Gå til innhold
Fiskersiden

Ny jig 2011


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Vi solgte endel vobblere derfra som lakk, samt at finishen raste av ved første kontakt med fisketenner. Krokene tålte nada, gjeddefortommer røk uten forvarsel, samt at særlig sneller derfra var rene katastrofene. Dette var erfaringer kundene hadde.

Man får håpe at krokene holder på denne, ellers blir det nok mange forbanna folk rundt omkring. Å miste drømmekveita grunnet dårlige kroker vil neppe sørge for at folk får tiltro til jiggen. Men dersom man rigger den som Persa gjør er selvsagt kvaliteten på den faste ryggkroken underordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi solgte endel vobblere derfra som lakk, samt at finishen raste av ved første kontakt med fisketenner. Krokene tålte nada, gjeddefortommer røk uten forvarsel, samt at særlig sneller derfra var rene katastrofene. Dette var erfaringer kundene hadde.

Man får håpe at krokene holder på denne, ellers blir det nok mange forbanna folk rundt omkring. Å miste drømmekveita grunnet dårlige kroker vil neppe sørge for at folk får tiltro til jiggen. Men dersom man rigger den som Persa gjør er selvsagt kvaliteten på den faste ryggkroken underordnet.

Nå skal det vel sies at jeg er rimelig innhabil her men, det har skjedd store forandringer i Fairpoint de siste 6 årene.

Wobblere som lakk og kroker som knakk er vel historie nå når det gjelder merkevarer, wobblere som ble solgt inn til butikk for under 10 kroner skal vel heller ikke forventes serlig høy levealder. Når det gjelder Kinetic Sneller så ble de også historie for 5 år siden.

Snellene som blir solgt nå heter Viva og har oppført seg veldigt bra, det er så godt som ikke reklamasjoner på dem og de har 10 års garanti.

Når det gjelder Kveite jigger så blir det brukt VMC kroker på de som allerede er ute på markedet nå, litt usikker på hvilken krok som kommer på de nye jiggene med enkelkrok enda men de skal nok holde. Nordic Sea Angling campene har testet ut alt av kveitejigger over lengre tid nå og det virker som de gutta er fornøyd.

Dere har sett den ene nye modellen som kommer neste år på You Tube, der kommer det nok snart 2 til. Den ene er en tro kopi av ei flyndre, den andre ei Ålekvabbe. Skal prøve og få lagt ut filmen av flyndra (Flat Matt) den har den råeste gangen av et agn jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at jeg er rimelig innhabil her men, det har skjedd store forandringer i Fairpoint de siste 6 årene.

Wobblere som lakk og kroker som knakk er vel historie nå når det gjelder merkevarer, wobblere som ble solgt inn til butikk for under 10 kroner skal vel heller ikke forventes serlig høy levealder.

Vellkommen til FS Teoball :) - da antar jeg og med ditt svar ,at du er ansatt eller i Fairpoint gjengen ( setter stor pris på flere av dine kolegaer)? Bra at du engasjerer deg her og håper inderlig at bedriften går rett vei med tanke på rett kvalitet tilpasset fiske i Norge og at dere ser at det lønner seg å utvikle egne varer og konsepter , ikke minst for å rette opp intrykket som markedet har idag.

Har hatt forresten flyndremodeller (Elastovar) i flere år jeg også, men tør ikke å offentliggjøre B)...Gleder meg til å se deres. Konkurranse er sunt !!

Skulle faktisk ønske at flere leverandører også var med i denne fora, dog ikke som anonyme, som mange er idag.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellkommen til FS Teoball :) - da antar jeg og med ditt svar ,at du er ansatt eller i Fairpoint gjengen ( setter stor pris på flere av dine kolegaer)? Bra at du engasjerer deg her og håper inderlig at bedriften går rett vei med tanke på rett kvalitet tilpasset fiske i Norge og at dere ser at det lønner seg å utvikle egne varer og konsepter , ikke minst for å rette opp intrykket som markedet har idag.

