Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Det høres ut som 'muskellunge'. Det er gjedde type art som finnes i U.S.A. men ikke i England og Norge trodde jeg.

www.state.nj.us/ dep/fgw/brdstk02.htm

www.dnr.state.wi.us/ org/water/fhp/fish/musky/

Jeg har fått gjedde på maggot nokså ofte opp til 2kg i vekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av gjeddekjeft

synd jeg ikke har bilde av den, for syns den så noe merkelig ut.. kan det være no krysning? tok den i nitelva nå for et par timer siden. Hadde fasongen og alt til en gjedde, men "innpakningen" til en karpefisk spør du meg.. Var vel rundt 0.5-1.0 kilo.. Og beit på mais.. noen som har none forslag/veit litt mer enn meg?

Asgeir.

Innpakningen til en karpefisk og beit på mais.......det må være en karpe[ :P ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hoika

Er ikke så uvanlig å få helt "blanke" gjedder i grumsete vann. Har fått mye gjedder i Leira og Nitelva som ikke har en eneste gul prikk på seg.

Men: "mere som skjell"[?]

Tja, jeg syntes nå det, og kompisen min og som har fiska mye mer gjedde enn meg, men for all del.. får jeg opp no sånt igjen skal jeg i alle fall ta bilder.. [ :P ] eller gå tilbake til å bli 100% ørretfisker igjen. hehe..

Asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Fargen? Tenner?

Sjekk bildet av gjørsen fra Isesjø i tråden til Trophyhunter. Mulig det ringer ei bjelle da...

Med det brukernavnet burde du kanskje være den beste til å svare selv... [ :P ]

- Håvard

Ja apropo det du, nicket mitt kommer vel egentlig mer av at jeg for en stund tilbake fikk høre av en bekjent at jeg var så svær i kjeften som en gjedde.. Hadde vel tøffa meg med noe da.. jaja, nå er det oppklart.. Men uansett da, hadde jo egentlig slått meg til ro med at den bare var blank i grunn jeg, og satsa på at hukommelsen fra nitelva og hjem svikta.. [:0] kompisen min og som var med som har bra greie på gjedde er også usikker.. Ja, synd jeg ikke har bilde.. for seint nå uansett. Og til deg som var så morsom over her, jeg kjenner vel igjen flere arter en ørret og torsk ja. vi har jo laks, sild, makrell og uer også. Noe mer?? hehe [ ;) ]

god vårdag alle sammen!!

Asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.