Gå til innhold
Fiskersiden

Nordhauks fisketurer!


Nordhauk
 Share

Recommended Posts

Interessant tråd. Håper ikke det er så mange rapporter fra Ringvassøya... :rolleyes:

Fantastisk fin fjellørret i den siste posten fra Langvannan. Fisket endel der før anleggsveien ble bygd. Fin fisk i begge vannan, grov fisk i øvervannet.

Ser med spenning fram mot isfiskerapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Herlig innlegg dette Norhauk. Det er slik det skal være, hater også hemmelighetskremmeri. Men hvis jeg vet om et godt vann som ligger særdeles kort unna nærmeste vei holder jeg det for meg selv. Jeg kaller slike, for vann som er innen "garn-rekkevidde"...Vann som ligger så nært vei, at idioter faktisk gidder å bære med seg søppelsekker med fisk ned igjen.

Jeg har vært på mange turer i samme områder som deg, Nordhauk, og kan bekrefte at jeg vil følge i dine fotspor og skrive rapporter med bilder fra mine turer når jeg får tid. Det skal så mye til for å utfiske et vann (uten garn), min eneste bekymring er forsøpling som følge av økt antall besøkende, og jeg setter pris på synlig uberørte vann.

Gleder meg til å lese flere innlegg fra deg Nordhauk.

Endret av worum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en ekstrem opplevelse. Storkveitene må ha ligget tett på den grunna. Neste gang du drar dit regner jeg med at du har utstyr som er dimensjonert for å takle disse fiskene.

Respekterer prinsippet ditt om å angi hvor du fisker. Men når det gjelder kveitefiske vil jeg anbefale deg å holde kortene litt tettere til brystet. Dette fisket er blitt en folkesport og det er å skyte seg i foten å røpe de beste plassene. Du har begrenset aksjonsradius med 15-fotingen din og risikerer at godplassene innen din rekkevidde blir utfisket.

Jeg har for eksempel allerede lagt den inn på plotteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes rapportene dine er utrolig flotte og inspirerende. Mange verner om vann og områder som om de var de siste stedene som husket fisk. Etter noen år på diverse forum er det vanskeligere og vanskeligere å lese rapporter som ikke har gått til Hemmeligvann eller "Skrukkedalsrenna innerst i Skrapdalen".. Merker jo selv at man er litt mindre villig til å dele sine opplevelser, og tror mye av grunnen er at man blir "lært opp" av internett til å holde sine perler hemmelig. Skjønner at større aktører som f.eks. Bård og Lars valgte å holde mange plasser hemmelige da de har litt større tiltrekningskraft enn den gjennomsnittlige fisker.

Har fulgt tråden siden post 1, og gleder med til fortsettelsen. Du bidrar til å gjøre vinteren kortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra skrevet! hadde ofret noen lemmer for og kunne være på plassen din da dette skjedde, må ha vært helt sinnsykt. Hiv deg bare med til sommereren med folket på kveitefiske, begynner og bli en god gjeng nå=) som du sikkert har erfart er at når både 10 og 12 timer går aleine i en liten båt blir man fort pratesjuk, så er greit å være en gjeng sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg og et par kompiser ble også bitt av isfiske for noen år siden, noe som har resultert i mange fine turer de siste vintrene. Likevel er det turer til åpent vann, akkompagnert av fluestang eller annet redskap, som er toppen av trivsel for min del.

Har allerede blitt noen få turer på isen denne sesongen og satser på noen flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.