Gå til innhold
Fiskersiden

Gulp mark til Abbor?


Snorre
 Share

Recommended Posts

Er i en vrien situasjon nå... Det ligger is på hele fjorden, men den er ikke trygg... Isen på de mindre vannene i området er trygg, men de ligger for langt unna og jeg har ikke tilgang på bil. Derfor er det eneste stedet det er åpent vann i byelva, Tista. Fisker endel her, men da mest meite etter karpefisk, og da dette funker dårlig nå på sesongen får det bli abbormeite... Tingen er at jeg ikke har noe agn, og ikke får tak i noe agn til i morgen heller. Men jeg har en uåpnet boks med GULP mark og tenkte jeg kunne prøve den. Er dette effektivt?

(Tar jo med meg noen wobblere og spinnere i tillegg...)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at abboren står ganske dypt og er litt passiv i denna kulda. så jeg ville ha satsa på saktefiske med jigg siden du ikke har tilgang på agn. har vel litt laber tro på gulpmarken fiska passivt på bunn, så ville ha fiska den litt aktivt å. kanksje på en paternoster-rigg med agnet ytterst. eller en markjigg eller gulpmark med et lite kulesøkke glidende foran på snøret(heter vel carolina-rigg?). sakte fiske er vel tingen kort og godt. hadde du hatt agn ville reke vært et godt tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt seint med tanke på turen du nevner i første post men. reker er et bra agn etter abbor, særlig på høsten når vannet er kaldt. bunnmeite med paternoster og reke funker fint. enten aktivt for å finne fiskene eller passivt hvis veit hvor de står. tror nok abboren står ganske samlet på de stedene med varmest vann og er litt trege. men treffer du disse plassene, så kan det bli fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mort, stam og vederbuk er vel vinteraktive og tilstede i Tista?

Ville satset på dem. Med maggot. Eller mais om du ikke finner maggot.

Hadde noen napp på mais på en vinterøkt i Tista i fjor, hvis jeg ikke husker feil.

Dupp og agnfisk etter abbor rett over bunn kan kanskje også funke?

Endret av Mrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.