Har hatt forresten flyndremodeller (Elastovar) i flere år jeg også, men tør ikke å offentliggjøre B)...Gleder meg til å se deres. Konkurranse er sunt !!

Skulle faktisk ønske at flere leverandører også var med i denne fora, dog ikke som anonyme, som mange er idag.

Var jo ikke meningen og være anonym her da B) Jeg jobber i Fairpoint som selger i Nord Norge og Syd Norge.

Det er nok kanskje greit og bli med her i forumet og følge litt med på hva som blir sagt. Det blir jo ikke bare snakket pent om våre produkter her inne, men jeg vet ikke om det er ren uvitenhet eller om det er spesielle produkter som rett og slett ikke er bra nok.

Så kom gjerne med tilbakemeldinger på saker som ikke fungerer så skal jeg da prøve og svare på tingene når jeg ikke er ute å reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo ikke meningen og være anonym her da B) Jeg jobber i Fairpoint som selger i Nord Norge og Syd Norge.

Det er nok kanskje greit og bli med her i forumet og følge litt med på hva som blir sagt. Det blir jo ikke bare snakket pent om våre produkter her inne, men jeg vet ikke om det er ren uvitenhet eller om det er spesielle produkter som rett og slett ikke er bra nok.

Så kom gjerne med tilbakemeldinger på saker som ikke fungerer så skal jeg da prøve og svare på tingene når jeg ikke er ute å reiser.

Vær forsiktig, er mitt råd. Du representere bedriften når du svarer ....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at jeg er rimelig innhabil her men, det har skjedd store forandringer i Fairpoint de siste 6 årene.

Wobblere som lakk og kroker som knakk er vel historie nå når det gjelder merkevarer, wobblere som ble solgt inn til butikk for under 10 kroner skal vel heller ikke forventes serlig høy levealder. Når det gjelder Kinetic Sneller så ble de også historie for 5 år siden.

Snellene som blir solgt nå heter Viva og har oppført seg veldigt bra, det er så godt som ikke reklamasjoner på dem og de har 10 års garanti.

Dette her er fantastiske nyheter (for meg)!

Jeg er en av de som åpent her inne har vært skeptisk til Kinetic og rådet andre brukere vekk fra produktene deres når brukerene selv har kommet med alternativer fra andre produsenter. Det er noe med evig eies kun et dårlig rykte.

Men nå skal jeg teste dere litt igjen før jeg sier noe om dere.

EDIT: Drit i å hør på Lopez. Hvorfor skal du være forsiktig fordi du "reprensenterer bedriften"?? De aller fleste av oss klarer å skille mellom når du poster som privat person og når du svarer på ting ut i fra din stilling og driter du deg ut når du svarer på ting ut i fra din stilling i Fairpoint, så er det Fairpoint som lider av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er fantastiske nyheter (for meg)!

Jeg er en av de som åpent her inne har vært skeptisk til Kinetic og rådet andre brukere vekk fra produktene deres når brukerene selv har kommet med alternativer fra andre produsenter. Det er noe med evig eies kun et dårlig rykte.

Men nå skal jeg teste dere litt igjen før jeg sier noe om dere.

Hvorfor skal du være forsiktig fordi du "reprensenterer bedriften"?? De aller fleste av oss klarer å skille mellom når du poster som privat person og når du svarer på ting ut i fra din stilling og driter du deg ut når du svarer på ting ut i fra din stilling i Fairpoint, så er det Fairpoint som lider av det.

:) Da kjenner ikke du bransjen fra insiden , Trym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... Den ene er en tro kopi av ei flyndre, den andre ei Ålekvabbe. Skal prøve og få lagt ut filmen av flyndra (Flat Matt) den har den råeste gangen av et agn jeg noen gang har sett.

Det der høres spennende ut, må nok handle litt Kinetic utpå vårparten da (eller når det kommer hit) :)

Hvilke vekter blir det på flyndra og ålekvabba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Da kjenner ikke du bransjen fra insiden , Trym...

Det har du faktisk ikke forutsettning til å si så mye om Lopez.

Selvom jeg personlig ikke er i bransjen på annen måte enn sluttbruker av produkter snakker jeg jo med selgere både innlands og utlands og kjenner til deler av kjeden.

