Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold Telemark (med mer) 2010/2011


Martin S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Is langs land i frierfjorden?

Til dels. Ikke langs selve Frierfjorden, altså mot Herøya og områdene der, men så vidt noe is innerst i vika mot Flakvarp. Isen ligger tykk på Voldsfjorden til like utved Skien Havn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

knallbra :) hadde tenkt meg til fossing i morgen,men blir muligens eidangerfjorden. isboret ligger i partneren,og den ble så ille tilredt i dag at jeg ikke får opp hverken bakdører,eller sidedører.i eidangerfjorden greier jeg meg fint med øks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

er det noe fjordis på brukbare steder for tiden?

Ja. Den fa*** jæ*** drittisen ligger som et hel**** lokk over det meste av fjorder fremdeles. Det er jo kaldt som i en iglo lagd av tørris, og denne fi***vinteren slipper jo fa** ikke taket. Sa*** altså!

Eeehm... Jo, Eidanger er sikkert god, Fossing er nok trygg og sikkert de fleste andre fjorder også. Voldsfjorden feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den fa*** jæ*** drittisen ligger som et hel**** lokk over det meste av fjorder fremdeles. Det er jo kaldt som i en iglo lagd av tørris, og denne fi***vinteren slipper jo fa** ikke taket. Sa*** altså!

Eeehm... Jo, Eidanger er sikkert god, Fossing er nok trygg og sikkert de fleste andre fjorder også. Voldsfjorden feks.

hmm lei av vinteren?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre Eidanger er det borti fem meter med is, dårlig med fisk dog. Er det noen som har peil på isforhold ved Bjønnes? Må planlegge søndag og kanskje årets siste isfisketur :)

Jeg spør, og svarer.

Isen på Bjønnes er minst halvmeter tjukk, og ligger laaaaaangt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er virkelig bekymret for fiskebestanden i de indre delene av kragerøskjærgården desverre,spesiellt kilsfjorden. har vært så,og si fisketomt etter noen uvettige notkast for noen år tilbake(lysfiske) tilstanden er vel noe bedre på havnefjorden,og byfjorden,men slett ikke bra der heller. derfor utsagnet.

glad jeg har fiskerike grenlandsfjorder å boltre meg i i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig bekymret for fiskebestanden i de indre delene av kragerøskjærgården desverre,spesiellt kilsfjorden. har vært så,og si fisketomt etter noen uvettige notkast for noen år tilbake(lysfiske) tilstanden er vel noe bedre på havnefjorden,og byfjorden,men slett ikke bra der heller. derfor utsagnet.

glad jeg har fiskerike grenlandsfjorder å boltre meg i i stedet :)

Ja, hører det står dårlig til flere steder. Mye sel da, så noe fisk må det jo være. Sett veldig mye sel i kjøpmannsfjorden ihvertfall.

Har du forresten tips til steder med flatfisk i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada :D hva slags flat ?

lomre er ikke blant de flate jeg får/finner :)

selinvasjonen må nok ta litt av skylda for det dårlige fisket....men de har visst bestemt at selsafari er tingen....

unaturlig med så store mengder sel her på vår kant av landet!

Endret av bsalte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.