Gå til innhold
Fiskersiden

GStrikes fiskerier 2011


GStrike
 Share

Recommended Posts

Hørres ut som flotte turer!!

Fisker du noe ved tjelsunbroa?

Jeg var der og spiste burger sist, syke mengder med sei så det ut som.

Er vel en spennende plass med masse strøm?

Fått en del sei fra båt der.

Skal visstnok være en del kveite og steinbit der, og det skal sjekkes ut til våren.

Må legge inn en liten oppdatering etter søndagens tur til Møkkelandsvannet.

Hadde pratet varmt om kikkefiske til min datter, og fått henne med på en isfisketur.

Hadde fått fortalt av lokalkjente at det skulle være lys fin sandbunn, men enten var vannet grumsete eller så var det total feilinformasjon. Borret meg inn til 50 cm dyp under isen, men så fortsatt ikke mer enn bare maggoten.

Selv om vi ikke så så mye, så fikk hun sett fisk som ristet i maggoten, og ga beskjed og to fisker som tok agnet.

Hun insisterte på at jeg skulle holde stanga, men vi klarte å kroke begge nevnte fisker.

Alt i alt endte vi (jeg) opp med 6 små røyer i stekestørrelse.

Må konstatere at zhu-zhu-pets var mest interessant for henne denne turen, men vi hadde en fin da på isen med kakao og hele pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble en liten tur idag for å sjekke forholdene før morgendagens isfiskekonkurranse.

Sne, sne og atter sne. Eneste variasjonen var hastigheten den traff meg i trynet på...

Virker ikke som om gytetorsken er inne lenger. 1 2-3kgs torsk, en microtorsk og en sandflyndre på 460g var eneste resultat.

Får håpe morgendagen bringer noe svært, trenger innertelt og bunn til lavvoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig noe som er verd å rapportere i år!

Etter at jeg var ferdig på jobb igår, gikk veien innom hjemme for å plukke opp agn, for så å kjøre det lille stykket til favorittkaia mi her i Harstad.

Denne kaia har riktignok ikke gitt meg noe spennende i år, men fasiten ifjor ble tre småkveiter på noen få turer.

Jeg kunne fornøyd konstatere at kaia var snefri og rimelig tørr, og sola varmet godt. Dette ble faktisk årets første tur uten en varm flytedress.

Stengene ble raskt satt sammen og ladet med glidende sild.

Det tok ikke lang tid før det nappet, og det var ikke noen tvil om av de uhorvelige mengdene med småflyndrer var hjemme.

Og det tok et par timer før noe endelig satt på i tilslaget. Det ble ikke rare fighten, og en liten torsk på 2735g ble raskt gjenutsatt.

Nytt agn og ny ventetid, før noe endelig dro ut snøre i et behagelig tempo.

Et kontant tilslag ble gitt, og det svarte øyeblikkelig i den andre enden av snøret.

Ikke enkelt og holde telefonen og stanga i den ene hånda, mens man forsøker å få inn litt snøre samtidig.

Må bare beklage at filmen er på siden, men det var lyden som ble prioritert her.

Etter flere solide utras, og to telefonsamtaler som ble raskt avsluttet, kom endelig kveita opp til overflata.

Må nok en gang beklage kvaliteten, men fikling med zoom utgikk glatt på dette tidspunktet!

Jeg fikk geleidet kveita rundt kaia og dratt den litt opp på stranda, før jeg balanserte meg ned ura mens jeg hele tiden forsøkte å holde stramt snøre.

Det var en herlig følelse å kunne kleppe den i underkjeven og dra den på land.

Det endte med drap...

Den neste er kanskje heldigere...

Alene som jeg var, så ble det bare de vanlige fisk-på-bakken-bildene.

Men lykken sto meg bi igjen, i form av to mopedister.

Hadde vært kjipent å ikke ha skikkelige bilder av kveita.

115748_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/46820/115748.jpg

Og vel hjemme ble det filitering og partering til langt på natt...

115744_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/46820/115744.jpg

Vekta?

16,36kg, og ny allroundpers!

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Andreas! Har kikket litt på videoene som ble lagt ut her, og det er til å få ståpels av! Unner deg virkelig denne fangsten! ;)

Takk for mms, forresten! Tar gjerne i mot flere i fremtiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Andreas! Har kikket litt på videoene som ble lagt ut her, og det er til å få ståpels av! Unner deg virkelig denne fangsten! ;)

Takk for mms, forresten! Tar gjerne i mot flere i fremtiden. ;)

Ble fornøyd med videoene, selv om de ikke er av noe særlig kvalitet.

De får frem budskapet iallefall.

Men hvordan får jeg de slik at de kan sees direkte her, og ikke bare som linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en utsøkt kveite fra land! Bra at du fikk noen til å ta bilder av deg og; kjøkkenbildet ville ikke vært helt rettferdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.