Gå til innhold
Fiskersiden

Tøff & røff norsk produsert mobil


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere er vel klar over at det finnes en Navionics app til Iphone? ;)

Kunne godt tenkt meg å bladd litt i sjøkart på bussen om morran, jeg...

Er ikke så dum den appen, men de "alternative" bruker nok Android telefoner, for da er de kulere, som med linux og second hand klær. CMap er å få på Android btw. Skulle ønske det fantes ett sjøkart for norske innsjøer, men iom at det ikke finnes båtsportkart for de fleste innsjøene så er det bare en drøm :o

En teknologisk retardert jåle med flokkmentalitet.

:D

Martin Martin Martin.... reality check; FAIL! Iphone har ca 1% av markedsendelen GLOBALT, og i Norge er det den minste av de etablerte telefon produsentene, til og med HTC har større markedsandel. Lurer på hvilken tlf DU har om du skal unngå å falle i kategorien flokmentalitet! Sony Ericsson kanskje? Som leder markedsendelen! At Iphone både er fuksjonibel og flott å se på burde jo ikke være noe negativt. Jålete er vel nokia og sony ericsson med 40 diamanter, gullbelegg og 250 krystaller :P

Vår markedsandel er vesentlig nærmere 50 prosent enn 24 prosent, sier Erik Sandsmark i Sony Ericsson Nordic til Amobil.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert fine telefoner for de som er på tampen til å bli pensjonister, dårlig syn og aldri har hørt om ordet design :)En ting er sikkert: du bommer hvertfall ikke på tastene med de gigantene :rolleyes:

Samsungen er vel mindre en epletelefonen i høyde og bredde, men litt tykkere, tråden her handler om et alternativ til en telefon som tåler vann, støv møkk osv.... tror ikke vi kan sette en hake ved iphone på noen av de kriteriene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsungen er vel mindre en epletelefonen i høyde og bredde, men litt tykkere, tråden her handler om et alternativ til en telefon som tåler vann, støv møkk osv.... tror ikke vi kan sette en hake ved iphone på noen av de kriteriene..

agreed!! MEN, og det er ett stort MEN, hvorfor kan man ikke designe noe "vanntett" som SER bra ut og som har det meste som man trenger?? Hvorfor må det se ut som noe en snekker har i beltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det se ut som noe en snekker har i beltet?

Det er nettopp til slik markedsgruppe ( tøffe fagfolk og arbeidsmiljø) telefonen som verktøy den er, er rettet mot . Designen treffer rett gruppe, faktisk . Atpå til er den miljøvennlig da den varer leeeeenge . Noe å tenke for miljøengasjerte ???

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

agreed!! MEN, og det er ett stort MEN, hvorfor kan man ikke designe noe "vanntett" som SER bra ut og som har det meste som man trenger?? Hvorfor må det se ut som noe en snekker har i beltet?

Fordi de som har bruk for en telefon som trenger juling som regel ikke er de samme som TRENGER å være på Facebook 24 timer i døgnet? Og fordi folk som er i støvete, våte og skitne yrker ofte ikke er så metroseksuelle at de kjøper en telefon på grunn av utseende? Mulig jeg er litt banjo men jeg liker at ting ser robuste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de som har bruk for en telefon som trenger juling som regel ikke er de samme som TRENGER å være på Facebook 24 timer i døgnet? Og fordi folk som er i støvete, våte og skitne yrker ofte ikke er så metroseksuelle at de kjøper en telefon på grunn av utseende? Mulig jeg er litt banjo men jeg liker at ting ser robuste ut.

