Gå til innhold
Fiskersiden

Karpefisk og gjedde i Vestagder


Cyprinus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kenneth, du skal ha for ditt engasjement og innsats for fisken i Mandal, og med det siste innlegget ditt er det også endel enklere å forstå hva du faktisk mener, i motsetning til de litt rotete og usammenhengende argumentasjonsrekkene som vanligvis kommer.

Og du har din fulle rett til å ikke like at karpa har inntatt Mandal, det er en ærlig sak det.

Men samtidig tror jeg ikke du skal overdrive hverken spredningsfare til nye vann eller ødeleggelse av vanna de er i, jeg håper de fleste har fått med seg at spredning av fisk (uansett art) ikke skal forekomme. Og om de ikke reproduserer er de borte om noen 10-år lell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskene er jo kjent for å lære av sine feil. Det var heller ikke før nyere tid at man avslørte myten om skadelig onani,ga stemmerett til kvinner, aksept for homofile, lot snåsamannaktige folk få lov å drive med svartekunst osv. Det var mye som foregikk tidligere ThorEH. Og rent biologis og økologisk så har det jo vært allment utbredt å tro at alle arter har vært på en ark engang!!!!! Så dette argumentet ditt var vel mer en påminnelse om at ikke alt var bedre før....

Jeg gidder ikke altid å bruke like mye tid på innleggene og kjører på litt også. Det er jo litt moro også, er det ikke?

Enige om at ingen burde spre arter til nye områder. Alle arter også de med fettfinne?

Enige i at vi burde ta vare på de beatandene som er intakte og har betydning for trivsel og folks hverdag, samt tilfredstiller den målsettinga vi har om mangfold i naturen?. Da mener jeg at gamle isolerte karpe(fisken/arten KARPE) også bør på listen over vann og vassdrag som er hensynskrevende.

Men det er noe annet enn å åpne for flere slike vann, og da er det jo heller ikke så spesielt heller lenger......Jeg mener det er litt kulere med noen lurevann enn at det er karper overalt..Ørret er det averalt og selv syntes jeg det er patetisk mange overkalka vann med slimete uverdig fisk. Pengene burde heller blitt brukt nå som det er mindre surt på å lage noen skikkelig gode vann som folk virkelig kunne hatt sportsfiske glede av.

Fks er det et røyevann med opprinnelig bestand som er overbefolket, tror det vannet med noen harde økter med tynning ville blitt et meget bra vann for isfiske. Noe som er en sjeldenhet her nede. Jeg syntes faktisk det er en knall god ide, tenk om flere kunne fått opplevd kikkefiske etter røye her i sør....Jeg har noen steder der det er knallbra med fin røye og det er mulig å få flere bestander på stekefiskstr. Vannet er der, røye er der i tusentall, men ingen bryr seg om den. Det er noe som jeg har knallyst til å få til. Tørrflue på våren.....For det er så og si bare på våren den vaker nevneverdig her nede etter min erfaring. Og det er da bortsettfra på isen det er lettest å ta den. Varpefisket er sikkert også bra men ikke fått det helt til.

Ungdommen kunne virkelig fått et alternativ til jay z og rihanna..

Endret av kenbring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.