Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite


stegg
 Share

Recommended Posts

jeg har funnet en veldig fin oppbevaringsboks til dette, tror den er primært laget for stooore wobblere, mener det er rapala eller abu, det er en firkanta "veske"" som kan ta ca. 10 jigger, det er firkanta dype hull i den så jiggene bare lempes nedi med hodet først, krok og alt går nedi hvertfall med storm. har du treble nederst på jiggen så henger du denne i integrerte sprekker som holder kroken (derfor jeg tror den er laget for woblere) utenpå er den dekket av vanntett elastisk plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv noen svære "slukskrin" som jeg mener er prod. av meiho. Når du leter etter store slukskrin til formålet ver obs på selve lukkesystemet. Det må være "leddet" Kjøpte noen store skrin til formålet der det bare var en klaff, tror det var ABU. Desse var ubrukelige da lukkemekanismen brekker tvert av i litt kjølig vær.

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Jeg fant en enkel , billig og bra løsning i fjor på oppbevaring av jigger og kropper for kveitefiske. Jeg har mine jigger i båten hele tiden og løsningen er ikke egnet for frakt frem og tilbake hver gang man skal ut på havet , til det er det for tungt , iallefall med de mengder jeg bruker :)

Jeg tok en bruskasse for 1,5l flasker. Kappet tomme flasker i to og boret hull i bunn for drenering av evt vann. Satte så jiggene nede i flaskene , er plass til 2-3 jigger pr flaske alt etter type jigg. Rundt kantene på samme bruskasse henger jeg wobblere , baitheads ++. Fant en kasse som passer oppi bruskassen , og her oppbevarer jeg løskropper , krimpeutstyr , tenger , ekstra treblekroker+++

Er veldig godt fornøyd med løsningen , alt på en plass og oversiktlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det noen som har funnet en perfekt boks. jeg bruker bare en billig verktøykasse fra biltema men denne er ikke så oversiktlig og det blir fort rotete i den. det må jo være plass til jigger, takter, splittringer, svivler, tenger, sene, krimps, krimptang og div andre ting som er kjekt å ha med. greit ha ha alt i en boks når man ikke kan ha det liggende ombord i båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.