Gå til innhold
Fiskersiden

Harpunfiske rett foran der jeg sto med flua!


Rune A
 Share

Recommended Posts

De kara du snakker om er ikke fra polen.

Vet hvem de er. De fikk ca 20 skrubber på 0,5 til 1 kg. De fikk også den eneste piggvaren jeg har hørt noen har tatt der. Den var på 6 kg. de finnes sikkert flere, men de er vanskelig å finne siden de ligger nedgravd i sanden.

Unødvendig å plukke så mange skrubber, men kveiter ble det dårlig med.

Dersom de plasket uti rett ved fluefiskeren var det mangel på folkeskikk.

Generelt er uv jakt en kald og fysisk krevende måte å skaffe seg en fiskemiddag på.

Måtehold må gjelde uansett metode. Det er utrolig få undervannsjegere i norge så fangstene utgjør veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Leste igjennom litt her nå, og vil bare tilføre til den edle halvrasistiske fluefiskeren at, garn er vell det mest ødeleggende, MEN når du snakker om harpunert fisk som en grotesk og unødvendig massakre, så vil jeg tørre og påstå at ingenting er mere unødvendig, groteskt, egoistiskt og meningsløst en sportsfiske! Påføre fisk smerte og for hva? ikke for å spise, men kunn 100% for egen glede, det finnes ikke noe mere meningsløst enn det. Skutt fisk blir hvertfall mat å går til noe. Når det kommer til mat fiske vs harpun, så forsøpler ikke dykkere med garn, plast fra nye slukpakker og fester kroker langs hele kystbunnen, dykkere pleier faktisk å plukke opp dritten deres mens de er ute å svømmer. Og når det kommer til rettferdighet iht jakten, så er det mere fair og faktisk suite opp å hoppe uti fiskens eget element å jakte den fisken du trenger, fremfor å stå på land i varmen med en kffekoppen på en stein og skade fisk etter fisk frem til du får den typen og størrelsen du vil ha- det minner mere som en slags feig dronepilot som kriger på avstand... Jeg driver både med fisking og dykking så føler jeg klarer å se dette temaet fra begges perspektiv. Det jeg syntes du har helt rett i derimot er hvor idioter de er som fisker jakter rett forran deg, og er de frekke nok til å gjøre det så er de desverre frekke nok til å ta mere enn de trenger også, så her gjelder det å ha sunn fornuft og vise naturen og alle liv som benytter den (respekt) inkludert mennesker som f.eks fiskeren på land, men det gjelder selvfølgelig fiskeren på land ovenfor dykkerne også, med tanke på den "kaste 40g sluk rundt om seg kommentaren. men tilbake til perspektiv og antall så vet vi ikke om de skulle selge den, eller om de skulle fylle fryseren og planlegger å kanskje leve på den noen mnd før de skal ut å fiske igjen etter det har blitt spist opp. Jeg skjønner begge parters frustrasjon og det er jo trist for begge parter, nå var disse dykkerne frekke fra start, men mye her tyder også på at du var misfornøyd på de før de i det hel tatt gikk i vannet så kanskje det var det som provoserte de, har ikke peil. håper hvertfall både du og dykkerne slipper flere ubehageligheter i fremtiden.

Her var det mye interessante meninger, litt spennende så glad jeg kom over denne tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.