Gå til innhold
Fiskersiden

Dunjakker


husky
 Share

Recommended Posts

Helsport sin Expedition er knallgod. Anbefales på det varmeste. bokstavelig talt, så og si...

Ellers går gjerne North Face-jakka for å være den aller beste, men den er jo godt over budsjettet ditt. Jakka fra Helsport ligger også litt over, men den bør det være mulig å finne på tibud nå. Jeg gjorde i alle fall det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport sin Expedition er knallgod. Anbefales på det varmeste. bokstavelig talt, så og si...

Ellers går gjerne North Face-jakka for å være den aller beste, men den er jo godt over budsjettet ditt. Jakka fra Helsport ligger også litt over, men den bør det være mulig å finne på tibud nå. Jeg gjorde i alle fall det...

Som Oz sier helsport Expedition er mye jakke for pengene, men bruk litt energi på å finne en god pris, for du bør kunne finne den til 2699,-(veil 3699,-) Det som er fint med denne jakka er at ytterstoffet er ganske vannbestandig og samtidig litt mer slitesterkt, selv om den er relativt lett, og "pakkbar".

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket feil, det er Helsport Summit kona har. Expedition er hakket hvassere, men med mindre du skal på Ekspedisjon er den neppe nødvendig :) Summit er fabelaktig. Sammenlignet den med Norrønas alternativ, og jeg fant ingen punkter hvor Norrøna slo den. Det er mildt sagt uvanlig. Helsport har virkelig kommmet med mye bra utstyr de siste åra, tidligere hadde de kun telt å skryte av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en test i siste nummer av Villmarksliv. Columbia Alaskan II Down Jacket fikk Mest for pengene stempel, koster bare 1999kr. Hagløfs Belay Down Hood til 2999, ble best i test. Norrøna Lyngen til 2999 ble kåret som beste allrounder. Har Bergans Sauda selv som jeg er godt fornøyd med.

Komplett Fritid har igjen noen dunjakker som selges til greie priser. De har Bergans, Fjellreven, Helsport og Helly Hansen. Helly Hansen Vergals som kom godt ut i testen har de igjen i de fleste størrelser, er nedsatt fra 2999 til 2430.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med den Abbor henviser til, Columbia Alaskan II Down Jacket. XXL hadde den på "kampanjepris" til 1499 før jul, mens OBS! solgte den for 999,- Greit å handle den med en tusenlapp i rabatt samtidig som jeg handlet middag til ungene, hehe..

Fruen har Helsport Summit og er kjempefornøyd med denne! Skittfiske har /har hatt fine priser på disse jakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket feil, det er Helsport Summit kona har. Expedition er hakket hvassere, men med mindre du skal på Ekspedisjon er den neppe nødvendig :( Summit er fabelaktig. Sammenlignet den med Norrønas alternativ, og jeg fant ingen punkter hvor Norrøna slo den. Det er mildt sagt uvanlig. Helsport har virkelig kommmet med mye bra utstyr de siste åra, tidligere hadde de kun telt å skryte av :rolleyes:

Det var summit(orange glidelås) jeg mente jeg også..... Da stemmer vel prisene litt bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Gratulerer med mye jakke for pengene.

Marmot har også mye bra, spesielt på dun! (Uten at det koster skjorta og halve bukseræva).

seff... men det er en del butikker i alaska og canada som har salg på div modeller til en hyggelig pris. De er ikke like varme, men langt kulere enn canada goose og det er JP Parajumpers jakkene!!

Canada Goose er "ikke lov" å distribuere på tvers av landegrenser. I de fleste tilfeller hvor dette allikevel gjøres er det snakk om fake-jakker.

Er butikken forhandler av Canada Goose vil dette fremgå av produsentens forhandlerliste.

Her er et meget godt alternativ til Goose-jakkene, kansje enda bedre.. http://www.fjallraven.se/produkter/Jackor/Arktis-Parka

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mye jakke for pengene.

Marmot har også mye bra, spesielt på dun! (Uten at det koster skjorta og halve bukseræva).

Canada Goose er "ikke lov" å distribuere på tvers av landegrenser. I de fleste tilfeller hvor dette allikevel gjøres er det snakk om fake-jakker.

Er butikken forhandler av Canada Goose vil dette fremgå av produsentens forhandlerliste.

Her er et meget godt alternativ til Goose-jakkene, kansje enda bedre.. http://www.fjallraven.se/produkter/Jackor/Arktis-Parka

Stemmer det, men alikevel er det mange butikker i usa som sender ut av usa selv om det er "lovregulert" av produsenten pga pris på lokalmarkedene. Fake canada goose er jo latterlig i kvaliteten,med due dun og schæfer pels!!! Alle må styre unna det. Har 3 canada goode jakker, alle fra usa. Alle 100% ekte. Alle kjøpt fra Canada eller Alaska! Heftig påstand om at det er FAKE om det gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men alikevel er det mange butikker i usa som sender ut av usa selv om det er "lovregulert" av produsenten pga pris på lokalmarkedene. Fake canada goose er jo latterlig i kvaliteten,med due dun og schæfer pels!!! Alle må styre unna det. Har 3 canada goode jakker, alle fra usa. Alle 100% ekte. Alle kjøpt fra Canada eller Alaska! Heftig påstand om at det er FAKE om det gjøres

Hvordan er vekt og pakkbarhet på desse jakkene egentlig? Har intrykk av at desse er litt tunge, og kansje litt mer "by-jakker" Men de har kansje lette modeller også?

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men alikevel er det mange butikker i usa som sender ut av usa selv om det er "lovregulert" av produsenten pga pris på lokalmarkedene. Fake canada goose er jo latterlig i kvaliteten,med due dun og schæfer pels!!! Alle må styre unna det. Har 3 canada goode jakker, alle fra usa. Alle 100% ekte. Alle kjøpt fra Canada eller Alaska! Heftig påstand om at det er FAKE om det gjøres

Tror kvaliteten på fake canada goose kan variere litt, har hatt en fake i 3 år og har ikke noe å utsette på den utenom pelsen, men den tok jeg av smile.gif Har sett andre fake goose som er helt forferdelige, så vil heller ikke anbefale å kjøpe fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vekt og pakkbarhet på desse jakkene egentlig? Har intrykk av at desse er litt tunge, og kansje litt mer "by-jakker" Men de har kansje lette modeller også?

M.

Tunge og ikke pakkbare. Dårlig alternativ til en turdunjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vekt og pakkbarhet på desse jakkene egentlig? Har intrykk av at desse er litt tunge, og kansje litt mer "by-jakker" Men de har kansje lette modeller også?

M.

Syns ikke de er tunge, men de er nok litt tyngre enn ala stormberg jakker med sånn tynn ytterskin. Ekstrem jakkene fryser man jo aldri i da :) Det er det viktigste. Pakke ned er så som så, ikke like lett å presse de sammen som de andre som nevnt! Bakdelen med de varmeste er at man må ta de av når man er inne på sentere osv over lengre tid. Da blir det varmt!

Tror kvaliteten på fake canada goose kan variere litt, har hatt en fake i 3 år og har ikke noe å utsette på den utenom pelsen, men den tok jeg av smile.gif Har sett andre fake goose som er helt forferdelige, så vil heller ikke anbefale å kjøpe fake.

Er vel 1000 grunner til å styre unna fake canada goose og parajumers jakker. Pels fra hund, dun fra hva som helst, fyll som er giftig, barnearbeid, kjemikalier i stoffet +++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.