Gå til innhold
Fiskersiden

GStrikes fiskerier 2011


GStrike
 Share

Recommended Posts

Bare Jon-Eirik klarer å klø ut Bogen-rapporten sin, så skal du se at det er mulig å få fin kveite fra Nato-kaia. Er også tatt steinbit der, så ta med kystmeiteutstyr! B)

Er vel ikke meldt steiksol, men sist jeg sjekket var det meldt temperaturer over 20 grader!

Har han fått kveite mener du? :D

Kystmeitesaker blir såklart med. Noen 5/O J-kroker, 90 grams bly, kraftig laksestang og en Ambassaedur 7000 er ment til Kveite, Steinbit og andre spennende ting som kan finnes der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er nok ikke helt umulig, nei.

Men så hadde han en veldig dyktig guide da! ;)

"rapporten" er skrevet, men jeg må på jobb og få nytt passord på mailen min for å legge inn bildene, det kommer snart, jeg lover!! :fish:

Guiden var vel 100% skyldig i at jeg fikk kveite, må bare si tusen takk igjen!!

Få tak i makrell snorre, så skal du se det er mye spennende på natokaien, synd vi ikke var der samtidig, så kunne vi blanka etter kveite sammen :P

kos deg masse, og husk solfaktor, jeg flasser på hals og armer etter mine turer på kaia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har blitt lite rapporter her i det siste. Mest fordi jeg har fisket lite i sommer, ellers fordi jeg egentlig ikke har hatt noe særlig å rapportere.

Igår tok jeg turen til Mercurkaia igjen, kveite var som vanlig målet.

Banket ut ei stang med 2kroks-paternoster i håp om å få hvitting til agn. Makrell har jeg ingen videre god erfaring med som kveiteagn.

Hvittingene glimret med sitt fravær, eventuelt var sandflyndrene totalt dominerende der nede på bunnen. Ble et sted mellom 20 og 30 sandflyndrer i løpet av dagen, den største på vanvittige 480 gram.

Heldigvis fikk jeg noen småsei som kunne brukes til agn, makrellen fikk 4 timers forsøk i dag, og ga nada av interesse.

Rundt en halvtimes tid etter skifte til sei som agn var det noe som runnet roligere enn panikkrunnene til sandflyndra. Så stanga ble løftet rolig ut av podden, og da snøret strammet seg igjen gjorde jeg tilslag.

En god tyngde og et brukbart utras var svaret fra dypet.

Da telefonen ringte et par minutter ut i kampen, var jeg selvsagt nødt til å ta den, kun for å kunne komme med kommentaren: "Æ holde akkurat på å kjøre kveite. Æ ringe dæ om litt."

Man begynner kanskje å bli litt cocky? ;)

Selv om kveita ikke kunne måle seg med den forrige jeg fikk, så kjempet den bra. Flere greie utras og god tyngde. Og jeg hadde den oppe flere ganger, med påfølgende stupdykk, før jeg kunne leie den rundt kaia til landingsplassen.

P8270099.jpg

6,47kg og 84cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.