Gå til innhold
Fiskersiden

jerkbait,sluk,spinner og jig om vinteren etter gjedde HJELP!


Recommended Posts

hallo, jjeg er en gutt på 14 og har ganske dilla på fiske.

i sommer fisket jeg mest sjøørret og gjedde men nå som det er vinter glemmer jeg sjøørreten og fokuserer på gjedda.

i sommer og tidlig høst fikk jeg gjedde jevnt og trutt men nå som det er vinter ser det ut som om gjedda har senka hugge lysten

vill ikke si at jeg er nybegynner med gjedde fiske,men når det kommer til fiske etter gjedde om vintere har jeg ikke peiling.

så er det noen som har noen tips helst om farger hva slags jiger,jerkbaits,sluker og spinnere som er bankers eller brukbare vær så snill og legg in et innlegg.

også vis noen har noen tips om noen vann eller elver med gode størrelse på gjedda eller brukbare bestand vår så snill og gi tilbake melding.

takk på forhånd venlig hilsen ``sjøørret og gjedde``

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://leirudfiske.no/subdet6.htm

http://gjeddefiske.freeforums.org/ismeite-ting-og-tang-t193.html

er vel ismeite som er mest aktuelt om vinteren, lite moro å jerke når stangringene fryser og snellene svikter. Ismeite er veldig spennende, ta en kikk på linkene ovenfor, der står det som er verdt å vite, lykke til :D

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset,men problemet er jeg har ikke meite utstyr f.eks:stenger,agn død eller levend,bly,napp varsler,stang stativ eller is.

hyggelig at du tokk deg bryet med og svare.

vis du kjenner noen innen gjedde fiske værsåsnill og be dem ta en liten tur innom emne mitt,

takk igjen.

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropper sjøørret fordi båten tas opp og det er mye lengere til saltvannet en ferskvann fra der jeg bor,

så derfor velger jeg og droppe sjøørret fiske helt til båten legges ut og isen smelter,mange plasser der jeg pleier og fiske sjøørret er det is nå.

jeg fisker ikke med levende fiske,