Gå til innhold
Fiskersiden

jerkbait,sluk,spinner og jig om vinteren etter gjedde HJELP!


Recommended Posts

hallo, jjeg er en gutt på 14 og har ganske dilla på fiske.

i sommer fisket jeg mest sjøørret og gjedde men nå som det er vinter glemmer jeg sjøørreten og fokuserer på gjedda.

i sommer og tidlig høst fikk jeg gjedde jevnt og trutt men nå som det er vinter ser det ut som om gjedda har senka hugge lysten

vill ikke si at jeg er nybegynner med gjedde fiske,men når det kommer til fiske etter gjedde om vintere har jeg ikke peiling.

så er det noen som har noen tips helst om farger hva slags jiger,jerkbaits,sluker og spinnere som er bankers eller brukbare vær så snill og legg in et innlegg.

også vis noen har noen tips om noen vann eller elver med gode størrelse på gjedda eller brukbare bestand vår så snill og gi tilbake melding.

takk på forhånd venlig hilsen ``sjøørret og gjedde``

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://leirudfiske.no/subdet6.htm

http://gjeddefiske.freeforums.org/ismeite-ting-og-tang-t193.html

er vel ismeite som er mest aktuelt om vinteren, lite moro å jerke når stangringene fryser og snellene svikter. Ismeite er veldig spennende, ta en kikk på linkene ovenfor, der står det som er verdt å vite, lykke til :D

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset,men problemet er jeg har ikke meite utstyr f.eks:stenger,agn død eller levend,bly,napp varsler,stang stativ eller is.

hyggelig at du tokk deg bryet med og svare.

vis du kjenner noen innen gjedde fiske værsåsnill og be dem ta en liten tur innom emne mitt,

takk igjen.

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropper sjøørret fordi båten tas opp og det er mye lengere til saltvannet en ferskvann fra der jeg bor,

så derfor velger jeg og droppe sjøørret fiske helt til båten legges ut og isen smelter,mange plasser der jeg pleier og fiske sjøørret er det is nå.

jeg fisker ikke med levende fiske,

de eneste døde fisker\dyr jeg bruker som agn er sild,reker til saltvann, og mark,maggot til ferskvann.

Brukte ca 500 på ismeite-stæsj ifjor, relativt rimelig mao. Bjelle funker fint som nappvarsler, husk å drepe agnet.

ok takk for tipset,

men husk jeg har ikke jobb så det er ikke så lett og skaffe penger,

nå er det jul og jule-gaver skal kjøpes så får ønske meg det til jul.

har ikke tolmodighet når det gjelder meite har prøvd etter litt mindre fisk som sjøørret,makkrell,ål,abbor,mort.

agn fiske etter sjøørret endte med at jeg satt 7 dager i 5 timer pr.dag med dupp og sild at ørreten etter 5 mins fight røska av kroken og stakk av.

er ny på denne siden så ver så snill og vis hendsyn vis jeg legger in respons på feil linje eller noe sånt.

Endret av sjøørret og gjedde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fiska längs iskanterna eller på lite djupare vann. Men det ska vara sagt, gäddan är väldigt svår när det är kallt. Jag hade gått för jerk och fiskat den in sakta men med lite snabba ryck då och då, men om den inte vill så spelar det liten roll vad du fiskar med. När det kommer till färger så brukar man som regel klara färger om det är grumsigt i vattnet och mörka färger visst det är klart. Men buster sin sketmort (C41 på skittfiske) är helt rå, har dragit 20-30 fiskar på över 5 med den. Men nu är det snart vår och då blir det bättre fart i dom gröna=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.