Gå til innhold
Fiskersiden

whisky og vin


Rune
 Share

Recommended Posts

for all del, mye bra whisky også fra Vestkystdestilleriene, Laphroig inkludert. Alt til sin tid kan man vel si; men noen ganger foretrekker jeg whiskyer med litt mer avdempet røyksmak. Sånn sett er Speyside-whiskyene nok tilgjengelige for et større "publikum"? Og hvis man skal sverge til Vestkyst-whiskyer, er kanskje Lagavulin favoritten?

Neida, jeg sverger ikke til vestkyst eller østkyst eller nord, eller sør eller innlands eller kyst eller irsk eller skotsk. Jeg bare liker Laphroig quarter cask :). Andre whiskyer som er gode også, men den er altså min favoritt. Hvor i Skottland/Irland de kommer fra er meg egentlig likegyldig, så lenge de smaker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg sverger ikke til vestkyst eller østkyst eller nord, eller sør eller innlands eller kyst eller irsk eller skotsk. Jeg bare liker Laphroig quarter cask :). Andre whiskyer som er gode også, men den er altså min favoritt. Hvor i Skottland/Irland de kommer fra er meg egentlig likegyldig, så lenge de smaker bra.

distrikt spiller for så vidt ingen rolle. Poenget er at whiskyene fra vestkysten generelt har mye mer røyksmak enn whiskyene fra nordøst (Speyside). Dette skyldes at klimaet er fuktigere, med lengre tørkeprosess og mer røykutvikling når byggen skal tørkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.