mulig jeg formulerte meg lit feil, men man trenger ikke å være rakkettforsker for å skjønne at OM man lagde typ HTC hero, iphone 4 design telefon i vanntett/støtsikker utgave ville man også utsolgt alle andre merker på markedet. Men det er vel få leverandører som hadde giddi å laget en slik "evighets" tlf. Tror de tjener for mye på vanskadde telefoner osv som vi må erstatte! Men den måtte vel kanskje blitt markedsført mot metroseksuelle mennesker den da. Ler meg skakk.... :rolleyes: men sist jeg jobbet i håndverker industrien var jaggu disse smart tlf virkelig på vei inn. Virker som snekkere, murer og andre prosjekt arbeidene mennesker foretrekker en slik tlf da de kan få pdf tegninger direkte tilsent, koble seg til servere, ha applikasjoner som hjelper de igjennom hverdagen... men, det kan jo hende jeg jobbet med metroseksuelle håndtverkere også :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agreed!! MEN, og det er ett stort MEN, hvorfor kan man ikke designe noe "vanntett" som SER bra ut og som har det meste som man trenger?? Hvorfor må det se ut som noe en snekker har i beltet?

Du har et poeng der, men samtidig må jeg stille spørsmålet til ditt utsagn: . "...har det meste man trenger??"

kan du ringe med den samt mota et annrop så er det det du strengt tatt trenger,

mens 1000.000 Apps til Iphone er BARE kjekt å ha, ikke noe du trenger, du klarte deg vel utmerket for 3 år siden uten at du følte at livet var avstumpet på noen måte?..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der, men samtidig må jeg stille spørsmålet til ditt utsagn: . "...har det meste man trenger??"

kan du ringe med den samt mota et annrop så er det det du strengt tatt trenger,

mens 1000.000 Apps til Iphone er BARE kjekt å ha, ikke noe du trenger, du klarte deg vel utmerket for 3 år siden uten at du følte at livet var avstumpet på noen måte?..:rolleyes:

jupp, men har du først hatt det er det vanskelig å gi fra seg også! Se på bil, vi klarte å få før! :bow: Syns det å koble seg opp mot en imap server, mail kontoer, fil servere, stor skjerm for tegninger, programmer for å gjøre jobben lettere ikke er å gå i motbakke for arbeidere, heller å hjelpe de litt på vei. Blir som ett verktøy. Hvor mange skrur med skrutrekkere etter at batteridrillen kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der, men samtidig må jeg stille spørsmålet til ditt utsagn: . "...har det meste man trenger??"

kan du ringe med den samt mota et annrop så er det det du strengt tatt trenger,

mens 1000.000 Apps til Iphone er BARE kjekt å ha, ikke noe du trenger, du klarte deg vel utmerket for 3 år siden uten at du følte at livet var avstumpet på noen måte?..:rolleyes:

Dom klarte seg fint på den tiden man sendte meldinger med telegrafen, hvis man skall se på det sånn :bow:

Ting utvikles, og vad man "trenger" like så. Du "trenger" sikkert ikke en pc hjemme heller? Men det er jammen ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Mann er på nett når han må, og av når han bør.

Simonsen Freeway F-510

Dette skal være en robust, støt- og støvsikker mobiltelefon som også har militærgodkjenning. Med to SIM-kort har man bl.a. mulighet til å være operativ med to forskjellige telefonnummer.

Telefonen har berøringsskjerm, Bluetooth, GPS, kamera, FM-radio, mediespiller, aktiv støyreduksjon, lommelykt og et batteri på hele 1800 mAh som skal gi 10 timer taletid.

Flott, det blir en sånn.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg formulerte meg lit feil, men man trenger ikke å være rakkettforsker for å skjønne at OM man lagde typ HTC hero, iphone 4 design telefon i vanntett/støtsikker utgave ville man også utsolgt alle andre merker på markedet. Men det er vel få leverandører som hadde giddi å laget en slik "evighets" tlf. Tror de tjener for mye på vanskadde telefoner osv som vi må erstatte! Men den måtte vel kanskje blitt markedsført mot metroseksuelle mennesker den da. Ler meg skakk.... :rolleyes: men sist jeg jobbet i håndverker industrien var jaggu disse smart tlf virkelig på vei inn. Virker som snekkere, murer og andre prosjekt arbeidene mennesker foretrekker en slik tlf da de kan få pdf tegninger direkte tilsent, koble seg til servere, ha applikasjoner som hjelper de igjennom hverdagen...

