Gå til innhold
Fiskersiden

Amatør på trollakaia


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Gjest raphaug

Idag, kl15.00 norsk tid, plukket jeg opp en amatør som såvidt hadde rukket å bli edru etter helgas inntog i mastergradsoppgavene. Amatøren hadde et sterkt ønske om det de i stavanger kaller Rottefjes, JR-fisk og bikjefisk, men på godt norsk (referert til fiskipediadåttenno) heter Paddetorsk.

Jeg selv, sliten, trøtt og svimmel etter helgas cognacsmesterskap, geleidet amatøren til en helt random kant av trollakaia, hvor jeg overbeviste stakkaren med skryt og tyske gloser om det sinnsyke antallet paddefjes det hadde blitt huka her.

Eksil-vestlendingen drar opp ei lita ultramoderne kulepenn fra baklomma, noe som viser seg å være en liten teleskopstang fra THE U.S, som han bretter ut i alle tenklige retninger, samt parrer den sammen med en liten gullfarget multiplikatorsnelle knapt nok større enn en hvalnøtt.

Etter flere timers gørblanking klarer han endelig å feilkroke en halloween-Ulke i festelig utkledning. Amatøren insisterte på at fisken skulle dekke mesteparten av ansiktet slik at hans identitet kunne holdes skjult.

109070_s.jpg

Flere timer gikk uten tegn til aktivitet, før han endelig fikk et kveiteutras på kulepennstanga. Etter et par minutters intesiv kamp klarer endelig en tydelig preget, svett og happy amatør å krysse av en ny art på lista si. (her ville han også være anonym)

109071_s.jpg

Men amatøren sa ikke stopp her, for den konstante psykiske nedbrytningen om at nanablag hadde høyere pers resulterte i at han skulle gi gjernet. Med en nydelig dandert bit fra halepartiet på en makrell gjorde amatøren dagens siste forsøk..

Etter en liten evighet klarer amatøren utrolig nok å kroke noe som drar hele trollakaia noen meter til siden. Det blir spekulert i storkveite 300+, bluefin og håkjerring, men ved et nærmere syn og en skikkelig profesjonell håving av beistet kan amatøren puste lettet ut, ta et par baklengs salto og hyle som ei høne.

NY KJEMPEPERS PÅ PADDETORSK!

Amatøren er pumpet opp til øra med adrenalin etter denne intense fighten, som satte både ferdigheter og psyke på prøve.

109074_s.jpg

378gram, et ufattelig flott eksemplar.

I ren og skjær lykkerus glemmer amatøren å skjule identiteten sin, og blir uheldig nok avbildet med både kropp og tryne.

109083_s.jpg

Amatøren får nok en god natts søvn etter denne uforglemmelige søndagen i trivelige trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

På noen av bildene ser du ut som Sverre med langt hår. Noe å tenke på til neste gang du skal skjule/pynte identiteten?

Grattis med padde! På dette stedet er jo paddene vanvittig spreke; skjønner egentlig ikke hvordan du fikk den opp på kaia. Luktet det XO av Moody, forresten? :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florø Larsen ??? Hmmm Ny klubbrek på Padde i Nord-Jæren nå da:)

Takk for d, fisken e sendt, så eg vente bare på update av listå :thumbsup:

@Jon:Blei et par utras på "pen-roden", men me teleskophåv og ein lang arm fra Calle så va d i boks i mørket :thumbsup:

Calle lukta vel heller en tynn miks rekespray og billig V.S. får ellers ta ein DNA test å få sjekka ud slektskapet mitt til sverre. 2 sletne NTNU folk, driver fiske og satser stort på gummibåt...bevisene begynne å bli farlig tunge

Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.