare 5 hk.

Blei bare ett par grønne på søndag, men veldig fornøyd med min første tur på veneren.

108601_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/43742/108601.jpg

108602_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/43742/108602.jpg

108603_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/43742/108603.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av gundhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon og gratla - har selv fått prøvd meg på disse, og glemmer aldri den onkelen min hadde på som fulgte etter som ei dau sild, til den kom 10-15 meter bak båten - har sjelden (muligens aldri) sett et verre utras når den snudde.... fikk aldri fisken opp, men opplevelsen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt det før, sier det igjen, laks er den ultimate fighter!

he he, du kunne ikke dy deg! :thumbsup:

grattis til fangstmannen med flott laks. Fisken i Vänern er jo generelt sprek, men selv har jeg vel egentlig bare fått en ordentlig sprek LAKS der, en sak på 6,9kg som hadde flere turer rett til bunns før den kastet inn håndkledet. De andre laksene jeg har fått i Vänern har vel gitt relativt moderat motstand. De større ørretene jeg har fått der (omtrent samme størrelse som den nevnte laksen) har derimot gitt meg langt mer seriøse problemer. En ørret hadde to utras på over 50 meter før den gav opp, en annen hadde ingen lange utras, men ga meg ingenting gratis og holdt ut i over tjue minutter før den kunne håves, en fight som foregikk i skumringen, i null grader, sludd og ti sekundmeter vind. Da var jeg ganske utladet etterpå, og fingrene var nesten forfrosne! :goodjob::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fisk, hoppas den retunerads. All ikke fenklippt fisk skall omedelbart sättas ut igen.

Vi slapp ut all fisken og vi slipper alltid ut gjedda uansett hvor vi fisker:-)

Men vi snakka med noen på campen og dem bare killa all gjedda dem fikk og bare heiv den uti igjen, dem hadde fiska der i 7 år så dem har nok drept mye gjedde. TOTALT UNØDVENDIG SPØR DU MEG:-(

Men jeg har inntrykk av at det er mange trollingfiskere som dreper all gjedda dem får og bare kaster den uti igjen og det er ganske tragisk:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.