Egentlig helt enig i det du sier her (jeg bare kaster litt opp i munnen min når menn blir opphengt i design)

Det er helt klart at håndtverkere, særlig selvstendige sparer mye tid på å ha kontoret i lomma. De fleste jeg kjenner opererer ofte med flere telefoner, en fancy en som evt. ligger i bilen og en enkel som brukes i grisete omgivelser.

Når "vannskade" er vanligste dødsårsak for mobiltelefoner sier det seg selv at mobilprodusentene skyter seg selv i foten hvis de lager noe som varer.

men, det kan jo hende jeg jobbet med metroseksuelle håndtverkere også :bow:

krake søker make er det vel noe som heter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte jo sjekke opp definisjonen, og den er jo ikke gal??

Metroseksualitet er først og fremmest et begreb, der beskriver en livsstil, og ikke som navnet ellers antyder en egentlig seksuel orientering. Begrebet er opfundet i 1996 af den britiske forfatter og journalist Mark Simpson.

Nøgleord for den metroseksuelle mand er image og forfængelighed. Den metroseksuelle mand er særlig karakteriseret ved at have et velplejet ydre, et godt job og en bolig i storbyen. Rent seksuelt kan den metroseksuelle mand have en hvilken som helst seksualitet. Metroseksualitet handler nemlig ikke om selve det seksuelle, men om kønnet - måden at være mand på. Den metroseksuelle bruger hudplejeprodukter, barberer sig under armene, retter øjenbryn og er i det hele taget meget bevidst om de signaler, hans udseende sender. Han kan også lide at shoppe, og går ofte i fitnesscenter og spiser sundt. Han bor i storbyen, da det er her, de gode tilbud i form af butikker, natklubber og fitnesscentre er placeret - og deraf kommer begrebet metroseksuel.

Flott, da er vi litt enige til slutt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte jo sjekke opp definisjonen, og den er jo ikke gal??

Her er det nok et spørsmål om øyet som ser...

Nøgleord for den metroseksuelle mand er image og forfængelighed. Den metroseksuelle mand er særlig karakteriseret ved at have et velplejet ydre, et godt job og en bolig i storbyen. Rent seksuelt kan den metroseksuelle mand have en hvilken som helst seksualitet. Metroseksualitet handler nemlig ikke om selve det seksuelle, men om kønnet - måden at være mand på. Den metroseksuelle bruger hudplejeprodukter, barberer sig under armene, retter øjenbryn og er i det hele taget meget bevidst om de signaler, hans udseende sender.

Flott, da er vi litt enige til slutt :rolleyes:

Det er jo alltid hyggelig å få bekreftet noen fordommer om Iphone-brukere :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne samsungen etter at 2 mobiltelefoner gikk av med pensjon p.g.a. fukt under en fisketur en gang i vår.

Mobilen har et møkkdårlig kamera, oppløsningen på skjermen duger ikke til nettsurfing eller avanserte mms meldinger, men det betyr egentlig ganske lite når telefonen kostet meg 800 kr.

Det viktigste er at den fungerer når jeg trenger den.

Det største problemet er at laderen alltid har forsvunnet når den etter lang tid trenger påfyll av strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, til og med bilmekanikere barberer seg under armene og andre steder. Å ikke gjøre det er jo discusting! Fuktighetskrem mot tørrhud? Hver dag :)

Jeg hadde ingen anelse om at vanlige menn barberte seg under armene og brukte fuktighetskrem mot tørr hud hver dag. Men ka veit vel æ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen anelse om at vanlige menn barberte seg under armene og brukte fuktighetskrem mot tørr hud hver dag. Men ka veit vel æ

Tipper nok det kun gjelder i Remys nærhet.. Dette er folk som mest sannsynlig har DYR kaffemaskin, aldri har kokt kaffe selv og kjøper lunsj på kaffe/lunjsbar hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.