Gå til innhold
Fiskersiden

FS julekalender 2010 7,desember


 Share

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer til Boganis. Send meg en PM med navn og adresse så kommer premien i posten.

Kjell Arne, du var jo rimelig tett på før du, uvisst av hvilken grunn, endret tipset ditt...........

Ikke lett å tippe når det ikke er noen kjente referanser. Er Møresilda 22 eller 40 gram, f. eks.

Kjærringa sa 8,6 kg når hun så den, kanskje traff hun bedre, eller kanskje ikke noen av oss traff i det hele tatt?

Vi får se!

Det bildet med møresilda er egentlig litt lurt.

Møresilda er 40g, og holdes etter snøret opp fra fisken, altså mot kameraet, slik at den ser enda større ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener er at dsse grunneierne er litt lempfeldige vedrørende innmelding av fangster da eller? ;-)

Neida, slett ikke. Det er bare det at de ikke melder inn til laksebørsen på Støren, som de heller ikke er pliktige til.

De melder direkte til myndighetene.

Jeg har sagt det mange ganger, laksebørsen for Gaula kan ganges opp ganske kraftig.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta må være feil, jeg er sikker på at jeg hadde rett!!

Neida Remy-glunten :D

Ser du ikke hvor lite gap fisken har da, og hvor "smal" den er over spolerota. Når man tar slike bilder, litt nedenfra og opp, pluss at fiskeren holder den litt ut fra kroppen, ser jo fisken større ut :D Noe jeg fikk erfare da du tok bilder av min laks i sommer, he he. Så jaggu ut som et beist på 18-19 kilo !

Nå har Gaulalaksen (hunnlaksen) i juni svært så liten kjeft i forhold til kroppen. Og jeg blir stadig forundret over at den klarer å få en forholdsvis stor krok og 40 grams sluk langt inne i kjeften :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jodda silver, vekta er feil :D:P

Okay da. Så sier vi det :rolleyes:

Jeg skulle veie en laks for en kis engang, glemmer det aldri :D

Drog ei løkke over spolerota og hengte laksen opp for en stolt fisker (såvidt jeg husker så var han faktisk en søring, he he). Ville nok skryte på seg litt ekstra, og gjerne skulle den være større enn min den dagen !

Og der ploppet det ut 3-4 skikkelige blysøkker fra kjeften, som han hadde stappet inni svelget :D Den bortforklaringen i etterhånd var helt utrolig :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay da. Så sier vi det B)

Jeg skulle veie en laks for en kis engang, glemmer det aldri :lolu:

Drog ei løkke over spolerota og hengte laksen opp for en stolt fisker (såvidt jeg husker så var han faktisk en søring, he he). Ville nok skryte på seg litt ekstra, og gjerne skulle den være større enn min den dagen !

Og der ploppet det ut 3-4 skikkelige blysøkker fra kjeften, som han hadde stappet inni svelget :lolu: Den bortforklaringen i etterhånd var helt utrolig :lolu:

drøyt, får håpe personen finner ut at det ikke er så vellykket om man kjører c&r med slike stunts da. Godt mulig fisken svømmer tilbake mot dypet, meeeen.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Arne, du var jo rimelig tett på før du, uvisst av hvilken grunn, endret tipset ditt...........

Gratla Boganis, vel fortjent.

Vel, først leste jeg i en av dine tråder at grunneieren hadde kommet ned og tatt en på rett over 10kg, så da tippet jeg 10,1. Siden jeg hadde så forferdelig lyst på wobblerne du fristet med, fant jeg ut at jeg måtte undersøke litt mer.

Jeg gikk rett i laksebørsfella. Fisken var tatt på sluk, og grunneier stod oppført med kun en fisk tatt på det. Heldigvis for meg spilte det ingen rolle at jeg endret.

0,4 eller 0,1 er i dette tilfelle like stor bom,

og ingen wobblere til meg kom.

Boganis er heldig med slik en teft,

er sikker på at en storlaks tar den i sin kjeft.

Da kan han hyle i seiersdansen,

og takke Nils Master som gav ham sjansen.

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et spenn i tippinga på 9,7 kg (fra 18,1 til 8,4) skal det bli morsomt å få resultatet.

så denne først nå. Ja, påfallende at det var så stort spenn i tipsene. Før jeg leste meg frem til svaret tippet jeg drøye 11kg. Uansett viser dette hvor vanskelig det er å estimere størrelsen på fisk ut fra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vinneren-med spot on og en desimal er BOGANIS med 10.2kg :D

Gratuleer og takk til NilsmAster for flott luke og premie :(

Takk, takk :)

Det var moro!

Vurderte selv å sjekke laksebørs, men fant ut at det ville være usportslig.

Takk til Nils Master for flott premie (adresse er sendt på PM).

Edit:

Beklager sendrektig respons på det svært oppløftende resultatet av konkurransen, men har vært på reisefot. Ble selvfølgelig meget glad da jeg så vinneren :thumbsup:

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.