Gå til innhold
Fiskersiden

VADEJAKKE


kvinalax
 Share

Recommended Posts

Hei der.

Tenkte jeg skulle finne meg ny vadejakke nå i høst/ vinter da det mange ganger blir noen gode kjøp og finne.

Etter noen jakker av ymse kvalitet og vanntetthet leter jeg nå etter solide,vanntette jakker,gjerne goretex.

Kom gjerne med anbefalinger,samt tips om dere kommer over noen gode kjøp på div nettbutikker.

På forhånd takk,mvh kvinalax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=55413

Kjenner den ikke men prisen var MEGET hyggelig.

Jeg har denne, og du får neppe noen bedre jakke til den prisen (som "villax" indikerer). Kan virke noe stiv når den er ny, men bra system mht lommer, god passform og fremfor alt en hette med bra justeringsmuligheter som følger hodet når du vrir på det (ingenting er så irriterende som å stå i totalt blinde når man har en jakke med dårlig hette). Veldig bra mht vanntetthet (faktisk ekvivalent med min gode men akk så gammeldagse regnjakke) uten at den kjennes klam ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for simms!

CLASSIC GUIDE JACKET

. 3-lags GoreTex® Performance Shell

. Vanntett og pustende

. Jakken har bestått Gore`s Ekstreme Wet Weather Test

. Inntrukket vanntett håndleddkonstruksjon

. Ny justerbar stormhette

. D-ring for å feste håv på ryggen

. Håndvarmere i tynn fleece

. Rygglomme med vannavvisende glidelås

. 2 innebygde retractors

. 2 store frontlommer

2999,- men det funker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, og du får neppe noen bedre jakke til den prisen (som "villax" indikerer). Kan virke noe stiv når den er ny, men bra system mht lommer, god passform og fremfor alt en hette med bra justeringsmuligheter som følger hodet når du vrir på det (ingenting er så irriterende som å stå i totalt blinde når man har en jakke med dårlig hette). Veldig bra mht vanntetthet (faktisk ekvivalent med min gode men akk så gammeldagse regnjakke) uten at den kjennes klam ut.

så enig det er en knall jakke Scierra Kaitum eller så tar du Scierra Varzuga Begge disse er knall :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patagonia!

Åh så fornøyd jeg har vært med mine Patagoniajakker. Fåes i flere modeller ettersom hvor tykk du trenger. Mine har hatt suverene pusteegenskaper. Kun den første har nå etter 6 års hard bruk begynt å ta inn litt vann i enkelte sømmer når det er skikkelig regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den(kaitum) i dag. Virker som en grei sak. Gode og stramme(og justerbare) rundt håndledd og grei hetteløsning. Så får tiden vise holdbarheten.

Hvordan er merket Loop? Noen som kjenner til disse da?

Sånn prismessig ligger de i Simmsleie, men har ingen erfaring med kvalitet. Må dog si at jeg synes de er utrolig kule å se på hvertfall, spørs bare hvor mye man skal vektlegge det kanskje :)

Har hatt noen loop jakker. Dyre(2500-3000) jakker. Behagelig og fin passform men vannintrenging etter kort tid(i sessong nr 2).

Erfarer at prisnivå ikke nødvendigvis borger for kvalitet.

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.