Gå til innhold
Fiskersiden

Valgets kvaler


jegern84
 Share

Recommended Posts

Har bestemt meg for å kjøpe ny stang til kveitefiskeriet og er usikker på hvilken jeg skal velge. Har tenkt på shimano speedmaster, technium eller daiwa super kenzaki

Alle i klasse 30-50lb. Kommer til å jigge, dorge og meite, og stanga må tåle litt bruk i motsetning til greys....

Kan noen fortelle litt om disse stengene og komme med synspungt til bruksområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg personlig syntes nesten antares er litt for myk i toppen, du får bra bøy på stanga selv på mindre fisk, men det er absolutt en god stang, men litt dyr. Er du ute etter en billigere stang kan jeg anbefale lawson extremejigger varmt(som vanlig=) Kanon stang i forhold til hva du betaler. Den har god aksjon og sterk som en annen nordlenning. Den nye modellen er ganske sexy og se på! Snelle festet skal være forbedret uten at jeg har hatt problemer fra den gamle modellen, men dette kan jo variere. Det som har irritert meg og mange er at skøyten hvor du kan dele stangen har ikke vært god nok, stanga kunne bli litt skjeiv i forhold til snella. og gjengene ble fort dårlige. Men dette skal være ordnet opp. Jeg vil påstå at det er dønn solide stenger, har had powerjiggern i et par år nå, og den eneste skaden jeg har fått er en ring som ble slått sund etter litt for mye fart i litt for dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.