Gå til innhold
Fiskersiden

storfangst på topdalsfjorden


hansi
 Share

Recommended Posts

Vi var der på lørdag - i møkkaværet. Tok bilder og filmet og tenkte å lage en rapport fra turen, men har ikke blitt tid til det enda.

Uansett: Helt klart muligheter for tur bare du er greit skodd pga overvann. Og isen var tykk og god (ca 40cm en halv kilometer fra land).

Vi gikk ut ved Hamresanden og det var ingen problemer å finne et sted hvor det bare var å gå rett utpå isen (rett nedenfor benken ved parkeringen). Litt tungt å vasse i snø og overvann, men ikke SÅ ille. Og litt utpå bør man jo på den plassen.

Og fisk? Temmelig mye hvitting (+ torsk og sypike). Vi fikk en ca 50 stk i løpet av de 3-4 timene vi var der. Vi prøvde en god del høyere i vannlagene - der skjedde det ikke så mye - men slapp vi ned til bunn var hvittingen der med en gang. Mye fin hvitting opp til 6 hekto. Men mest på 2-3 hekto.

Egentlig akkurat som å være i Bunnefjorden :thumbsup:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi var der på lørdag - i møkkaværet. Tok bilder og filmet og tenkte å lage en rapport fra turen, men har ikke blitt tid til det enda.

Uansett: Helt klart muligheter for tur bare du er greit skodd pga overvann. Og isen var tykk og god (ca 40cm en halv kilometer fra land).

Vi gikk ut ved Hamresanden og det var ingen problemer å finne et sted hvor det bare var å gå rett utpå isen (rett nedenfor benken ved parkeringen). Litt tungt å vasse i snø og overvann, men ikke SÅ ille. Og litt utpå bør man jo på den plassen.

Og fisk? Temmelig mye hvitting (+ torsk og sypike). Vi fikk en ca 50 stk i løpet av de 3-4 timene vi var der. Vi prøvde en god del høyere i vannlagene - der skjedde det ikke så mye - men slapp vi ned til bunn var hvittingen der med en gang. Mye fin hvitting opp til 6 hekto. Men mest på 2-3 hekto.

Egentlig akkurat som å være i Bunnefjorden :thumbsup:

Høres bra ut. Da blir det nok en tur på lørdagen. Meldt nydelig vær ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du gjøre. Og ønsker du å teste plassen der vi fisket er det jo bare å følge sporene og stoppe på den første plassen med en haug med hull. Ca. 500 meter å gå vil jeg tippe.

Det var en del hull der fra før og lå noe søppel der. Vi tok med vårt og det vi så, men om det ligger noe igjen så er det ikke etter oss - bare så det er nevnt

Beste hullet var et forholdsvis lite (vi brukte 205, men dette var 150 eller noe slikt) lengst til venstre (mot E18) men det var hvitting i alle hull - og det er jo bare 3-4 meter mellom dem.

Lykke til :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du gjøre. Og ønsker du å teste plassen der vi fisket er det jo bare å følge sporene og stoppe på den første plassen med en haug med hull. Ca. 500 meter å gå vil jeg tippe.

Det var en del hull der fra før og lå noe søppel der. Vi tok med vårt og det vi så, men om det ligger noe igjen så er det ikke etter oss - bare så det er nevnt

Beste hullet var et forholdsvis lite (vi brukte 205, men dette var 150 eller noe slikt) lengst til venstre (mot E18) men det var hvitting i alle hull - og det er jo bare 3-4 meter mellom dem.

Lykke til :thumbsup:

Kanskje jeg rett og slett skulle prøve der ja. God idé.

Får krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

var sånn røfflig på synsemål 8-15 cm is inne ved hamresanden i dag.

var i vill panikk å kjøpte noen reker til agn å bomma totalt på oppheng jeg dro med. så totalt bortkasta tur.

men fikk da en liten torsk, han jeg var med mente jeg var gal som kastet ut så fin stekefisk.:P

ga da en leksjon om minstemål samt spart arbeid på å bare slippe den igejn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemål på torsk, hvadaforno??? Kaste ut igjen fisk, hvadaforno?

Godt å du fikk lært bort litt, men mine fem dollars går på at den kunnskapen ikke sitter veldig lenge igjen hos mottakeren.

Uansett gildt å lese om litt is, satser på å få tatt meg en tur til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.