Gå til innhold
Fiskersiden

Guideline Reaction 13'7" 9-10


abbor
 Share

Recommended Posts

Funderer på å kjøpe ny tohåndstang, den mest aktuelle kandidaten er Guideline Reaction 13'7" 9-10. Noen som har prøvd denne? Spesiellt interesant hvis dere også har prøvd de tilsvarende stengene til Loomis og Sage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på å kjøpe ny tohåndstang, den mest aktuelle kandidaten er Guideline Reaction 13'7" 9-10. Noen som har prøvd denne? Spesiellt interesant hvis dere også har prøvd de tilsvarende stengene til Loomis og Sage.

Som du sikkert vet, så har det vært introduksjonsproblemer med denne serien, og det er nok ikke svært mange stenger i omløp enn så lenge. Som en indikasjon på det du spør om : Jeg testet storebroren, nemlig Reaction 14'8" i #10/11 i kombinasjon med en av de relativt nye Triple D klumpene tidlig i mai i fjor. Utrolig lettkastet og kraftfull og det var en sann lek å behandle synkeliner på stor elv, så jeg ble imponert. Jeg har selv LeCie i både 13'7" (#9/10) og 14'8" (#9/10) og selv om jeg liker mine LeCie's var førsteinntrykket at dette var et klart steg opp på skalaen.

Imidlertid stiller jeg vel spørsmålstegn ved prislappen...."Made in USA" har visst sin pris og før jeg legger 9 høvdinger på bordet vil jeg ha en "shoot-out" mellom denne og den nye Loomis NRX (som er tilgjengelig for noe under $1200) i US.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med en jeg kjenner som fisket med Reaction 13'7" siste del av sesongen og han skryter voldsomt av stanga, hans sier det samme som deg at den er et klart setg opp fra Le Cie og også at den er bedre en GLX Stinger pga en strammere topp. Men helt uhildet kan en vel ikke kalle RM er når det gjelder Guideline :) så det er bra å få litt info via andre kanaler også.

Vet du vekta på NRX 14' 9-10? Reaction stanga veier 250g har jeg nå fått opplyst. Største fordelen med å kjøpe Reaction kontra NRX er at jeg vil få en helt annen kundeservice på Guideline, vil der handle på den lokale sjappa som vil ha stenger inne slik at jeg bare kan stikke innom for å få en ny stangdel om noe skulle skje. Er også veldig spent på om Reaction har nano resin som NRX, den amerikanske produsenen som i følge rykter på internett lager Reaction for Guideline er i hvertfall pioneren når det gjelder nano resin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med en jeg kjenner som fisket med Reaction 13'7" siste del av sesongen og han skryter voldsomt av stanga, hans sier det samme som deg at den er et klart setg opp fra Le Cie og også at den er bedre en GLX Stinger pga en strammere topp. Men helt uhildet kan en vel ikke kalle RM er når det gjelder Guideline :| så det er bra å få litt info via andre kanaler også.

Vet du vekta på NRX 14' 9-10? Reaction stanga veier 250g har jeg nå fått opplyst. Største fordelen med å kjøpe Reaction kontra NRX er at jeg vil få en helt annen kundeservice på Guideline, vil der handle på den lokale sjappa som vil ha stenger inne slik at jeg bare kan stikke innom for å få en ny stangdel om noe skulle skje. Er også veldig spent på om Reaction har nano resin som NRX, den amerikanske produsenen som i følge rykter på internett lager Reaction for Guideline er i hvertfall pioneren når det gjelder nano resin.

RM er nok ikke uhildet hva angår Guideline nei, men samtidig innehar disse gutta bøtter og spann med kunnskap om både egne produkter i tillegg til hva som finnes på markedet, bare så det er sagt :)

Jeg har ikke sett noen produktblad som angir vekta på NRX 14' enn så lenge, men Loomis sentralt hevder at vi snakker om 15-20% vektreduksjon ift GLX. Stinger GLX 13'6" veier vel 278 gram, så da skulle man vel havne rundt Reaction i vekt. Når det gjelder kundeservice så har det vel blitt skrevet side opp og side ned om Elbe Normark og Loomis-agenturet, jeg tror jeg velger å ikke blande meg inn i den diskusjonen da jeg ikke har noen som helst erfaring med service/reklamasjon fra den nevnte aktør. NRX har såvidt jeg har fått med meg en såkalt "wild card" garanti som avviker noe fra ordinær Loomis garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulla ha handlet NRX ville det blitt i fra USA, betaler ikke norsk pris for den, så det var hva mine kommentarer om garanti siktet til. Er klar over den dårlige servicen og garantiene fra Elbe, forhandleren jeg normalt handler fra kommer til å satse på Reaction i stedet for Loomis som high-end utstyr på grunn av dette.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha fått svingt den litt og sammenlignet med LPXe etter at jeg kom hjem er jeg enda mer overbevist om at dette er ei rå stang. Jeg skal gi tilbakemelding så fort jeg har fått testet den.

Fikk inntrykk av at forhandlerene ikke hadde all verdens margin på Reaction, samt at Guideline er veldig optatt av å holde prisen høy.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.