Gå til innhold
Fiskersiden

En liten årsrapport, 2010


Triturus
 Share

Recommended Posts

Tenkte egentlig å droppe kavalkadetråden i år, ettersom jeg føler jeg ikke har så mye å vise frem av fangster. Men i mangel på ting å skrive om etter 3 turer i det nye året, rasker jeg likevel sammen en årsrapport. 2010 ble som nevnt et dårlig fiskeår sammenlignet med de tre foregående, mye grunnet avslutning på mastergrad og generelt lite fiskelyst. Det ble vel en 30-40 turer totalt og omtrent samme antall arter. Dessverre ingen nye, så jeg står med 93.

Året begynte imidlertid meget bra med en pigghå på 9,9 kg og ny norgesrekord. Fra Lygnin, i januar.

5329843729_43298b1f61_z.jpg

Foto: Arve Lynghammar.

Så ble det stille på fiskefronten frem til hvitskatetur utenfor Langesund i juni. Hvitskata så vi ikke noe til, men det ble med en godkjent brosme på 8,5 kg.

5330452214_446f500c0a_z.jpg

Foto: Jim Frode Rygh (tror jeg).

Mange fikk hakeslepp da jeg trosset min uttalte fettfinneaversjon og dro på smygfiske i en liten Trøndelagselv - OG la ut bevisene på offentlig fora.

5329841433_c1e935599f_z.jpg

Smålaks på drøye halvannen kg. Det ble et par-tre slike.

I forbindelse med jobbing i Nord-Trøndelag ble det noen nattpass i Skarnsundet. På den andre turen måtte jeg gå over til å bruke kun 1 stang da det ble mus på hvert kast.

5329843293_f3aa571680_z.jpg

Agntyv på 2 kg og spekimen.

Årets Frøyatur ble nok en suksess både fiskemessig og sosialt. Min bestefisk ble en lysing på drøye 6,4 kg.

5329840853_67f080b300_z.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

September ble også mortemåneden, og på en god håndfull turer ble det storveis uttelling med en fisk på 1120 gram.

5329842905_2dd0d7d2e7_z.jpg

Julefeiring kombineres med isfiske i Eidangerfjorden i Telemark. Blåstål på 590 gram var en hyggelig overraskelse.

5329843379_86224a510f_z.jpg

Foto: Andreas Næristorp.

Dett var igrunn dett. Var på isen 5 ganger i jula, men Sandebukta viste seg fra sin umulige side og det ble med hvitting og torsk.

Mål for 2011: 1) få til flere turer med NKML og gjøre det bra i lagkonkurransen på SF, 2) flere svartskatesatsinger i Trondheimsfjorden, 3) kanskje en ny art eller to, 4) få flere spekimenfisk og 5) prøve å være snill og grei på fora :)

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant. Legger til mål 6: Delta i LFF igjen, og kanskje gjøre det bedre enn i 2010.

Ellers takk for kommentarer (flåsete eller ei :) )

Bedre? Henger det ikke en fin plakett med påskriften "Største lyr 2010" (sånn omtrent) på veggen i stua kanskje? Det er jo råbra!

Men for all del, du er hjertelig velkommen tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre? Henger det ikke en fin plakett med påskriften "Største lyr 2010" (sånn omtrent) på veggen i stua kanskje? Det er jo råbra!

Men for all del, du er hjertelig velkommen tilbake!

Så snilt av deg å nevne den! Ja den står i hylla her ja, fornøyd med den. Satser på topp 50 i 2011 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo blitt ein del nice toppfisker sjøl om du hadde mindre fiskelyst enn normalt!

Vett Raphaug e spesielt missunnelig på den laksen! :dribble:

2011 blir NKML sitt år, så får du og Raphaug gjør ein forbanna god innsats frem til masterkjøret forhåpentligvis e done for meg i mars. :thumbsup:

Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Mye fin fisk tross travelt år for deg. Var moro å oppleve den pigghåen på Lygnin; det var en drøy rygg å se under isen.

Forøvrig syns jeg at av alle fisk du bidro med på FS i 2010, er gjedde-pers bildet ditt det som gjør mest for min del. :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den morten hadde vært den eneste fisken du hadde fått gjennomhele året hadde det fortsatt ikke vært lov å kalt det et dårlig år.

Her lukter det litt sånn jentetakter...

- " Å jeg er så feit og stygg!"

-" Neida du er jo kjempepen og du har jo en perfekt kropp"

Rykka upp deg!!!

Men jeg gir deg det du vil ha og fortjener...

Uansett grattis med mange bra fangster og god uttelling!

Endret av Ginny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.