Gå til innhold
Fiskersiden

Skal handle havfiskestang


Flexi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig jeg bomma litt der med hva angår servicen i tid(så accurate hadde et år), men har aldri sett noen form for bevis for at en accurate trenger hyppige besøk hos noen reperatør.??? vis meg det? mulig jeg begir meg på et skummelt tema her, men er det selvsagt at en tiagra holder lenger enn en accurate? jeg er ikke så sikker på det. Selvfølgelig er det lettere å kjøpe en snelle i Norge for garantien sin skyld, poenget med det jeg sa var at man ikke skal la seg begrense sitt snellekjøp innenfor Norges kjipe utvalg (sorry mac). Hadde han snakket om en talica II hadde jeg ropt i taket! dette er en snelle som passer fisket han skal bedrive perfekt. Dette med bremsekraft var bare for å statuere et eksempel. 10kg brems er hinsides mye, poenget mitt er at man ikke trenger en giga snelle lenger for å oppnå høy bremsekraft (regner med at dette er en stor faktor for hvorfor folk velger en tiagra 16 gullklump til kveitejigging)

Jag spurte Alan om dette:

that is unfortunately true. accurate has made progress in some areas and not in others. they finally started greasing their drag washers. they also now add grease to their screws. before that, their reels would seize up and basically become a solid block of aluminum. they also now soak their anti-reverse roller bearings in corrosion x. these now last much longer. so you can see that their older reels would have a few problems.

the area were they still have problems is with their bearings. all bearings are shielded and oiled, so they corrode it salt water gets inside. remove the shields of the spool bearings and you can retain good freespool and the bearings will last longer (but not forever). pack the non-spool bearings with grease they will last for years. i have a full set of accurate two speeds. i will keep the larger ATD's but i am planning to get rid of the smaller boss two speeds. they are too much work to maintain. alan

Det betyder ikke nødvendigtvis at accurate har mer problemer än mange andre leverantører. Så med dom nye snellerne så har jag vanskelig at tru at daiwa, avet og shimano i lignende modeller er så mye bedre. Men hvis man ikke driver og skrur själv så er det en fordel om det er ett bra serviceapparat här i Norge. Shimano er knallgode. Bios (Daiwa) er ubruklige etter min mening, men dom skall visstnok få på plass en service avdelning i Norge nå om jag skjønte det riktig. Nå har väl dom fleste (alle?) snellerne jag har skrudd på har shielded bearings. Har åpnet dem på flere av mine sneller.

Tiagra er en rå snelle! Åpnet Rønsingen sin tiagra 16 tidigere i år, den ser ikke speciellt pen ut på utsiden og er godt brukt. Innmaten var som ny!

Okuma får mye skryt runt om kring nå om dagen, bland annet av mr Tani.

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn, nå har jeg faktisk bestilt 2 stenger, Antares 30-50 og Lawson Extremejigger 30-50lbs. Tenkte å bruke extremejiggern på Tiagraen, og bestille en mindre snelle til Antaresn. Som f.eks En talica eller noe lignende i den størelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.