Gå til innhold
Fiskersiden

GStrikes fiskerier 2011


GStrike
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah deilig fisk andreas! Imponert over hvor rolig du høres ut på filmen <_< Så ut som du hadde ganske lang fortom fra glidebommen, stemmer det? Grattis med rå kystmeiteopplevelse!

Det stemmer ikke, krokfortommen er ca 30cm, men "bommen" henger seg fast i skjøten mellom sjokkfortommen og multien innimellom.

Det er derfor plasket kom rett etter at kveita ristet på hodet.

Klart jeg er rolig når jeg har på fisk, mister jo alltid de store, så er jo bare å nyte det så lenge det varer!

Ble selvfølgelig skjelven når fisken var på land! :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var tøft :rolleyes: Gratulerer med kystmeiterekord. Kveite fra land er også et av mine mål for sesongen.

Takker for det!

Og du har mye skyld i at jeg i det hele tatt tenker på å filme mens jeg har kveite på kroken! :thumbsu:

Det ble en ny tur i går, og som Gimbo skriver i en annen tråd, så ble ikke resultatet noe å skrive hjem om.

En liten torsk et sted rett i overkant av kiloen, eller deromkring.

Høydepunktet var grilling av pølser og trivelig selskap.

Men det er jo viktig det også. Merker at jeg har fisket alt for mye alene i vinter!

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det!

Og du har mye skyld i at jeg i det hele tatt tenker på å filme mens jeg har kveite på kroken! :thumbsu:

Det ble en ny tur i går, og som Gimbo skriver i en annen tråd, så ble ikke resultatet noe å skrive hjem om.

En liten torsk et sted rett i overkant av kiloen, eller deromkring.

Høydepunktet var grilling av pølser og trivelig selskap.

Men det er jo viktig det også. Merker at jeg har fisket alt for mye alene i vinter!

Sånn er det å bo i harstad :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var den på smak? Harstad havn er vel en av de mest (eventuelt den mest) forurensa havna i Norge.

Fortreffelig!

Hadde garantert ikke spist torsk eller annen fisk derfra, men kveita er nok ikke en fisk som har fast oppholdssted der.

Og fiskeplassen er akkurat der hvor bunnen går fra dypt til grunt, så en naturlig stoppeplass for fisk på vandring.

Var i kontakt med en hos næringsmiddeltilsynet i fjor høst, der jeg spurte hva han mente om kveiter tatt i området.

Fikk beskjed om at de ikke har noen offisielle målinger derfra, og at han personlig ikke hadde hatt problemer med å spise kveite derfra.

Og det er ikke som om man baserer kostholdet på fisk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.