Gå til innhold
Fiskersiden

Accuratesneller


L K
 Share

Recommended Posts

Er litt nysgjerrig på disse snellene,men lurer på blant annet dette med vedlikehold og hvilken størrelse som passer bra for norske forhold.

Er det f.eks. vanskelig å gjøre service på disse selv,og må det gjøres ofte?

Har sett det har stått endel om hyppige servicer på dem.

Vil det si at hvis man ikke gjøre noe særlig mer enn å bruke dem,vil det da bli snelleras?

Kom med tips og erfaringer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nysgjerrig på disse snellene,men lurer på blant annet dette med vedlikehold og hvilken størrelse som passer bra for norske forhold.

Er det f.eks. vanskelig å gjøre service på disse selv,og må det gjøres ofte?

Har sett det har stått endel om hyppige servicer på dem.

Vil det si at hvis man ikke gjøre noe særlig mer enn å bruke dem,vil det da bli snelleras?

Kom med tips og erfaringer her :)

Jeg og Frank har nå en hel sesong med flere hundre timer problemfri bruk av Bx400, Bx600NN og Bx500 bak oss. Snellene fremstår på slutten av sesongen helt lytefri, ingen tegn til fjusk ifht brems el mekanikk, inntrykket er at disse kan gå med svært lange service intervaller. For åpning av snella for oppsmøring av drivverk og skiver vil man ikke trenge å sende til USA for å gjøre tror nå jeg. Ang størrelser så er 400 og 500 serien mest anvendelig ifht norske forhold, går 3-400 meter braid på disse avhengig av dim. Vi sitter igjen med inntrykk av ekstremt jevn og påliteglig brems med lav oppstartsmotstand, tror dette skyldes deres twin disc opplegg. Fighten går nærmest av seg selv. Det er ingen problem å justere hardhet på brems også under kraftig belasting. Bremsekurven er den beste jeg har testet av alle sneller uten spes terskler. Om jeg skal klage på noe på Accurate er det litt motstand i spaken fra fri til innkobling. Denne kunne vært glattere. Teknisk, mekanisk og kvalitetsmessig har jeg vansker med å se trøbbel med disse. Snellene har også denne litt "Ferrari-følelsen" som mange andre sneller ikke gir. :thumbsup:

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to som jeg er veldig fornøyd med. har ikke fått noe alt for stort på oppsettet men noe stor torsk og sei er blitt tatt. Jeg har skrudd opp begge mine etter rundt 12 ukers bruk(ikke like mye som persa) men inni er alt knirkefritt, eneste som jeg kan utsette på er at knarren skraper av noe plastikkstøv som legger seg inni huset, dette er veldig enkelt å rengjøre. Ellers har jeg vært i kontakt med accurate og det er ikke værre enn å sende den dit og de kjører vedlikehold på den. mener det er verdt bryet for en slik snelle. baardsen.no har begynt å føre Accurate i Norge, løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.