Videre er jeg av den oppfattning at de aller fleste er idioter (og da snakker jeg om folk flest (og DER fikk jeg jammen inn et lite spark mot FrP også) ikke de som nødvendigvis er i bransjen), dette kommer av min erfaring i min jobb som er førstelinje telefonsupport. ALIKEVEL mener jeg at nær sagt alle brukere her inne klarer å skille mellom når en bruker snakker utifra privat ståsted og jobbmessig ståsted.

Jeg ser ingen grunn til at Teoball skal være forsiktig utover det å ha ryggdekkning for det han sier/skriver når han svarer på spørsmål angående produkter han selger. Har han IKKE det vil det raskt bli funnet ut av sluttbrukere som meg og avslørt samt publisert. Dette er så selvsagt at en ekstra advarsel blir som det berømte smøret på flesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha ryggdekkning for det han sier/skriver når han svarer på spørsmål angående produkter han selger.

Som militær utdannet som jeg er , er det å være forsiktig... det å ha ryggdekkning :) men nok om det. Bra å ha en i fora som kan svare for Fairpoint sine produkter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som militær utdannet som jeg er , er det å være forsiktig... det å ha ryggdekkning :) men nok om det. Bra å ha en i fora som kan svare for Fairpoint sine produkter B)

Du klipper i innlegget mitt for at det skal passe til dine synspunkter. Jeg skrev og mener fortsatt at DET er så selvsagt at en ekstra advarsel rundt det er overflødig på lik linje som varsel skilt som sier at asfalten er våt når det regner.

Nå har teoball fått din advarsel og mitt syn på det og jeg foreslår dermed at tråden bringes tilbake On Topic.

Caution_Water_On_Road_During_Rain.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, flyndre og ålekvabbe, hvorfor akkurat de to artene?

Kan det være fordi flyndra er tenkt brukt på sand/leire bunn, mens ålekvabba er tiltenkt hardbunn? Hvis man først skal bedrive imitasjonsfiske, kan man vel også putte rett art i rett biotop? :)

Om saltvannspredatorer gjør forskjell på en rødbrun stormjigg og en naturtro ålekvabbe kopi er vel en annen sak. Men det er jo unektelig noe fascinerende ved naturtro imitasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være fordi flyndra er tenkt brukt på sand/leire bunn, mens ålekvabba er tiltenkt hardbunn? Hvis man først skal bedrive imitasjonsfiske, kan man vel også putte rett art i rett biotop? :)

Om saltvannspredatorer gjør forskjell på en rødbrun stormjigg og en naturtro ålekvabbe kopi er vel en annen sak. Men det er jo unektelig noe fascinerende ved naturtro imitasjoner...

Hardbunn er vel ikke noe typisk habitat for ålekvabba? Eller er det annerledes i nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om saltvannspredatorer gjør forskjell på en rødbrun stormjigg og en naturtro ålekvabbe kopi er vel en annen sak. Men det er jo unektelig noe fascinerende ved naturtro imitasjoner...

Er vel liten tvil om at disse naturtro imitasjonene er pyntet vel så mye for fiskeren som for fisken... :)

Man får i det minste se krokens naturtro fisk, og det kan jo være det biter på en levende fisk også B)

Hardbunn er vel ikke noe typisk habitat for ålekvabba? Eller er det annerledes i nord?

Det er ikke ålebrosmene du tenker på da?

De lever på mudderbunn, de fleste av dem, men både fishbase og fiskipedia anfører stenet bunn på ålekvabbe.

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ålebrosmene du tenker på da?

De lever på mudderbunn, de fleste av dem, men både fishbase og fiskipedia anfører stenet bunn på ålekvabbe.

Nei, det står ikke på fiskipedia at ålekvabba liker seg på hardbunn: "Ofte under en stein, i en bergsprekk, inni et skjell og liknende, men svømmer også gjerne rundt på sand-, eller mudderbunn gjerne i tarebeltet". Bergsprekker er stort sett i forbindelse med moloer o.l.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.